Toon posts:

Steeds Scandisk bij opstarten..

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allen,

Het probleem is dat steeds bij het afsluiten van Windows 98 (geen idee of het SE is of de eerste, is van een kennis), dat de PC een zwart scherm geeft en lijkt vast te zitten, en dat ik telkens als ik de PC wil opstarten scandisk moet doorlopen. Windows wordt dus op één of andere manier niet goed afgesloten. Er staan nog geen programma's geinstalleerd. behalve dan een Soundblaster en uiteraard de Diamond Stealth III videokaart.

Het gaat om een AMD K6-2 450 PC met een Asus P5B-AT moederboard, met bovenstaande kaartjes, meer is het niet.

Nu moet ik erbij zeggen dat er al sprake was van een verandering op het moederboard voor het goeie gebruik van de Processor met dit moederboard, is DAAR iets over bekend? Werkt dit niet gewoon probleemloos, wat voor instelling op het moederboard kan dit zijn?
Mij is niets bekend. En of dit met ook met bovesntaand probleem kan samenhangen..?

Alvast Bedankt!

Joozle.

Verwijderd

Je kan met TweakUI uitzetten dat ie scandisk opstart bij het starten van windows.
Misschien moet die bios is geflasht worden.
Of zet er is andere spullen in om te kijken waar het probleem zit. (en natuurlijk altijd ff de laatste drivers downen).

Verwijderd

Topicstarter
Ja, TweakUI is misschien wel handig.
Maar de PC is overigens brand new, dus BIOS flashen.. zou dat nog zin hebben? De spullen zijn ook allemaal nieuw en de drivers zijn de recentste van de diverse sites.

Joozle.

• Ikarus
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ikarus

Nerd 1e klas

Ik heb het zelfde probleem met een p-200 en win98 SE en ik kan mijn bios niet flashen niet na wat er is gebeurd met mijn vriends bios (had dezelfde mobo / revisie krijg advies te flashen en dlash mobo kapot.) en Tweakui is niet de beste oplossing volgens mij. Het moet netter kunnen

There are two major products that come out of Berkeley: LSD and UNIX.
We don't believe this to be a coincidence. -- Jeremy S. Anderson
In short: just say NO TO DRUGS, and maybe you won't end up like the Hurd people. -- Linus TorvaldsI

Verwijderd

DEL \WINDOWS\COMMAND\SCANDISK.EXE
:)

ff serieus: deze topic is hier al een aantal; keren gepost. Even zoeken in de history.

Verwijderd

Topicstarter
Ah, gaa ff de history bekieken.
Greetsels,

Joozle.
Pagina: 1