Toon posts:

Wat moet ik doen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan mijn Asus K7M + Athlon 500MHz voor f400,- verkopen.

En het allerbelangrijkste wat ik eigenlijk wil weten is of de volgende processor van AMD weer Socket-A is.

Als dat zo is wil ik het namelijk verkopen en een MSI-K7T-pro2a/Abit-KT7-RAID kopen + Duron. Zo heb ik voor + 175 gulden een betere computer en hoef bij de volgende upgrade alleen een processor te kopen en geen moederbord.

Als de volgende processor geen Socket-A wordt dan lijkt het me beter om te wachten. En dan als de volgende processor uitkomt een nieuw moederbord + processor te kopen. Anders blijf je kopen.

Of is het zowiezo verstandiger om op de KT133a chipset te wachten ?

Iemand wat adviezen ?

En hoe heet de opvolger van de Thunderbird/Duron ?

Is dat nu de Mustang of Polinomo (of zoiets) of is dit nu de Claw/Sledge-Hammer (of zijn dit allemaal andere namen voor dezelfde processors).

Iemand die mij kan helpen ?

Verwijderd

Nou ik denk dat niemand dat nu al weet of de nieuwe processor van AMD nog Slot A is. Ik zou gewoon die Duron en die Abit kopen, maar wil jij trouwens overclocken of niet? Als je wil overclocken moet je niet die MSI kopen want die heeft een multiplier lock. :(
En als je wel wil overclocken dan kun je beter die Abit of Asus kopen. :)

Greetz

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat er om of de volgende Socket-A is geen Slot-A (die wordt zowiezo niet meer gemaakt).

Overklokken kan wel met de pro-2(a), alleen de voltage kun je niet zo hoog instellen als bij Asus/Abit.

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

De palomino, Morgan en Mustang zijn socket-a

Don't You stare there, Operate!

Verwijderd

Topicstarter
Weet je ook wanneer ze ongeveer uitkomen en op welke kloksnelheid ze willen gaan produceren ?

Wordt de volgende reeks weer met een budget(duron) en power(t-bird) processor ?

Verwijderd

Ja, maar.......

Die komen dan wel met 266 Mhz FSB, dus zijn socket A mobo's van nu waardeloos...

Verwijderd

Daar zou ik trouwens niet op w8en, dat duurt nog wel ff...

Verwijderd

Topicstarter
Daarom wil ik misschien wachten op die nieuwe chipset met 266 MHz FSB, anders blijf je kopen en verkopen.

Is 400 piek voor een Asus K7M + Athlon 500 MHz wel redelijk.

Verwijderd

Mwa, tis niet duur...

Verwijderd

Topicstarter
Ik verkoop het dus het moet eigenlijk wel duur zijn. >:)

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Neem nou van mij aan dat je je mobo + cpu maar moet verkopen en b.v. een kt7 (raid) + duron of tb moet kopen, voor weinig geld heb je een veel beter systeem

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt, maar ik wil bijna zeker die KT133a borden met DDR kopen. Dus van die snelheid van de Duron + mobo kan ik niet zolang profiteren. Anders kan ik nog wachten en als dan die Durons dan wat goedkoper worden heb ik voor hetzelfde geld misschien een 800MHz i.p.v. een 650MHz.

Het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel ik later voor mijn AsusK7M + Athlon500 of voor dat socket-A mobo terug krijg.

Weet iemand wanneer die KT133a moederborden uitkomen ?

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 14:30

^^0nMe

Got Babana's?

Ten eerste hebben die MSI moederborden helemaal geen multiplierlock ofzo, alleen met de K7T kan je de multiplier niet in zomaar veranderen. Ten tweede lijkt het me slim om nu je spullen te verkopen, anders krijg je er denk ik niet veel geld meer voor.
Ik heb voor de hcc mijn Abit BE6+C466 voor 325 doorverkocht, en op de hcc een K7TPro2+Duron 700 gekocht, die werkt nu lekker op 850. Ik moest er in totaal maar 200 bijleggen.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand meer met nog wat adviezen ?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Eh, de MSI borden zijn WEL voorzien van een multiplier switch, althans de K7Tpro2 en K7Tpro2A (de 'gewone'K7Tpro idd niet). Zo'n MSI is een goede keus, vooral gezien de prijs. En wanneer je er een Duron op prikt die je 1GHz kan laten lopen kun je er weer een hele poos tegen aan dacht ik zo.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand meer met adviezen ?

