[PM] Week 51

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nietsverhullend aktenkoffertje voor pc-snobs

0 -> 2
3 -> 1Naast tweaken zou basis-natuurkunde geen kwaad kunnen.
0 -> 2
0 -> 2Beetje doorurlen met 0 belonen vind ik mager
0 -> -1
4 -> 1
3 -> 0
2 -> 4 _/-\o_

Universele waterblokken van PolarFLO nader bekeken
niets :)

Deal tussen MSI en ATi van de baan
3 -> 1
1 -> -1
userweet iig meerdere trollen te scoren.. qua trollniveau iig niet de moeite voor verdere actie.
2 -> 0

Gratis IBM-PC
3 -> 1
2 -> 0
1 -> 3Oneliner die hele nieuwspost in perspectief zet. :)

Ik kijk straks wel weer verder... motivatiedipje door niet-hardwarenieuws.

[ Voor 12% gewijzigd door Delerium op 16-12-2003 10:25 . Reden: Weer die url's |:( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-10 23:48

botoo

💀 too old to die young

Ecteinascidin schreef op 16 december 2003 @ 10:24:

* 3 -> 1Naast tweaken zou basis-natuurkunde geen kwaad kunnen.

* 1 -> 3Oneliner die hele nieuwspost in perspectief zet. :)

* Ik kijk straks wel weer verder... motivatiedipje door niet-hardwarenieuws.
* Schiet mij maar lek, ik moet die basiskennis dus blijkbaar ontberen, maar ik vind het een opmerking die boven het (mijn) maaiveld uit mag komen :o.

* +3 voor een one-liner in het algemeen vind ik uitzonderlijk veel, en voor deze one-liner zeker.

* buckle up!
we gaan discuzeuren ;)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online
Los van het gegeven dat die eerste een soortement van dubbelpost is.... electriciteit komt voor bij dingen die geleiden, plexiglas en andere plastics doen dat in de regel niet.

De +3.... Ik heb daar dus een half topic gelezen over tweakers die de PC gaan kraken,linux gaan draaien en het afzeiken dat om de 20 min 1 min reclame natuurlijk klotezooi is. Na 10 postingen over dat reclame om de 20 min komt er een post die plaatst dat je 3 min reclame hebt per uur......... Dat brengt de boel in perspectief, want waarom zou je de hele dag TV kijken met reclameblokken van 15 min per uur en op een PC 3 min onacceptable vinden? Is dat niet vreemd? Je krijgt die PC daarvoor nog gratis in huis ook.... brengt IMHO discussie over reclame en onacceptabiliteit terug tot de proportie waar je dagelijks mee te maken hebt........
Ik had stiekum nog een +4 overwogen, maar dat doe ik niet graag voor oneliners.
[edit] hmm, staat nu op +2.... normale moddemocratie slaat toe

[ Voor 4% gewijzigd door Delerium op 16-12-2003 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ecteinascidin schreef op 16 december 2003 @ 11:15:
Los van het gegeven dat die eerste een soortement van dubbelpost is.... electriciteit komt voor bij dingen die geleiden, plexiglas en andere plastics doen dat in de regel niet.

<knip>
Ja jij maar lekker met droog vriesweer met nylon kleding maar met je computer werken. (aan de hardwarekant bedoel ik)

KnetterDeKnetter doe je dan.

Plexiglas kan wel degelijk statisch geladen worden, niet alle electronica vind dat even lekker.

Heb jij geen natuurkunde gehad op school? met een statisch geladen plexiglas staafje een waterstraaltje af laten buigen.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online
Toshiba maakt 's werelds kleinste harddisk2 -> 0
85 replies en toch redelijk mooi gemodde draad :)

Betalen per e-mail als mogelijke oplossing voor spam
3 -> 1

En in een ander topic kwam ik geen PM-berichten tegen; deze reply wil ik ff doorgeven aan een collega: reply.
Hij ruikt namelijk naar troll, toch zou hij qua inhoud best wel een +2 of meer kunnen verdienen. Ik weet het niet, zodoende staat deze post hierzo.

edit:
Inmiddels mijn verantwoordelijkheid genomen en de post op +3 gezet. Onderdeel van PM is ook controversiele posten beschermen en plaatsen waar de post hoort, ondanks controverse.... Los van de anti-MS inhoud gaat betreffende post diep in op enkele voorbeelden en gebruikt louter deze voorbeelden om een anti-MS antwoord te gebruiken. Geen generalisatie, wel opbouw, wel argumenten die hout snijden enz..... -> 3.
* Delerium vindt 'm alleen nog steeds moeilijk

