Advies gevraagd: Goede TV-Kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 1.091 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60103

Topicstarter
Hallo Beste mensen,

Ik sta op het punt om een videokaart te kopen. Nou zie ik alleen zoveel merken dat ik door de bomen het bos niet meer zie... daarom leek het me slim om hier eens om advies te vragen...

Dus bij deze.. wat is volgens jullie een aanrader. Het is de bedoeling dat ik er TV op kan kijken.. en opnemen in MPEG-2 formaat... verder moet er stereo radio op zitten en een teletekst optie is ook wel handig. Ik heb er wel diversen gezien met die specificaties maar de prijzen liggen zover uit elkaar per merk... dus weet ik niet welke ik moet nemen. Maybe kent iemand een site waar ze die tv-kaarten op getest hebben? Zou erg handig zijn.

Alvast bedankt!

Greetz, Wishjuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:37

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

reviews tvkaarten: http://www.tv-cards.com/

AV FAQ; Veelgestelde vragen

[ Voor 44% gewijzigd door Outerspace op 16-12-2003 09:52 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boely
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:17

Boely

ja van die sneeuwpop ja..

Ik wil graag mijn gamecube aansluiten op mijn monitor omdat die nu eenmaal groter is als mijn tv. Is dat dus ook mogelijk met z'n tv kaart?

|| AFCA || 35x Landskampioen || 20x KNVB Beker || 4x EC 1 || 1x EC 2 || 1x UEFA Cup ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-05 17:02

potatox

unz unz unz

Ik gebruik nu sinds 2 weken de Leadtek Winfast TV2000XP Expert (75 was ie toen, zag em via internet al voor 59)

Kaartje heeft gewoon alles:
tv+teletekst
stereo radio ingang
ingang voor de gamecube ook, ik gebruik em er ook voor :)

werkt gewoon lekker, opnemen naar mpeg1,mpeg2,avi tot direct op dvd branden kan de software die erbij zit!

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:43

Stewie!

Keen must die!

Die leadtek is idd goede kaart, heb m ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-05 09:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik doe het al 5 jaar met mijn Hauppauge WinTV radio. Werkt prima en met de juiste software is het beeld ook erg goed. Tegenwoordig zullen de kaarten wel iets beter zijn, hoewel ik denk dat er de laatste jaren weinig is veranders. Misschien zijn er wat hardware mpeg2 encoders bij gekomen, enkele nieuwe chips maar dan heb je het ook gehad.

Als je echt wil opnemen, koop dan een kaart met hardware mpeg2, dan vreet het in ieder geval niet zoveel CPU.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 20:34
Absoluut de leadtek 2000xp

Je kunt er in elk formaat mee opnemen (incl. DivX of dvd formaat)
Hij heeft een tuner en een radio tuner
Picture in Picture

Toen ik hem kocht (voor € 75) was het een gewone tv-kaart die geen time-shift had en geen teletekst. Bij de officiele specificaties wordt dit volgens mij ook nog steeds niet vermeld.

Deze zijn echter later toegevoegd met de nieuwe software die je gratis van de leadtek site kan downloaden.

Dat noem ik nou een perfecte ondersteuning van leadtek.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok thx voor et advies :) ik denk dat ik ga voor de "Leadtek Winfast TV2000XP Expert" ga... lijkt me ook wel een mooi prijsje voor een TV-kaart.

Greetz, Wishjuh

p.s. Deze kaart is dus niet te bestellen op Mycom, Alternate etc.. hmm dit gaat nog een zoekwerk worden dan....

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 60103 op 16-12-2003 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Winfast TV-kaart heb ik zelf ook, ik vind 'm zeker de moeite. De software zuigt uiteraard (bij alle kaarten schijnt dat zo te horen ;)) maar het werkt wel. De beeldkwaliteit vind ik gewoon uitstekend. :)
En hij is goed betaalbaar, dus je valt je er geen breuk aan :)

btw: de nieuwste versie van de software is nog niet zo oud, dus downloaden :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boely
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:17

Boely

ja van die sneeuwpop ja..

