[sharepoint] systeem specs en bottlenecks

Pagina: 1
Acties:

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:00
de situatie:
Bedrijf van 35 man en ongeveer 20.000 files die actief mee worden gemigreert naar de nieuwe sharepoint omgeving.

de vraag: Wat zijn de systeem vereiste van de server

Ik heb natuurlijk heel MS al doorgespit en ben een hoop tegengekomen (min system specs e.d) maar ik krijg echt totaal geen beeld waar de bottleneck in het geheel zit. Is dat de cpu? of misschien toch het gehuegen? Of toch de i/o van de hdd config?
Ik zelf gok op ram, aangezien sharepoint feitelijk niks meer of minder doet dan heel veel requests op de sql server afvuren....... Maar goed, ik moet nu dus een server gaan bestellen (de test omgeving voldoet geheel niet, ook al voldoet die aan de minimale systeem eisen). Ik heb genoeg bestedingsruimte, maar ik twijvel dus of ik een dual xeon machine neerzet, of een enkele maar dan weer 2 gig ram oid. Kan iemand hier IETS zinnigs over zeggen?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• BoutWout
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 10:47
Ik heb veel gewerkt met SharePoint I, met II heb ik alleen een beetje gehobbied in het ontwikkelingslab.

Bij mijn werk is het neergezet voor het maximale aantal bestanden van I (1 milj) en gemiddeld bezoekers aantal van 2000.
Het waren 3 PIII-Xeon machine's van 1Ghz dacht ik met 2GB geheugen. Verder natuurlijk 10.000SCSI schijven.
We hadden intranet SharePoint server en de indexering uit elkaar gehaald. De SQL databsase draaide op het SAN. verder pruttelde er nog ergens een Exchange frontend server om te koppelen.
Verder nog een extranet server in het DMZ, maar dit was meer om veiligheids eisen.

Deze opstelling voldeed aan de verwachting, maar ik had incidenteel wel onverklaarbare performance probelemen, die ik niet heb kunnen tackelen.

Maar voor de omgeving van 40.000 gebruikers was deze installatie te klein :) en daarom wordt er nu keihard gewerkt aan een cluster voor SharePoint II die gelukkig ook miljoenen aanvragen en bestanden kan verwerken.

[ Voor 2% gewijzigd door BoutWout op 16-12-2003 11:20 . Reden: typo ]

Red een boom, eet een bever

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:00
ja, dat is ook nog een punt. Haal ik heel veel winst door de DB op een andere machine te zetten? Want zooooveeel budget heb ik ook weer niet.
Ik heb nu een optie op een dual xeon 2,4 met 1 gig ram of een enkele xeon met 2 gig ram en veel scsi raid schijven gedoe

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl