Hoi,
Een ftp client krijgt een foutmelding bij het downloaden van een bestand:
We gebruiken allebei passive, daar ligt het dus niet aan.
De client die de foutmelding krijgt kan wel een tekstbestandje downloaden.
Het gaat om dit bestand:
De -b (broken) optie richt niets uit.
Mijn vermoeden is dat de client die de foutmelding krijgt niet helemaal het protocol volgt ofzo, aangezien normale ftp clients wel gewoon kunnen downloaden.
De ftp client in kwestie is ingebakken in een programma van ons, en om daar een vervanger voor te vinden gaat te lang duren. Ik wil heel graag pure-ftpd blijven gebruiken omdat we dit op al onze servers gebruiken.
Als iemand een tip heeft.. graag. M'n collega begint al te pushen om de eeuwen-oude wu-ftpd versie terug te zetten die we eerst gebruikten
Edit:
Dit is de manier waarop pure-ftpd via inetd opgestart wordt:
En ik heb ook al getest zonder iptables rules, maar dat maakte niets uit.
Een ftp client krijgt een foutmelding bij het downloaden van een bestand:
Als ik dit bestand echter via mn eigen ftp client met dezelfde username/password download gaat het helemaal goed.Dec 16 10:17:07 web1 pure-ftpd: (rstone@xxx.xxx.xxx.xxx) [DEBUG] Command [retr] [/etc/stone/update/stone.exe]
Dec 16 10:17:07 web1 pure-ftpd: (rstone@xxx.xxx.xxx.xxx) [DEBUG] 150-Accepted data connection
Dec 16 10:17:07 web1 pure-ftpd: (rstone@xxx.xxx.xxx.xxx) [DEBUG] 150 2586.0 kbytes to download
Dec 16 10:17:07 web1 pure-ftpd: (rstone@xxx.xxx.xxx.xxx) [DEBUG] 450 Error during write to data connection
Dec 16 10:17:07 web1 pure-ftpd: (rstone@xxx.xxx.xxx.xxx) [DEBUG] Command [quit] []
We gebruiken allebei passive, daar ligt het dus niet aan.
De client die de foutmelding krijgt kan wel een tekstbestandje downloaden.
Het gaat om dit bestand:
code:
1
| -rw-r--r-- 1 rstone users 2648064 Dec 15 11:34 /home/rstone/etc/stone/update/stone.exe |
De -b (broken) optie richt niets uit.
Mijn vermoeden is dat de client die de foutmelding krijgt niet helemaal het protocol volgt ofzo, aangezien normale ftp clients wel gewoon kunnen downloaden.
De ftp client in kwestie is ingebakken in een programma van ons, en om daar een vervanger voor te vinden gaat te lang duren. Ik wil heel graag pure-ftpd blijven gebruiken omdat we dit op al onze servers gebruiken.
Als iemand een tip heeft.. graag. M'n collega begint al te pushen om de eeuwen-oude wu-ftpd versie terug te zetten die we eerst gebruikten
Edit:
Dit is de manier waarop pure-ftpd via inetd opgestart wordt:
code:
1
| /usr/local/sbin/pure-ftpd pure-ftpd -b -d -d -E -c 50 -H -I 15 -m 10 -a0 |
En ik heb ook al getest zonder iptables rules, maar dat maakte niets uit.
[ Voor 8% gewijzigd door RvdH op 16-12-2003 11:19 ]