vastlopen van radon9600pro op asusP4P800

Pagina: 1
Acties:

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-08 23:45
Hallo,

Ik heb net eenn nieuw systeem gekocht, namelijk dit:
PIV 3,0 Ghz
512 MB pc3200
ASUS P4P800
en de rest is niet van belang.. :)

Ik had al een videokaart, nl een sapphire radeon 9600pro. Ik weet dus dat die goed werkt omdat ik die uit een oudere computer heb.
Het probleem is echter dat ik veel last heb van vastlopen tijdens spellen. Het begon allemaal in het begin, omdat ik de chipset van het moederbord niet had geinstallerd. Toen was het helemaal rampzalig (lage framrates, meteen vastlopen, enz..). Maar nu ik dat geinstalleerd heb is het al wat beter. Maar dus nog niet helemaal, want ik krijg tijdens spellen nog vaak vastlopers. Gelukkig staat vpu recover van ati erop, dus hangt niet meteen het hele systeem, maar toch niet leuk als je net midden in een spel zit :'(.
Ik heb van de drivers v/d videokaart, chipset, en directx de niewste versies.
Bovendien weet ik ook dat er met oude versies van de radeon 9500 -en 9700pro problemen zijn i.c.m. dit moederbord. maar ik heb dus een radeon 9600 en zou hier geen last van moeten hebben.

Is er iemand die mij kan helpen? Ik heb namelijk geen zin om een nieuwe videokaart te kopen en er achter te komen dat het aan het moederbord ligt ofzo...

Alvast bedankt!

Hallo met Tim

• Pkunk
En er zit een 350watt voeding in m'n kast en nog een zooi coolers :)
En die COD patch werkt ook niet. Dus ik weet het niet meer...

plz help...

[ Voor 39% gewijzigd door Pkunk op 16-12-2003 14:15 ]

Hallo met Tim

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 22:10

Jive

MooMooMastah

Welke Windhoos versie ??
Verse install gedaan met eerst chipset installeren en daarna pas video + geluid en andere meuk ??

[ Voor 68% gewijzigd door Jive op 16-12-2003 14:22 ]

Jive's Box
Jive @ DNET

• Pkunk
Winhoos XP proffesional. Eerst chipset driver, dan beeldscherm. Catalyst 3.9 en die COD drivers. Niks helpt. :'(
Merk trouwens wel dat het bij nieuwe spellen erger is dan bij oudere..

Hallo met Tim

Verwijderd

directx 9b al geprobeerd???
hoe warm wordt je videokaart?

Verwijderd

Hoe warm wordt je processor? En werkt de fan nog?

• Pkunk
Processor blijft koel. (gemeten met asus probe)
Videokaart weet ik niet (weet iemand een programma daarvoor?) , maar ik heb een uurtje aquamark gedraaid (wat wel goed werkt om wat voor reden dan ook... |:( ) en dat gaat gewoon goed. Ik heb een kast met neonlicht erin en wat 2 extra koelers. D8 dus misschien aan andere voedeing, maar als ik die koelers afzet maakt het niks uit. Alleen maar minder herrie :P
En ik heb directx9.0b er op staan.

Maar sowiso als je kaart te heet word moet het toch niet vastlopen? Dat krijg je toch allemaal mooie kleurtjes enzo? Want als ik vpu recover uitzet, loopt het systeem gewoon vast...

[ Voor 24% gewijzigd door Pkunk op 17-12-2003 13:40 ]

Hallo met Tim

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:15
Probeer eens de nieuwe 3.10 beta drivers eens. Die heeft bij mij tenminste heel veel problemen opgelost.

• Pkunk
Heb drivers geprobeert, maar het werkt alleen maar slechter :'(.
*@&#^*!!!!! Waarom? :'( |:(

Hallo met Tim

• Pkunk
gadverdamme, m'n radeon loopt nu helemaal niet meer vast...
..omdat ik heb undergelocked :'( dat een kutoplossing.. maarja, beter dan niks :|

Hallo met Tim

Pagina: 1