Wintelco verkoopt hem ook. En wintelco is een top bedrijf.(kijk de shopservey maar naar) Ik ga hem iig nu ook bestellen :D

|| AFCA || 35x Landskampioen || 20x KNVB Beker || 4x EC 1 || 1x EC 2 || 1x UEFA Cup ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Boely schreef op 16 december 2003 @ 09:58:
Ik wil graag mijn gamecube aansluiten op mijn monitor omdat die nu eenmaal groter is als mijn tv. Is dat dus ook mogelijk met z'n tv kaart?
Ik heb mijn Gamecube ook aan mijn tv kaart. Werkt prima! Mijn tvkaart is een Pinnacle PCTV stereo, het grote voordeel is dat die overal te koop is (Dixons enz.) voor €69. Er zit geen radio ingebouwd, maar er wordt wel een handige ir-afstandsbediening bijgeleverd, die ook nog eens heel simpel is in te stellen voor alle software die je maar wilt.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Boely schreef op 16 december 2003 @ 11:10:
Wintelco verkoopt hem ook. En wintelco is een top bedrijf.(kijk de shopservey maar naar) Ik ga hem iig nu ook bestellen :D
Is dat een online shop? Ik kan die kaart namelijk nergens vinden... ik heb dus gebeld met Leadtek... en die gaven me allemaal dealers... die ik weer gebeld heb... maar helaas zonder succes.. ze verkopen hem nergens :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:39

Notna

Where are you?®

Anoniem: 60103 schreef op 16 december 2003 @ 11:29:
[...]

Is dat een online shop? Ik kan die kaart namelijk nergens vinden... ik heb dus gebeld met Leadtek... en die gaven me allemaal dealers... die ik weer gebeld heb... maar helaas zonder succes.. ze verkopen hem nergens :(
*kuch*

http://www.wintelco.nl/index.htm

Kijk dan ff bij online bestellen-->multimedia :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Ik heb nu de tv kaart van de aldi van 8 oktober (ik heb al met vele ervaring gehad met andere kaarten. . ) En ik moet zeggen.. Goede kaart. Ook mpeg2 capture. Handig! met alles er op en eraan was die 45 euro. Als je geluk hebt kun je nog deze kopen bij je lokale aldi. succes met je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3251

Ik had eerst ook die Leadtek, maar het is me niet gelukt om dat ding goed te laten werken op mijn Asus A7N8X. :(
Nu dus weer een simpele PCTV Rave er in, en die werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:24

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Hoe zijn de ervaringen met de terratec kaarten? Ik sta op het punt om zo'n kaart voor mijn vader te kopen namelijk en in veel reviews komen ze niet voorbij.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
De Terratec Cinergy kaarten zijn uitstekende kaartjes. Gebaseerd op de 9 bit Philips SAA7134 TV/Radio-tuner leveren ze een betere beeld- en audiokwaliteit dan de klassieke 8 bit Conexant Brooktree chips. In de laatste round-up van TV-kaartjes in c't magazine (hét computermagazine), kwam de Cinergy 600 als beste naar voren wat betreft de beeldkwaliteit en audio/video-gelijkloop. De nieuwe CX2388x Conexant chip is qua beeldkwaliteit vergelijkbaar met de SAA713x, maar had in de test van c't wel problemen met de gelijkloop van beeld en geluid op Windows XP systemen. Ook de geluidskwaliteit liep achter op de Philips chip. Dit kan echter te wijten zijn aan de slechte constructie van de Hauppage WinTV Go kaart.

De bijgeleverde Terratec software trekt wel op niet veel (understatement), maar dat is zo bij vrijwel alle TV-kaarten die ik al in m'n handen heb gehad (Asus, Hauppage, ATI,...). Gelukkig is er online veel software te vinden voor TV-tuners, veelal gratis zelfs. DScaler bijvoorbeeld werkt uitstekend met de Terratec Cinergy 600 die ik hier heb, en de beeldkwaliteit is zelfs beduidend beter dan met de standaard Terratec software door de geavanceerde postprocessing uitgevoerd door DScaler. Met andere gratis software zoals Girder kun je de Terratec remote control blijven gebruiken.