Top 20 websites van 2003 volgens Multiscope
4 -> 2

reactie op Resistor: indien iemand een technische fout maakt, dan kan ik er het mijne van denken echter ik garandeer je dat ik geen negatieve moderaties daarvoor neerpoot. Dan mod ik namelijk inhoudelijk op basis van mijn kennis die per gebied goed of slecht is... zodra ik in een bepaald gebied waar ik toevallig goed in ben iets 'doms' zie staan, kan ik dus geen negatieve moderatie daarvoor gebruiken want da's niet de bedoeling. Dan moet ik erop reageren of gewoon mijn mond houden. (tenzij de domheid er ontzettend dik bovenop ligt, niveau AthlonFX in een Athlon64-bord proppen door gewoon 186 pinnen weg te knippen)
Inhoudelijk denk ik dat er een verschil is tussen electriciteit en statische electriciteit. Electrociteit bestaat uit electronen en die lopen niet door plastic of persplex. Statische electriciteit 'zou' een probleem kunnen zijn zodra deze constant wordt opgeladen. Echter, een niet bewegend passief systeem zal nooit zijn statische electriciteit kunnen opbouwen om chips een rotklap te geven, zeker als de omgeving (koffer) afgesloten is. Indien het wel een issue zou zijn mag je de tegenvraag beantwoorden.. waarom zijn mobo's en andere printplaten van plastic :P ?

[ Voor 15% gewijzigd door Delerium op 16-12-2003 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:47
Is dit een centraal "post hier foute moderaties"-topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ddc schreef op 16 december 2003 @ 20:13:
Is dit een centraal "post hier foute moderaties"-topic?
Nee, dit is het topic waar de Powermoderaties gemeld worden van deze week :). Meer over de Powermoderator is terug te vinden in de sticky bovenin dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:47
Ja ik weet wat de PM is Harm ;).

Maarre, zal ik dan maar een nieuw topic openen omdat ik een klacht heb over mijn moderatie? :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Dat kan prima denk ik, mits je maar goed onderbouwd waarom je hem fout gemodereerd vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online
ddc schreef op 16 december 2003 @ 20:44:
Maarre, zal ik dan maar een nieuw topic openen omdat ik een klacht heb over mijn moderatie? :P.
Prima, post wat op uw lever ligt... acute aanvragen en andere PM-dingen zouden in dit topic moeten staan, voor jou staat altijd de mogelijkheid open om een topic te starten.

Dit is overigens een soort van opsomtopic, maar meer het rappporteren van reeds uitgevoerde krachtmoderaties. Ik kan ook niet rapporteren, maar ja... controle he ;) * Delerium vertrouwt ook op controle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online
Iiyama doet nieuwe TFT-schermen

4 -> 2
4 -> 2
4 -> 3
4 -> 1
4 -> 1

Zowiezo een gek topic, want dat Iiyama zo'n scherm aankondigd zal wel, maar de mensen die met de HCC-meeting mij met een scherm hebben zien sjouwen zagen mij dus met betreffend scherm sjouwen. Staat in de pricewatch als 640 te koop... ikke mycom 600 betaald. :) Vreemd.
* Delerium heeft iig futureproof scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online
Nieuwe Intelchipsets in maart

0 -> -1
user(voor intiemie) ook ff bekeken. Nuttig neuh... overbodig wel, maar verder...
2 -> 3

Linux doet nieuwe kernel 2.6
3 -> 1
2 -> -1

Nieuwe Nvidia 5900 eVGA-test
1 -> 3
0 -> 2

[ Voor 57% gewijzigd door Delerium op 19-12-2003 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:33

Beaves

Usque ad Finem

Mag deze reactie van de +3 af? Zijn reactie slaat in feite nergens op omdat SUS gratis is en je van te voren de update's kan vallideren en dus niet alle update's blind worden geinstalleerd. Een +3 lijkt me daarom wat te hoog.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online
Naar +2 dus.

