Toon posts:

wireless internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben binnenkort in het bezit van een laptop waarop een wireless 2100 LAN 3B Mini PCI adaptor is geintegreerd (802.11a/b). Daarnaast heb ik een desktop computer. Ik heb eveneens een ADSL modem met USB aansluiting. Nu wil ik thuis draadloos internetten vanaf beide computers. Wat heb ik hiervoor nodig?
1. Router waarop USB modem kan aansluiten
2. PC Card voor de desktop (zoals die boven al geintergreerd is op de laptop)
En voila het werkt??????????

Zou iemand mij kunnen vertellen of dit inderdaad gaat werken en zo ja welk merk en type router ik hiervoor nodig heb. Een "accesspoint" heb ik niet nodig, toch?

Graag enige info voor een niet-kenner op dit gebied. :?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Wireless router met usb kan je vergeten, routers voor usb kan je zoiezo vergeten, enkel de vigor 2200usb kon dat geloof ik.

Wat je kan doen:

Wifi kaartje in de pc (+-40 euro) die stel je in als adhoc, zelfde doe je voor je kartje in de laptop. Je zet de instellingen van je netwerk goed. Zegt op je computers met de adsl verbinding dat hij de verbinding moet delen... en klaar ben je. Voor +- 40 euro.

Slim plan?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Het beste in jou situatie is om een pci wireless kaart voor je desktop te kopen. Dan is het mogelijk om een adhoc verbinding te maken tussen je desktop en laptop en hierover kan je gewoon internetten (mits je internet gaat delen via je desktop dus).

Een aparte router heb je dus niet nodig en een access point ook niet. Echt mooi is het echter niet. Als ik jou was en genoeg geld had, dan had ik een modem gekocht welke een router/ap functie in zich heeft. Hierdoor hoef je je desktop niet aan te laten staan als je wil internetten op de laptop en het is gewoon een mooiere oplossing. MAar ja, dat kost wel meer geld.

Als je een dergelijk modem op pci kaart zoekt, dan raad ik je aan om in de pricewatch te kijken en wat te zoeken in NT. Praktisch elk apparaat is wel langs geweest daar.

Verwijderd

Topicstarter
In het eerste geval moet de desktop dus aanstaan om te kunnen internetten.
De andere optie is dus een geintegreerde ADSLmodemrouter te kopen (de modem kwam mee met het ADSL abonnement). Heeft 1 van jullie een idee over wat voor prijzen we dan spreken? Welk merk?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 11:28:
In het eerste geval moet de desktop dus aanstaan om te kunnen internetten.
De andere optie is dus een geintegreerde ADSLmodemrouter te kopen (de modem kwam mee met het ADSL abonnement). Heeft 1 van jullie een idee over wat voor prijzen we dan spreken? Welk merk?
dsl modem + router + wireless was vorige week nog 199 euro. e-tech / sweex heeft veel van die dingen.

HEt kan zijn dat ik me vergist heb qua prijs...

Let er wel op, een wireless router kost vrij weinig (iets van 60 euro ofzo) maar daar kan jij weinig mee, want je moet er een hebben met geintegreerde modem :)