Ik heb hier tomcat geinstalleerd op mijn linux debian server. Tomcat werkt perfect op poort 8080. Nu wil ik een connectie maken met me MySQL database die met Apache prima werkt. Hiervoor moest ik een mysql-connector jar file in de $JAVA_HOME/jre/lib/ext directorie copieeren. Ik heb hem ook in tomcat_home/common/lib/ gezet omdat ik dacht dat ergens gehoort te hebben
Toen zou het zaakje moeten werken maar dat was niet het geval. Ik moest mysql laten luisteren naar de tcp/ip poort, dit heb ik ook gedaan. Maar ik krijg nu nog steeds een foutbmelding.
Bij het uitvoeren van:
<%@ page language="java" import="java.sql.*" %>
<%
Class.forName("org.gjt.mm.mysql.Driver");
Connection myConn = DriverManager.getConnection("jdbc:mysql://localhost/forum?user=root&password=mijn password");
%>
Krijg ik de volgende foutmelding:
exception
javax.servlet.ServletException: Invalid authorization specification, message from server: "Access denied for user: 'root@simonhq' (Using password: YES)"
.......
root cause
java.sql.SQLException: Invalid authorization specification, message from server: "Access denied for user: 'root@simonhq' (Using password: YES)"
Maar ik gebruik toch echt het goede wachtwoord!
Weet iemand wat hier het probleem is, ik kom er echt niet meer uit en kom nu een beetje in tijdnood(voor school
)
Toen zou het zaakje moeten werken maar dat was niet het geval. Ik moest mysql laten luisteren naar de tcp/ip poort, dit heb ik ook gedaan. Maar ik krijg nu nog steeds een foutbmelding.
Bij het uitvoeren van:
<%@ page language="java" import="java.sql.*" %>
<%
Class.forName("org.gjt.mm.mysql.Driver");
Connection myConn = DriverManager.getConnection("jdbc:mysql://localhost/forum?user=root&password=mijn password");
%>
Krijg ik de volgende foutmelding:
exception
javax.servlet.ServletException: Invalid authorization specification, message from server: "Access denied for user: 'root@simonhq' (Using password: YES)"
.......
root cause
java.sql.SQLException: Invalid authorization specification, message from server: "Access denied for user: 'root@simonhq' (Using password: YES)"
Maar ik gebruik toch echt het goede wachtwoord!
Weet iemand wat hier het probleem is, ik kom er echt niet meer uit en kom nu een beetje in tijdnood(voor school