Het nadeel van de kaartjes gebaseerd op de vrij recente SAA713x en de nieuwe CX2388x is dat veel software deze gewoonweg nog niet ondersteunt. Echter er zijn al genoeg programma's die het wel doen om je niet te laten weerhouden een kaart op basis van deze chips aan te schaffen. Probeer toch alleszins de oude 8 bit Conexant Brooktree chips te ontwijken. Deze lopen hoewel razend populair en uitstekend ondersteund, toch achter op kwaliteitsvlak met de nieuwere generatie chips van Philips en Conexant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34661

Ik heb zelf zojuist een Leadtek Winfast TV 2000 XP Expert besteld bij Informatique voor 69 euro, ze hebben em op voorraad. Ik heb nu een haupauge wintv go van 4 jaar oud maar die is mono en ook niet zo'n heel goede beeldkwaliteit. Deze Leadtek lijkt me best goed voor deze prijs en heeft alle mogelijke features aan boord.

Heeft iemand al ervaring met deze kaart icm dscaler? volgens dscaler.org wordt deze nieuwe chipset al wel ondersteunt in de laatste versie, maar ik weet niet of het ook goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik had eerst een Terratec Cinergy 600, alleen probleem was dat ik de radio niet kon gebruiken omdat de aansluiting voor de kabel aan de achterkant helemaal links zit, komt tegen de zijkant van je kast aan, je moet dan een extreem smalle coax stekker gebruiken maar dan raakt ie nog je kast, die mooie dikke volledig afgeschermde stekkers kan je niet gebruiken :{ verder heeft ie geen interne audio aansluiting dus je moet een kabeltje buitenom laten lopen en zo is je line-in ook weer bezet. :(

Later heb ik de ASUS TV FM gekocht, deze heeft dezelfde chipset als de Cinergy 600 maar deze heeft de tuner-module in het midden van de kaart zitten zodat ook voor de radio een lekker dikke coax stekker gebruikt kan worden + interne audio aansluiting :)

Terratec Cinergy 600:
Pro's:
- Stereo
- Teletekst
- RDS!
- Software is nog een van de minst slechte voor standaard bijgeleverde.

Cons:
- Aansluiting voor radio is slecht bruikbaar
- Externe audio aansluiting

ASUS TV FM Tuner:
Pro's:
- Stereo
- Teletekst
- Aansluiting tv/fm mooi in het midden
- Interne audio aansluiting

Cons:
- Bijgeleverde software is überbagger, totaal onbruikbaar.
- Geen RDS

Ik heb zelf een licentie gekocht op Fly 2000 TV vanwege de slechte software bij de ASUS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
xabre16v schreef op 16 december 2003 @ 15:36:
Ik had eerst een Terratec Cinergy 600, alleen probleem was dat ik de radio niet kon gebruiken omdat de aansluiting voor de kabel aan de achterkant helemaal links zit, komt tegen de zijkant van je kast aan
Je weet toch dat je die radio-coax-kabel helemaal niet hoeft aan te sluiten als je reeds een coax-kabel op de TV-tuner-ingang hebt aangesloten. De CAI-aansluiting in je huis heeft het radio- en televisiesignaal op dezelfde kabel. Alleen wanneer er een contactdoos is gebruikt die radio en TV scheidt van elkaar heb je 2 kabels nodig (dit wordt soms toegepast omdat de impedantie van stand-alone radio's de televisiesignalen kan verstoren - dit is bij de Cinergy 600 door de uniforme tuner natuurlijk niet het geval). Het is dan natuurlijk een koud kunstje om die scheidingsdoos er gewoon tussenuit te halen en de kabel rechtstreeks aan te sluiten.
verder heeft ie geen interne audio aansluiting dus je moet een kabeltje buitenom laten lopen en zo is je line-in ook weer bezet. :(
Dat is een nadeel, maar als je een DirectShow player gebruikt, dan kan de Terratec Cinergy 600 het geluid via de PCI bus sturen. Geen nood aan een kabeltje voor het geluid. Niet intern, niet extern. Bovendien vermijd je zo alle audio/video-synchronisatieproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
scheidingsdoos :? dat ding aan de muur?