* Delerium draait graag verzoeknummers. :P

txs Beaves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online
Overigens... ik speur gedane Powermoderaties ook na. Deze reply is door Femme van de -1 afgehaald en naar 1 gezet.... ondanks het trollerige karakter 'lijkt' deze reply me dan nog steeds conservatief bedeeld...... Ik heb Femme's PM opgewaardeerd naar een +3

* Delerium hoopt dat Femme zich daar iig in kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Ecteinascidin schreef op 19 december 2003 @ 17:00:
Overigens... ik speur gedane Powermoderaties ook na. Deze reply is door Femme van de -1 afgehaald en naar 1 gezet.... ondanks het trollerige karakter 'lijkt' deze reply me dan nog steeds conservatief bedeeld...... Ik heb Femme's PM opgewaardeerd naar een +3

* KeX hoopt dat Femme zich daar iig in kan vinden.
Mij was die ook opgevallen in de DSP. Ik vond hem toch wel behoorlijk wat scherpe kantjes hebben. En ik weet niet of ik die zelf wel opgewaardeerd zou hebben ondanks het verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Ecteinascidin schreef op 19 december 2003 @ 17:00:
Overigens... ik speur gedane Powermoderaties ook na. Deze -knip- opgewaardeerd naar een +3
Daar ben ik het niet mee eens, imo is het een off-topic reactie, weliswaar in antwoord op een eerdere post, maar off-topic desalniettemin.

Dat iemands persoonlijke ervaringen met een bepaalde machine of OS goed of slecht zijn is uberhaupt niet bijster interessant, als dat met details onderbouwd word dan kan ik er de waarde wel van inzien. Zo iemand is Serender, hij heeft geen goede ervaringen met Mac i.c.m. zijn muziektoepassingen, en kan dat netjes onderbouwen.
Maar dat is al eerder gebeurd (vette flamewar tot gevolg), en Serender lijkt nu op een soort kruistocht tegen de in zijn ogen overloyale Mac-addicts. Dit resulteert in de bewuste post terwijl het nieuwsitem inhoudelijk over een benchwedstrijdje tussen een G5 en een Opteron gaat.

oftewel:
Zeer persoonlijke mening op persoonlijke ervaring gestoeld, bewezen flamegevoelig, en offtopic.

Z'n afsluitende
'Stelletje Machova's ook.. Jarenlang pomp ik er geld in terwijl ik al die tijd met XP had kunnen werken..
(Jaja, het ligt vast allemaal aan mij, want afvalligheid is bijzonder strafbaar in de Mac-werkelijkheid. Vader Steve, vergeef me, maar je marketing & prijs-policy zuigt)
'

is wmb een troll waard, maar door de (offtopic) info erboven ben ik van mening dat het geheel meer in de 0 of +1 range hoort te zitten.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=922768

Deze is no way +2 inzichtvol. Ja.. toevallig krijgt Hotmail 1/3 van de spam omdat ze zo groot zijn. Dit persoon brengt het naar mijn mening erg flamerig en is absoluut geen +2 inzichtvol waard. Het voegt sowieso niks toe.
Na mijn mening is dit eerder een -1 Troll of 0 Overbodig waard. Wegens de reeds vele beoordelingen deze post.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Wat is daar nou voor trollerigs aan? Ja, vanwege de grootte van Hotmail zal daar enorm veel spam terechtkomen en dat is iets wat de poster terecht opmerkt. Overigens vind ik +1 wel genoeg, maar een troll kan ik er echt niet in zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Een troll is het volgens mij ook niet. Hij reageert op een andere gebruiker die niet kon begrijpen dat Microsoft een derde van de spam ter wereld krijgt. (Dat was voordat ik in het nieuwsbericht erbij had gezet dat hier ook Hotmail onder valt.) Wat mij betreft komt deze dus inderdaad op +1 Informatief terecht. Een +2 is teveel, maar een 0 of een -1 te weinig en IMHO nog onjuist ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op die manier hoe hij het zegt is het alsof Hotmail het enorm logisch dat Hotmail zo veel spam krijgt, omdat hotmail eenmaal zuigt.
Hij reageert op iemand die zich afvraagt waarom Hotmail zo'n groot percentage van de spam krijgt, dan is dit zeker een flamerige reactie. Zo van "D'uh, het is hotmail |:(".

Mja, ik vat dat niet als positief op, en zeker niet als inzichtvol.
Wellicht ver gezocht in jouw ogen, maar op deze manier komt dit op mij over.

edit: Harm, ok. Wist ik niet.

