[E-mail] Alternatief voor BCC

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Misschien een beetje een rare vraag, want kan deze kan ook gezien worden als een vorm van spam. Ik heb gezocht maar zonder success. Dat komt denk ik omdat ik niet zo goed weet op welke zoektermen ik moet zoeken.

Ik wil binnenkort een heleboel bedrijven een open sollicitatie mailen. Dat heb ik al vaker gedaan dmv BCC. Maar BCC via Outlook Express geeft de nare bijwerking dat de ontvanger ergens "undisclosed recipients@blabla" ziet staan. Dan heeft een ontvanger met een beetje computerkennis zo door dat ik erg onpersoonlijk bezig ben. Ik zou dat zelf als werkgever ook niet echt netjes vinden.

Ik zoek dus een manier of programma om toch bv 100 mailadressen een mail te sturen, maar dat de ontvanger alleen zijn naam/mailadres in het "aan:" veld krijgt te zien, en niet dingen zoals "undisclosed recipients".

Weet iemand of dat mogelijk is?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

kan wel, alleen moet je al die mailtjes stuk voor stuk (batch) versturen, kost dus meer tijd en meer bandbreedte.
En bovendien kan je je mailtjes voorzien van een 'persoonlijke' aanhef.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Is het niet zo dat Outlook Express dat berichtje toevoegt? Ik heb mijn mail wel eens geopend met pine en horde, en beiden zeiden niets over 'undisclosed receipients' toen ik mailde dat ik. Ik zal het even proberen :)

hm, blijktbaar was ik degene in de bcc, dan zie je alle anderen natuurlijk wel ;)

ik gok dan dat je inderdaad batch zult moeten gaan mailen, wat een kwestie is van copypasten, en de aanhef wat editten. voor 100 mails zal dat je een uurtje kosten - en dat valt best mee als t voor een sollicitatie is denk ik

[ Voor 46% gewijzigd door G33rt op 16-12-2003 11:41 ]

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-07 06:59

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Je kan natuurlijk ook gewoon een PHP of ASP-scriptje hiervoor schrijven. Kost je (mits enige ervaring) minder tijd dan handmatig doen, EN je kan het ook nog persoonlijk maken.

Permanent wintericon!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

G33rt schreef op 16 december 2003 @ 11:39:
hm, blijktbaar was ik degene in de bcc, dan zie je alle anderen natuurlijk wel ;)
je krijgt dat "undisclosed recipients" als er niemand in de To of CC staat :)

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Ah, als je alle personen in het BCC veld kwakt dus :)

nee, dan zou ik het niet weten, sorry

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb iets gevonden. De naam van het programma is alleen een beetje goor :). Lijkt prima te werken.

Bedankt voor het meedenken!

edit: mag /dicht dus ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Mike Jarod op 16-12-2003 12:05 ]

Pagina: 1