Daarbij, als er 2 aansluitingen op die kaart zitten wil ik ze toch ook kunnen gebruiken. Simpel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
xabre16v schreef op 16 december 2003 @ 16:03:
scheidingsdoos :? dat ding aan de muur?
Doorgaans wel. Gewoon zo'n wandcontactdoos met 2 coaxiale aansuitingen die licht verschillen (opdat je het niet verkeerd zou aansluiten). Meestal staat er ook expliciet Radio en TV op. Binnenin zo'n doos zit een simpel filtertje dat ervoor zorgt dat de impedantie die op de radio-aansluiting zit geen invloed kan uitoefenen op het TV-signaal. Bij de duurdere exemplaren wordt het signaal zelfs volledig gescheiden zodat de radio-uitgang enkel radio-frequenties bevat en de tv-aansluiting enkel televisiefrequenties. Als je dus met 1 kabel op de TV-aansluiting geen radio kunt ontvangen, dan kun je gewoon de doos weghalen en de coaxkabel rechtstreeks aansluiten op de TV-tuner. Maar ik acht de kans klein dat je met zo'n volledig gescheiden doos zit.
Daarbij, als er 2 aansluitingen op die kaart zitten wil ik ze toch ook kunnen gebruiken. Simpel zat.
Dat heeft geen zin en de aansluiting is overigens perfect bruikbaar. Koop gewoon een degelijke stekker en er is ruimte zat - of er moest een constructiestommiteit in je kast zitten. Een normale coax-stekker kan hier alleszins moeiteloos op de radio-aansluiting. Een prutsbouwmarkt stekker is te breed, maar die zijn toch sterk af te raden omdat ze een negatieve invloed hebben op de signaalkwaliteit (slechte afscherming).

Jammer is dat de Cinergy 600 niet de professionelere F-connectors gebruikt die je bij satelliet- andere hoogfrequentapparatuur tegenkomt. Die zijn klein en hebben een erg goede signaalafscherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Ik gebruik zeker geen pruts bouwmarkt stekker en d'r is toch gewoon te weinig ruimte, ongeveer 1 a 2 mm.

Als ik die filter en dan uithaal, uit de wandcontactdoos, heeft dat dan geen gevolgen voor de andere TV's en Radio's die in ons huis staan? En hoe zit het met het internet en de telefoon, dit gaat bij ons ook allemaal via de kabel, internet zit aan het TV gedeelte en telefoon aan het radio gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
xabre16v schreef op 16 december 2003 @ 16:30:
Ik gebruik zeker geen pruts bouwmarkt stekker en d'r is toch gewoon te weinig ruimte, ongeveer 1 a 2 mm.
Hier past een gewone radio-coaxstekker probleemloos op de kaart. Net nog getest met de stekker van de radio beneden. Er is niet veel plaats, dat is waar, maar het gaat wel degelijk.
Als ik die filter en dan uithaal, uit de wandcontactdoos, heeft dat dan geen gevolgen voor de andere TV's en Radio's die in ons huis staan? En hoe zit het met het internet en de telefoon, dit gaat bij ons ook allemaal via de kabel, internet zit aan het TV gedeelte en telefoon aan het radio gedeelte.
Het is waarschijnlijk helemaal niet nodig om het filter te verwijderen of de wandcontactdoos aan te passen. Bij de meeste dozen wordt via de televisie-aansluiting het kabelsignaal onveranderd doorgegeven. Sluit dus gewoon eens je kaart aan met slechts één kabel die je op de TV-aansluiting steekt (zowel op de kaart als in de wandcontactdoos). Werkt de radio-ontvangst nu nog steeds, dan hoef je niets te veranderen.

Even terzijde: Wat ik wel niet snap is hoe jullie kabelinternet/telefoon is aangesloten. Normaal dient er een actieve splitter te staan in huis daar waar het CAI-signaal binnenkomt. Deze splitst het signaal in één of meerdere TV-aansluitingen, één data-aansluiting voor de kabelmodem en één telefoonaansluiting. Dit wordt gedaan opdat de frequenties van het kabelinternet en de telefoon geen negatieve invloed zouden hebben op de televisie- en radiosignalen binnen je huis. De televisie- en radiotoestellen in huis hang je dan gewoon op de televisie-aansluitingen van de actieve splitter. Een wandcontactdoos met scheiding mag toegepast worden, maar is totaal overbodig met degelijke apparatuur.

