Toon posts:

Messagebox tekst VET weergeven in VBA

Pagina: 1
Acties:
  • 359 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Collega-fanatici,

ik heb een programma'tje in Microsoft Access geprogrammeerd en op sommige momenten geef ik de gebruiker informatie door middels een msgbox, zoals in dit geval een opdrachtnummer.
--------------------------------------------------------------------
Sub cmdok_click()
Dim var_opdrachtnummer as Integer

me.txtopdrachtnummer.setfocus
var_opdrachtnummer=me.txtopdrachtnummer.text

msgbox "Uw opdracht is succesvol verzonden! Uw opdrachtnummer is " & _ var_opdrachtummer & ".",vbok,"Bevestiging"

End sub
---------------------------------------------------------------------
Nu wil ik alleen dat opdrachtnummer VET weer laten geven. Kan dit middels een of andere functie?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Collega-fanatici
:w

Voor zover ik weet (wat dus niet zo gek veel zegt eigenlijk :+ ) kan dat niet met een gewone msgbox - alleen hetgeen in de ASCII tabel staat kan je er kwijt, je zou dan zelf een invoerformulier kunnen bouwen met de juiste opmaak etc.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:35

Boss

+1 Overgewaardeerd

Maak een apart formulier dat eruit ziet als een pop-up, en modal is. Roep dat formulier aan met de juiste openargs en dan kom je er wel.

Msgbox zelf kan je niets meer aan veranderen. Alleen in Access 97 kon je nog enigszins iets aanpassen (eerste regel vet), maar dat is er in latere versies weer uitgehaald.

dussss....

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Dit programma'tje maak ik in Access '97 ( omdat de mensen die ermee moeten werken deze oude versie bezitten.

Hoe werkt dat dan in Access '97?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

regel1@regel2@regel3 als ik het me goed herinner, maar dan heeft een hele regel diezelfde opmaak, dat wil je dus niet :)

Daarnaast is er een kans dat het binnen niet al te lange tijd opeens ook moet werken in nieuwere versies en dan mag je opnieuw wat maken :o

[ Voor 11% gewijzigd door F_J_K op 16-12-2003 13:36 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!! :)

Ik moest ook één regel vet maken. En dat lukt nu.

Groet ;)
Pagina: 1