Toon posts:

[2k] Gebruikers' activiteiten vastleggen (monitoren)*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede morgen...

Ik ben op zoek naar een programma waarmee ik kan zien welke gebruiker waarheen gaat (op internet en netwerk) Ik heb zelf al Iopus Starr getest... dit werkt opzich wel goed maar het nadeel is dat dit programma op elke pc geinstalleerd moet worden en is dus eigenlijk geen optie...

Ook heb ik WhatsUp Gold gedownload... maar hier kreeg ik een foutmelding (een bepaald windows onderdeel was niet geinstalleerd)... dit komt hoogst waarschijnlijk omdat ik het snel op een win98 bak had geinstalleerd... ik ga het nog proberen om hem op de server te installeren... maar wat zijn jullie ervaringen hiermee? kan ik hiermee alle activiteiten van de gebruikers zien (en dus ook welke gebruiker wat doet)??

Nu heb ik net in andere topics ook het programma IpMonitor gevonden, ook dit heb ik geprobeerd te installeren (weer op win98) maar dan gaf ie aan dat het op een NT 4.0 of hoger moest... dus dit zal ik zo ook op de server proberen (server is trouwens een win2000 server bak) maar ook van dit programma weet ik niet of het een programma is waarmee je kan zien wie wat doet... de screenshots die ik gezien heb zien er goed uit, maar hebben jullie daar misschien wat ervaring mee?

En als jullie misschien ander software weten, laat het mij dan ff weten...

Een korte samenvatting wat de noodzakelijke functies zijn:

- Welke website's bezoekt een gebruiker
[bijvoorbeeld: pietj > http://gathering.tweakers.net 16-12-2004 09.49]

- Waar proberen ze op te komen? (netwerk)
[bijvoorbeeld: pietj > \\server\bestuur\ acces denied 16-12-2004 09.51]

- Hoeveel emails verstuurd een gebruiker

De voorbeelden die ik gegeven heb zijn maar ideeën...

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

• Hmzaniac
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2023

Hmzaniac

Evil Admin

Het eerste kan je via een proxy doen, het tweede kan je het best op de server doen, omdat daar de functionaliteit voor dit soort dingen al in zit.

Het 3e moet je via de mailserver doen, er is geen goede manier om te controleren hoeveel mailtjes iemand verstuurt, omdat het me sterk lijkt dat je een applicatie aan de smtp poort gaat hangen om te tellen hoeveel mails er langs komen.

Als je mailserver dit niet ondersteunt zal je wat moeten gaan scripten,

[ Voor 52% gewijzigd door Hmzaniac op 16-12-2003 10:04 ]

Ik heb een WOS-post!

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08 21:00

JohnD

Bernd

wat heb je lopen op de win2k server?
exchange en ISA server?

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• Bountyhunter
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-08 11:59

Bountyhunter

Marsjager

misschien dit iets?
offtopic:
Nog even over je ander topic [ gezocht] windows98 licenties]
deze was inderdaad errug snel dicht

gratis basislicenties W98se voor scholen van: apsitdiensten :

-----------------
Windows basislicenties voor gedoneerde pcŽs
Vaak krijgen scholen van bedrijven of ouders computers gedoneerd waarop geen besturingssysteem zit, of waarvan de licentiebewijzen zijn verdwenen.
In de Microsoft Schoolovereenkomst wordt het gebruiksrecht voor volledige besturingssystemen voor de desktops niet geregeld (alleen upgrades). Hierdoor is de school alsnog genoodzaakt dure besturingssystemen en licenties via de winkel aan te schaffen, waardoor het aardig bedoelde cadeau alsnog een flink prijskaartje krijgt.

Gelukkig is het nu mogelijk voor instellingen, die met APS IT-diensten een Microsoft Schoolovereenkomst hebben afgesloten, voor alle gedoneerde tweedehands computers op de instelling GRATIS een basislicentie voor het volledige Windows-besturingssysteem bij ons bestellen.
Als u als klant bent ingelogd en het online formulier invult en verzendt, krijgt u één exemplaar van de Windows 98 Tweede Editie cd-rom en heeft u het gebruiksrecht hiervoor geregeld voor alle door u opgegeven pcŽs. U betaalt hiervoor slechts éénmalig administratiekosten van €25,= , ongeacht het aantal pcŽs dat u heeft opgegeven.
Met deze Windows basislicentie is het dan mogelijk via de schoolovereenkomst te up –of downgraden naar een andere versie van het besturingsysteem.

Let Op: Deze licenties komen NIET in de plaats van, of zijn vervangend voor een opgave van dezelfde pcŽs in de Microsoft Schoolovereenkomst.
----------------

Well isn't that cute... BUT IT'S WRONG!!"

Verwijderd

Niet echt iets met PNS te maken;

Professional Networking & Servers -> Software Algemeen + lichte titeledit :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2003 15:22 ]