• martijn12345
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

waarom een 800 als een 600 ook op 1000 draait. das pure geldverspilling >:)

Geen inspiratie

Verwijderd

Verkoop die Athlon en koop een Abit KT7 (raid) en een Duron (650 of 700, daarboven is waste of money!!) even krassen en muliplier instellen in bios en dan op minimaal 950 Mhz draaien (voor minder moet je het niet willen) beetje redelijke cooler er op (spire ofzo) en dan veel plezier hebben. Je hoeft dan slechts 200 gulden bij te betalen

• Digicore
  • Laatst online: 16-12-2021

Digicore

Stay true to yourself!

ho ho ho (ik lijk wel santa claus ;)) - 950 MHz is geen garantie voor een 650 MHz (voor en 700 weet ik het niet).

Althans niet bij mij - ik krijg mijn 650 min of meer stabiel op 910 MHz - bij 950 MHz laadt ie windows niet eens in....

maar toch, mij hoor je niet klagen - bijna 50% snelheidswinst voor noppes!

ciao

"Life is like a video game with no chance to win" - ATR

• Digicore
  • Laatst online: 16-12-2021

Digicore

Stay true to yourself!

BTW : ik heb een Chrome Orb coolertje erop staan

"Life is like a video game with no chance to win" - ATR

Verwijderd

Overklokken kan wel met de pro-2(a), alleen de voltage kun je niet zo hoog instellen als bij Asus/Abit.
De core voltage kan je met de MSI K7T Pro2(A) instellen tot 0.2 volt boven de standaard voltage van de Duron. Deze standaard voltage kan je instellen door de L7 bruggen op de Duron in te kleuren. Elk bruggetje is een stapje hoger.
Mijn Duron stond standaard op 1,5V geloof ik, dus ik kon de core voltage tot 1,7V omhoog gooien. Na wat bruggetjes (L7 dus) ingekleurd te hebben stond de voltage standaard op 1,65V en kan ik nu dus omhoog gooien naar 1,85 V.

Ik schat dat als ik alle bruggen inkleur dat'ie dan tot 1,95V kan komen.

Mijn duron600 loopt nu 900 MHz op 1,65V en erg stabiel. Op een MSI K7T Pro2 that is..
Prima bordje dus, alleen geen ATA100 controller (wel 66).

Verwijderd

Topicstarter
De core voltage kan je ook veranderen met een bios-update.

Is het niet beter om op DDR moederborden te wachten en straks te verkopen ?

Weet iemand wat die nieuwe KT133a moederborden kosten?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand ? :'(

Verwijderd

Op zaterdag 09 december 2000 20:08 schreef Celeron_clocker het volgende:
Nou ik denk dat niemand dat nu al weet of de nieuwe processor van AMD nog Slot A is. Ik zou gewoon die Duron en die Abit kopen, maar wil jij trouwens overclocken of niet? Als je wil overclocken moet je niet die MSI kopen want die heeft een multiplier lock. :(

Greetz
Multiplier Lock???

Verwijderd

Op maandag 11 december 2000 21:37 schreef Tweaker het volgende:
De core voltage kan je ook veranderen met een bios-update.

Is het niet beter om op DDR moederborden te wachten en straks te verkopen ?

Weet iemand wat die nieuwe KT133a moederborden kosten?
Ik citeer dit uit de info file van de nieuwe 2.01 bios van de k7t pro 2a -->

"- Support AMD K7 FSB 133Mhz CPU (change KT133->KT133a)"

Dus...

Verwijderd

Op zaterdag 09 december 2000 20:08 schreef Celeron_clocker het volgende:

Greetz
Ik wil nix zeggen hoor maar bij de pro 2 heb je multiplier settings in het bios.....het mobo is heel stabiel!
Het is geen msi-k7t pro maar een msi-k7t pro 2
GOED LEZEN EERST!
Als je iets zegt zeg het dan goed of zeg nix.

Ray

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 december 2000 18:35 schreef Lord_NikoN het volgende:

[..]
Ik citeer dit uit de info file van de nieuwe 2.01 bios van de k7t pro 2a -->

"- Support AMD K7 FSB 133Mhz CPU (change KT133->KT133a)"

Dus...
Als ik me niet vergis is die chipset nog geeneens uit, hoe kan ie dan al gesupport zijn :?
Pagina: 1