[Speedtouch 510 multi]ADSL_pptp.INI?

Pagina: 1
Acties:

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
ik vroeg mij af of je de ADSL_pptp.INI ook kan laden in de speedtouch 510 multi. Of heeft dit nadelen c.q. is gewoon niet mogelijk?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
pptp gebruik je als je een router heb waar je de speetouch aan wilt hangen, standaard is je speedtouch namelijk al een router, en dat heeft grote voordelen (niet inbellen, altijd online, nat etc).

Waarom wil je pptp gebruiken?

Overigens, als ik kijk op hun website:

http://www.mxstream.nl/support/downloads_multi-v4.html

voor de multi, en de normale linken ze allebij door naar dezelfde .ini.

Edit: Alcatel Speedtouch 510 FAQ

'Hier valt eigenlijk weinig over te zeggen. Het is namelijk EXACT dezelfde modem als de 'gewone' 510 (welke in principe ook Multi User is), echter heeft deze een ingebouwde 4 port switch. Verder zijn ze exact gelijk aan elkaar.'

[ Voor 57% gewijzigd door Icey op 16-12-2003 10:26 ]

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
Icey schreef op 16 december 2003 @ 10:21:
pptp gebruik je als je een router heb waar je de speetouch aan wilt hangen, standaard is je speedtouch namelijk al een router, en dat heeft grote voordelen (niet inbellen, altijd online, nat etc).
Waarom wil je pptp gebruiken?
Ik heb hier al een wireless router staan van linksys, die wil ik gaan gebruiken. Ik wil dus de 510 multi alleen als modem gebruiken, voor nu! Ik wist dat de 510 multi gelijk is aan de "normale" 510. Vroeg me alleen af of die pptp.ini wel kan samenwerken met een modem waar een switch zit in gebouwd...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:06

JvS

Ik heb hem zelf ook

dan is het geen enkel probleem. Je kan die pptp.ini gewoon inladen en die linksys op 1 poortje aansluiten en dan alle andere apparaten (draadloos of met ethernet aansluiting) gewoon op die linksys aansluiten. De ST501 is dan gewoon een puur modem en de linksys is dan de router :). Met adsl_NAT.ini is de ST510 een modem-router :).

En zoals gezegd, dat modem weet zelf niet eens hoeveel poortjes-ie heeft. Een ST510 is een ST510 :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
hou je 510 als router, en sluit je 510 aan op een 'normale switch poort' van de linksys (niet de wan poort dus) en het zou moeten werken.

Zodoende internet je via de 510, en niet de linksys, de linksys werk dan enkel als een soort van accespiont :)

OF adnersom, en de 510 als modem gebruiken en de linksys als router zoals jvs zegt, in princiepe maakt het weinig uit. Alhoewel de linksys als router wellicht makkelijker is qua instellingen :)

[ Voor 30% gewijzigd door Icey op 16-12-2003 11:05 ]