Als ik het goed begrijp dan hangt jullie kabelmodem gewoon mee op de televisie en de telefoon ook (via de radio-aansluiting). Dat is echt wel niet de juiste manier hoor...

Afbeeldingslocatie: http://www.telenet.be/images/installatie_tcm21-7148.gif

Dit is een voorstelling van hoe het hoort. De NIU is de actieve splitter. Een radio is hier niet getekend, maar die kan gewoon mee op de televisie-aansluiting

[ Voor 7% gewijzigd door satcp op 16-12-2003 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Nouja, die gast van UPC heeft alles aangelegd en het werkt prima. Ik heb geen zin om alles weer te verbouwen om maar die Cinergy 600 aan de praat te krijgen. Liever een kaartje waarin de aansluitingen mooi in 't midden zitten ;) Gelukkig hebben de Terratec en de ASUS verder dezelfde tuner en chipset, dus kwaliteit is gelijk. Ik zag ook geen verschil ;)

Iemand nog een Cinergy 600 hebben? :) zie vraag en aanbod O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:24

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

xabre16v schreef op 16 december 2003 @ 16:50:

Iemand nog een Cinergy 600 hebben? :) zie vraag en aanbod O-)
Mijn mail is onderweg :)

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
SatCP schreef op 16 december 2003 @ 16:42:
Als ik het goed begrijp dan hangt jullie kabelmodem gewoon mee op de televisie en de telefoon ook (via de radio-aansluiting). Dat is echt wel niet de juiste manier hoor...

[afbeelding]

Dit is een voorstelling van hoe het hoort. De NIU is de actieve splitter. Een radio is hier niet getekend, maar die kan gewoon mee op de televisie-aansluiting
Ik zal eens checken, volgens mij hang alles inderdaad aan dezelfde aansluiting en is die wandcontact doos van UPC niet meer dan een splitter. Als ik jou verhaal goed begrijp kan je je dus de helft van je coax kabels besparen omdat je als het ware maar 1 kabel hoeft te gebruiken.

=edit=

Dom van mij |:( ik heb al een tijdje niet achter de bank gekeken en zie dat er in plaats van dat kleine doosje met 2 aansluiting (tv/radio) er nu een grote witte box hangt van ongeveer 35x35 cm waar aan de onderkant wel weer die 2 tv/radio coaxjes uitkomen plus een aansluiting voor een klein vierkant telefoonstekkertje.

Het kleine wandcontactdoosje is dus vervangen voor een grote witte doos met 3 uitgangen, hier zit ook het telefoonmodem in.

Plaatje van zoals het nu zit:

Afbeeldingslocatie: http://www.trforum.nl/stuff/kabelsetup.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door xabre16v op 16-12-2003 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Die witte doos dat is zeker de actieve splitter, maar nog steeds vind ik de aansluitwijze op z'n minst gezegd "vreemd". Bij de kabelaansluitingen die ik heb gezien (en ik zit zelf ook op Internet via de kabel) is de kabelmodem steeds volledig gescheiden van de televisiesignalen.Idem voor de telefoon, maar dat schijnt bij uw splitter ook zo te zijn.

Weet je zeker dat de modem op dezelfde aansluiting zit als de televisietoestellen? Zijn er echt niet meer aansluitingen aan die splitter?

Hieronder een schets hoe het hier aangesloten is (Telenet België). Sorry voor de lelijke ASCII-art - ik heb geen tekenprogramma op deze PC :) :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
           +------------------+
           | Actieve Splitter |
           |                  |
           |     D            |
           |     a T          |
           | R   t e  T T T T |
           | F   a l  V V V V |
           +-o---o-o--o-o-o-o-+
             |   | |  | | |
Van CAI >>---+   | |  | | +---------->> TV + Radio (*)
                 | |  | |
                 | |  | +------------>> TV
                 | |  |
                 | |  +-------------->> Terratec Cinergy 600
                 | |
                 | |
                 | +----------------->> Telefoonmodem
                 |
                 +------------------->> Kabelmodem
*: gewoon via een splitter op dezelfde kabel.

