Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ATX kast ombouwen naar AT ?

Pagina: 1
Acties:

• codemann
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-11 16:27
Eerst even wat uitleg :

Ik ben mijn klein serverparkje wat aan het verfraaien en het idee is met desktop cases te werken. Liefst nog allemaal dezelfde wat een mooi effect geeft als je ze boven elkaar zet. Later maak ik hier nog een mooi rek voor om in de kelder te plaatsen, hiermee scoor je echt 10/10 met de WAF ! :P
Na wat oud materiaal te verkopen heb ik het hart van het hele parkje wat kunnen upgraden, het is nu een mooie P4 2.6 in een AOpen desktop case. Ik had een beetje schrik voor de koeling maar dat blijkt nogal mee te vallen. Prime95 heeft een hele nacht gedraaid en hij is maximum aan 56° gekomen, zonder ook maar enige extra koeling. Ik ga nog 2 kleine casefans plaatsen (50mm, daar is plaats voor voorzien) en ik denk dat het dan wel gek genoeg is.
Nu heb ik ook nog 2 servers staan in AT-model, eentje dient als router en een ander is een speelbakje, daar wordt vanalles op geinstalleerd.
AT cases zijn echt niet meer te krijgen tenzij je ze ergens op een super-exotische website besteld, wat ik niet echt een optie vind. Nu was ik gisteren bij een kameraad en die zij me dat ik even goed een ATX kast kon kopen, een AT voeding daarin kon stoppen en dan moest ik gewoon ff een backplate zoeken waar alleen de DIN stekker van het AT toetsenbord in voorzien is.
Kan iemand bevestigen dat dit gaat? Of zijn er nog dingen waar ik op moet letten? Dit zou in ieder geval de perfecte oplossing zijn, dan heb ik echt mooi 3-4 dezelfde cases boven elkaar :9~

Verwijderd

AT kasten niet meer verkrijgbaar :? Kijk es in een afvalcontainer

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kijk eens op marktplaats. Daar kun je genoeg kasten krijgen en kopen. Desnoods complete 486's.

Wat zijn het voor at pc's? Ik heb nog wel een atx socket 7 mobo voor je.

[ Voor 31% gewijzigd door Noork op 16-12-2003 12:33 ]

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Van AT kun je zonder veel problemen veranderen naar ATX, dus ook andersom. Voor de afmetingen van het mobo + schroefgaten iig.

Voor de backplate moet je even wat zagen omdat die DIN wel op een irritante plaats zit.

C:\>_

• codemann
Vinnie schreef op 16 december 2003 @ 12:30:
Van AT kun je zonder veel problemen veranderen naar ATX, dus ook andersom. Voor de afmetingen van het mobo + schroefgaten iig.

Voor de backplate moet je even wat zagen omdat die DIN wel op een irritante plaats zit.
Ok, dankjewel !

Aan de anderen : wel ik heb op verschillende plaatsen gevraagd achter 2 of 3 dezelfde desktop at cases maar ik heb nergens reactie gehad...

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Probeer het trouwens eerst uit op een 2ehands elcheapo ATX geval :)
Je zal zelf iig moeten verzinnen voor de Powerknop, bij AT zit er een 230V verbinding naar die powerknop.

C:\>_

• BRAINLESS01
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-11 10:31
www.1to0.nl heeft ze nog, er zit alleen nog maar 1 week garantie ofzo op wegens 'end of life'. :)

http://www.1to0.nl/productinfo.php?id=108&cat=9

succes

edit:
er staat trouwens dat het tower modellen zijn, maar het plaatje is van tower + desktop, misschien ff mailen

[ Voor 45% gewijzigd door BRAINLESS01 op 16-12-2003 12:43 ]

• codemann
er staat trouwens dat het tower modellen zijn, maar het plaatje is van tower + desktop, misschien ff mailen[/edit]
er staat ook "Plaatje komt niet overeen met de kast" :P

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gifedit:
Probeer het trouwens eerst uit op een 2ehands elcheapo ATX geval :)
Je zal zelf iig moeten verzinnen voor de Powerknop, bij AT zit er een 230V verbinding naar die powerknop.
Good point dat is inderdaad ook anders...

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2003 13:50 ]

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:18

Youk

Volvo For Life

Toen ik mijn eerste ATX case kocht zat er in ieder geval reeds een backplate bij voor een AT mobo. Dus het moet normaal gezien wel passen. Je moet dus enkel zo'n afdekplaatje zien te vinden/maken, maar aangezien het maar 1 gat is voor het toetsenbord kan dit nooit moeilijk zijn.

Volvo Classic Club Belgium

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

ik heb hier nog een AT kast liggen die je zo kan komen ophalen.. 2 zelfs :P
moet je wel richting haarlem komen..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

ReseTTim schreef op 16 december 2003 @ 14:29:
ik heb hier nog een AT kast liggen die je zo kan komen ophalen.. 2 zelfs :P
moet je wel richting haarlem komen..
Heb er zelfs vorige week nog een naar de stort gebracht... een hele mooie zelfs...

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:55
offtopic:
Kan iemand mij even offtopic snel vertellen hoe ik een atx voeding kan ombouwen tot at. De AT heb ik namelijk net opgeblazen :| en atx heb ik er nog drie van liggen

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:50

Stoney3K

Flatsehats!

Ga naar een kringloopwinkel, daar kun je voor 3 tientjes een P233 kopen, ligt eraan wat ze hebben, sloop bord uit kast, en dan heb je ook nog een voeding. P233 board kan nog aardig dienst doen als router of kandidaat voor koffermod...

Anders moet je Dark Blue ff vragen, die heeft d'r AT kastje compleet overhoop gehaald.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:08

star-saber

Ryzen

ik heb misschien nog een AT backplate voor in een atx kast
ik zal morgen eens effe kijken op me werk

je hoort nog
Pagina: 1