[ Voor 11% gewijzigd door kamerplant op 20-12-2003 20:55 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Producent Grand Theft Auto beschuldigd van plagiaat

4 --> 0
Ja en? Zit totaal geen informatie in die post, en het is niets meer dan een

4 --> 2
3 --> 1
3 --> 1
3 --> 1
3 --> 2
3 --> 1 (Informatief)
3 --> 1 (Informatief)

Ik heb verder het een en ander rechtgezet. Hele topic was zeer overgewaardeerd :7

[edit]
En deze natuurlijk : 2 --> -1 (First Post) :P

[ Voor 10% gewijzigd door silentsnow op 23-12-2003 04:43 ]

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
4 --> 0
De poster merkt terecht op dat Gallagher zijn claim maar had moeten neerleggen toen GTA1 uitkwam. Het is geen 4 waard, maar wel meer dan nul.
En deze natuurlijk : 2 --> -1 (First Post)
Het is zelfs een before-first post. Gepost op 13:02, het nieuwsitem is van 13:04 :+ Maar ik vind hem best wel grappig. Speciaal grappig bedoelde reacties moet je eigenlijk niet PM-en. Het is namelijk vreselijk persoonlijk wat je daarvan vindt. Voor de een is het een vette troll, voor de ander een heel leuke grap. Hier moet het democratisch modsysteem zijn werk maar doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

silentsnow schreef op 23 december 2003 @ 04:39:
4 --> 0
[PM] post stond toch weer (nog steeds?) op +4, nu imho netjes op +1
polaris schreef op 23 december 2003 @ 08:01:
Het is zelfs een before-first post. Gepost op 13:02, het nieuwsitem is van 13:04 :+ Maar ik vind hem best wel grappig. Speciaal grappig bedoelde reacties moet je eigenlijk niet PM-en. Het is namelijk vreselijk persoonlijk wat je daarvan vindt. Voor de een is het een vette troll, voor de ander een heel leuke grap. Hier moet het democratisch modsysteem zijn werk maar doen.
Zelfs als ik mijn default 'Waldorf&Stattler mode' ff uitzet, dan zie ik nog steeds geen post die +2 waard is, +1 is imho meer dan goed beoordeeld voor een dergelijke 'grappige' post.

* botoo zet het hele draadje op z'n [PM]-todo lijst, wmb staat er veel (te) scheef.

[ Voor 52% gewijzigd door botoo op 23-12-2003 08:36 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
botoo schreef op 23 december 2003 @ 08:28:
[...]

[PM] post stond toch weer (nog steeds?) op +4, nu imho netjes op +1
Silentsnow is geen PM, hij doet alleen een aanbeveling. :)

Edit:
Zelfs als ik mijn default 'Waldorf&Stattler mode' ff uitzet, dan zie ik nog steeds geen post die +2 waard is, +1 is imho meer dan goed beoordeeld voor een dergelijke 'grappige' post.
Het gaat ook meer om de tag. Het is echt geen First Post.

[ Voor 36% gewijzigd door Polaris op 23-12-2003 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online
* Delerium kijkt draadje ook eens vluchtig in....

Eeeeeeuuuwww..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Het is alweer eventjes week 52.

* KeX wandelt op de fp rond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siren
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 15:59
Ik vind dat hele meuk tracker topic met die dna drivers sowieso onnodig. Er komt iemand met weer een setje drivers gebaseerd op andere al reeds gemodde drivers. En omdat iedereen DNA-DRIVERS een veeg uit de pan geeft, haalt hij of zijn vriendjes erbij of regt hij onder een andere naam nog eens bij tweakers. kijk maar even hier
http://www.tweakers.net/gallery/103348
Ik vind die killer zijn naam opvallend veel lijken op die van de eigenaar van het dnadrivers forum, die toevallig ook de schrijvers/samensteller is van die drivers. En zijn taalgebruik lijkt er ook aardig op. Nou heb ik niks tegen de tweak mentaliteit maar verdien je credits eerlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door siren op 27-12-2003 02:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

da_siren schreef op 27 december 2003 @ 02:45:
Ik vind dat hele meuk tracker topic met die dna drivers sowieso onnodig. Er komt iemand met weer een setje drivers gebaseerd op andere al reeds gemodde drivers.
Dat is jouw persoonlijke mening, anderen vinden het misschien juist wel interessant.
En omdat iedereen DNA-DRIVERS een veeg uit de pan geeft, haalt hij of zijn vriendjes erbij of regt hij onder een andere naam nog eens bij tweakers.
Daar kan ik geen bewijzen van vinden.
kijk maar even hier http://www.tweakers.net/gallery/103348
Ik vind die killer zijn naam opvallend veel lijken op die van de eigenaar van het dnadrivers forum, die toevallig ook de schrijvers/samensteller is van die drivers. En zijn taalgebruik lijkt er ook aardig op. Nou heb ik niks tegen de tweak mentaliteit maar verdien je credits eerlijk.
Kan ik ook geen bewijs van vinden, de reacties zijn van verschillende ip's afkomstig (maar dat is natuurlijk ook geen tegenbewijs :+).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1