[Xp/2000]Terminal service en bestanden kopieren

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wokker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:34

Wokker

De avond wokkel

Topicstarter
OP me stage wil ik via terminal service bestanden kopieren.
Standaard wordt dit niet ondersteund maar met Rdpclip.exe moet het wel mogelijk zijn. Op de site van Microsoft staat een complete uitleg. Dit stap voor stap gedaan vervolgens werk het niet:( Dus opzoek gegaan naar andere oplossingen. OP GOT was weinig te vinden hellaas.
In de nieuws groepen wel een programma gevonden op www.anologx.com maar dat programma werkt ook niet hellaas. Nu raakt mijn inspiratie een beetje op dus hopelijk heeft iemand een ander oplossing.

Alvast bedankt

Het oneindige X 0

Verwijderd

rdpclip is niet om bestanden te kopieren volgens mij... alleen je clipboard...

dit is handig als je lokaal iets kopieert en vervolgens kan pasten in een ts sessie. ik gebruik dit wel eens als ik een batch moet kopieren... dat selecteer ik gewoon de tekst lokaal > maak een nieuwe batchfile in de ts sessie en paste de "batchtekst" in de nieuwe batch.

om echt bestanden te kunnen kopieren moet je gewoon een net use gebruiken!!!

edit: ik had gelijk, maar er is wel een mogelijkheid om te automappen, maar dit heeft ook gewoon netbios nodig!!! http://support.microsoft....aspx?scid=kb;EN-US;244725

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2003 11:29 ]

• Wokker

Wokker

De avond wokkel

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 11:21:
rdpclip is niet om bestanden te kopieren volgens mij... alleen je clipboard...

om echt bestanden te kunnen kopieren moet je gewoon een net use gebruiken!!!
Ohh ik dacht dat het ook om bestanden in je clipboard te kopieren was. Hellaas niet dus:(
Maar net use werkt volgens mij alleen als je in het zelfde netwerk zit. Als je bijvoorbeeld thuis werkt heb je niks aan net use

Het oneindige X 0

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

net use kun je overal naar toe gebruiken mits de firewalls bij je thuis en de source waar jij naar toe wilt connecten het toe staat.

net use * \\ipadres\share [password] /user:domainname\username
net use * \\netbiosnaam\share [password] /user:domainname\username
net use * \\FQDN\share [password] /user:domainname\username

(FQDN=Fully Quolified Domain Name)

Verwijderd

muts, je kan overal vandaan mappen, maar firewalls etc blokken dat hoop ik!!!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 11:30:
muts, je kan overal vandaan mappen, maar firewalls etc blokken dat hoop ik!!!
net use kun je overal naar toe gebruiken mits de firewalls bij je thuis en de source waar jij naar toe wilt connecten het toe staat.
staat er toch :S

Verwijderd

jaja... ik zag het maar was te lui om te editen :)

• Wokker

Wokker

De avond wokkel

Topicstarter
weten jullie ook welke poorten daarvoor opengezet moet worden ?

Het oneindige X 0

Verwijderd

yup... maar dat wil je echt niet. zet liever een vpn op over inet en gebruik die vpn ook voor ts...

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2003 13:06 ]

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-05 18:42

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Je moet gebruik maken van Local Drive Mappings. De ICA-client van Citrix kan dit standaard, volgens deze link: http://www.winnetmag.com/...rticleID/15864/15864.html kun je het ook voore lkaar krijgen mbv de RDP-client.

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

ajhaverkamp schreef op 16 december 2003 @ 13:18:
Je moet gebruik maken van Local Drive Mappings. De ICA-client van Citrix kan dit standaard, volgens deze link: http://www.winnetmag.com/...rticleID/15864/15864.html kun je het ook voore lkaar krijgen mbv de RDP-client.
dit is slechts de uitwerking van de mslink die ik al gaf. echter dit werkt alleen voor de standaard win2k client. niet meer vanaf win2k sp1 (en dus ook niet de winxp aka downloadable client)

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-05 21:26
Wokker als je eerst eens aangeeft welk besturings-systeem je gebruikt op jouw server en wat het OS van de cliënt is?

RDPclip (utility uit de Windows 2000 resourcekit) is namelijk alleen in combinatie met Windows 2000 server te gebruiken. Het vereist aanpassingen in de registry op de server alsmede een extra DLL op de server (zie resource kit voor details).
Verder werkt het alleen samen met de Terminal Services cliënt die met Windows 2000 wordt meegeleverd (dus niet de Remote desktop connection van Windows XP-2003). Ook voor deze Terminal services cliënt bevat de Resource kit een updated DLL.

Nadat aan alle voorwaarden is voldaan kun je bestanden en clipboard kopieëren tussen de server en de cliënt. Het werkt op zich prima alleen zodra de connectie is verbroken en je maakt opnieuw verbinding dan kun je het vergeten :(. Je moet je afmelden en opnieuw aanmelden om het weer voor elkaar te krijgen

In Windows 2003 is het Terminal service protocol aanzienlijk uitgebreid en server alsmede cliënt ondersteunen van huis uit local drive mapping 8).

Hans van Zijl

Pagina: 1