Zoals je kunt zien zijn er op de splitter die door Telenet geïnstalleerd wordt aparte uitgangen voorzien voor de kebelmodem en telefoon. Verder zijn er 4 televisie-aansluitingen (waarvan 2 4dB versterkt). Het kabelinternet- en kabeltelefoonsignaal wordt door deze splitter van het televisiesignaal afgefilterd zodat dit de televisie- en radio-uitzendingen niet kan verstoren. De radio zit gewoon met de TV op dezelfde kabel (natuurlijk wel met een splitter - je mag een coax-kabel niet zomaar aftakken). Deze splitter scheidt echter niet de radiosignalen van de TV-signalen. De Cinergy 600 is met 1 kabel verbonden. Zowel televisie- als radio-ontvangst werkt uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeCool
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-02 10:56
Heeft niemand problemen gehad met het aansluiten van de kabel op de kaart van leadtek???? Bij mij is het een gepruts. Past niet, blabla.
Vraag me af of iedereen moest "tweaken". De tv kabel past daarentegen prima.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101073

Bij die leadtek zit toch mono sound, valt die kwaliteit mee dan?
Ik dacht zelf binnenkort een hercules smart tv stereo te gaan kopen.
Kan iemand mij advies geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-05 20:12
Anoniem: 101073 schreef op 30 december 2003 @ 11:43:
Bij die leadtek zit toch mono sound, valt die kwaliteit mee dan?
Ik dacht zelf binnenkort een hercules smart tv stereo te gaan kopen.
Kan iemand mij advies geven?
Inderdaad de Leadtek WinFast TV 2000 XP DeLuxe is MONO. Verder is de kwaliteit van het geluid niet mooi, vriend van mij heeft zo een dure hauppage en dat is echt 3000x beter. Ik wil een mijn Leadtek WinFast TV 2000 XP DeLuxe kwijt en een betere kope die stereo en betere beeld quality heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135883

is dit een goede tv kaart?
Compro Videomate TV PVR PCI voor €45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:39

Notna

Where are you?®

Waarom een topic van meer dan een jaar oud kicken hiervoor :?

• Zoek eens op Google voor reviews
• Waarvoor wil je het voornamelijk gaan gebruiken :?
• Enz :?

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

lekkere kick ja lol... eerst wat beter zoeken ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-11-2024

MrSleeves

You'll thank me later.

Anoniem: 135883 schreef op woensdag 06 april 2005 @ 00:40:
Ik heb daar de Gold versie van, maar ben nog niet geheel tevreden.
Vooral voor wat betreft het geluid. Meestal is de eerste keer dat ik het programma start het geluid één grote storing. Programma afsluiten en weer opstarten en het is prima.
Nadeel is dat het auto-power-up-systeempje het dan ook niet goed doet..
Tot voor kort had je ook nog een kabeltje nodig (intern of extern) naar je geluidskaart, maar inmiddels kan dat over PCI; alleen de storing is er nog..

Je kan 'm ook als webcam selecteren, maar misschien is dat normaal voor tv-kaarten (gebruik m'n digicam nu als webcam over de composiet in); Op MSN: "Wil je TV-kijken?" ;)

Verder ben ik wel tevreden. Zeker dat power-up is leuk bedacht. Je kan je PC aan en uit zetten met de afstandbediening. Als het geluid goed zou werken (misschien ligt het aan mij; zal binnenkort er weer achteraan gaan bij Compro; hun service is wel goed, reageren snel enzo), zou het echt een goede kaart zijn..

Laat maar; dit is een topic van een jaar oud 8)7 (maargoed... mag ik ook een keer..)

[ Voor 5% gewijzigd door MrSleeves op 06-04-2005 09:15 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 09:05

JvS

Ik heb hem zelf ook

Anoniem: 135883 schreef op woensdag 06 april 2005 @ 00:40: