Is 2D kwaliteit van Geforce2 nut echt zo zielieg?

Pagina: 1
Acties:

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-03 14:35
Hoe staat het daarmee, vergeleken met een G400 bv? Denk dat ik een nieuw kaartje ga aanschaffen, maar ja watdan? Radeon, maar dat kaartje schijnt ook niet alles te zijn? Zijn ook behoorlijk veel problemen mee. Wie heeft ervaring met de 32Mb DDR?

GREETZ RD :)

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:10
De geforce2 heeft idd een mindere beeldkwaliteit in 2d als bijv. een g400. 't is echt niet zo bedroevend als de meeste mensen hier zeggen, maar jah, die moeten een excuus hebben om hun 3dfx, radeon o.i.d. te verantwoorden.....>:)

Ik zit hier met een ASUS v7700 op een iiyama 22" te werken en 't ziet er gewoon goed uit. Hiervoor had ik een TNT2 Ulta(guillemot) maar die gaf echt een verrot signaal op 1600x1200. Er zit dus ECHT wel verbetering in bij de Nvidia chips......:P

Verwijderd

G400 is superieur in 2D, maar Geforce is echt niet slecht, ja je moet wat als Matrox bezitter en je ziet iedereen langskomen met super 3d snelheid, dan lul je gauw over je 2d

Verwijderd

Ok, ik kan er over mee praten :)
Ik had een Matrox G400 MAX, maar wilde meer power in Quake 3 etc. Dus ik heb nu een Hercules Geforce 2 MX aangeschaft (en een weekje op een goedkope TNT2-M64 gewerkt omdat ik de periode tussen verkoop oude en levering nieuwe kaart moest overbruggen)

De G400MAX is echt in elke resolutie superscherp en superstrak. Hij kan i.t.t. de meeste andere grafische kaartje refreshrates op de Hz nauwkeurig stellen (dus gewoon de maximale 93 Hz op 1280x1024 draaien bijv.). De geleende M64 werd gewoon wazig wanneer je witte letters op zwarte achtergrond wilde lezen zodra je >>1024x786 ging draaien. Op de GF2MX moet ik zeggen dat ie op 1280x960 zelfs nog scherp is, 1600x1200 vind ik wat minder maar das ook het maximum van mn monitor..

Wat mij betreft kan je dus zeggen dat een GF2MX niet echt slechter is dan de G400MAX, maar je mist wel wat functies (dualhead, exate refreshes etc). Ow ja.. ik heb ook de MSI GF2MX even gebruikt (op dit moment zelfs) omdat ik probs heb met mn eigen GF2MX kwa stabiliteit in 3D games (3D vast binnen een uur, maar MP3 blijft spelen). Het beeld van de MSI is gelijkwaardig aan dat van de Hercules.

• The Source
  • Laatst online: 14:10
De Matrox kaarten hebben de beste beeldkwaliteit in 2D. Die wordt erg goed benadert door die van de Radeon. Echter in 3D is de beeldkwaliteit van de Radeon veruit de beste.

De 2d beeldkwaliteit maakt niets uit als je resoluties onder 1280 draait want dan is het allemaal het zelfde. Echter als je bv 1600 * 1280 draait dan zie je zeer zeker verschillen tussen Matrox / Radeon en de GeForce2. Dan blijkt pas hoe slecht die GeForce2 is qua beeldkwaliteit. Ligt grotendeels aan de lowpass filters en het ramdac. Dit is door een tweak op te lossen en binnenkort komt een fabrikant uit met een plug&play oplossing zodat bij hun GeForce kaarten de beeldkwaliteit verbeterd wordt. Hiervoor moet je echter wel bijbetalen.

Ik zou zeggen ga voor de G450 of de Radeon

• Cartman!
  • Niet online
huh? je beeld kwaliteit tweaken? hoe moet dat dan, en waar is dat te downen?

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:40

johnwoo

3S-GTE

Nou, ik heb een GeForce2, en ik vind de beeldkwaliteit goed genoeg. Ik denk dat mijn beeldkwaliteit eerder door mijn noname 17" monitortje naar beneden gehaald wordt dan door de GeForce2. Gelukkig wordt daar zeer binnenkort ook wat aan gedaan: maandag arriveert mijn nieuwe Iiyama Vision Master Pro 452 :9 (iemand al ergens een review van gezien btw?)
Een vriend van mij heeft een G400MAX, en de beeldkwaliteit is dan misschien wel iets beter, maar veel scheelt het niet, zeker niet voor thuisgebruik (games, DivX, DVD ed). Misschien dat als je professioneel bezig bent je per se de allerbeste beeldkwaliteit wilt...

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Verwijderd

Nou ik zal maar eens wat mensen uit de droom helpen: de Matrox G450 heeft niet het scherpste beeld. De Asus v7700 en de Videologic Vivid bijv. zijn net iets beter. De Elsa Gladiac en de Radeon hebben een net zo goede signaalkwaliteit.

Staat allemaal in een 3D-Grafikkarten test in de nieuwste C't (25).

De 2d kwaliteit kan bij de Geforces trouwens nogal verschillen. Bij de MX zijn Asus en Leadtek wat minder, Hercules, Elsa en Chaintec zijn goed tot zeer goed. Bij de Geforce2 is Asus de top, Elsa, Leadtek en Hercules zijn ook heel goed. De Chaintek Desperado is inderdaad een kaart voor als je erg wanhopig bent, want bij deze was de 2D zeer slecht. :)

Bij C't meten ze overigens de signaalkwaliteit met een digitale geheugenosciloscoop bij 1280x1024 85Hz, geen subjectieve schattingen dus. (Of je het verschil ziet tussen goed en zeer goed is natuurlijk de vraag).

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik had een Matrox g400 16 sh en nu een hercules 2 mx DDv.
Kwa kwaliteits verschil merk ik niks. de geforce 2mx is wel veel sneller waardoor je in spelen alles aan kan zetten en het er dus veel mooier uitziet. Trouwens.. t schijnt dat de 2 mxsen van hercules het beste beeld hebben

Verwijderd

Op zaterdag 09 december 2000 20:48 schreef Cartman! het volgende:
huh? je beeld kwaliteit tweaken? hoe moet dat dan, en waar is dat te downen?
helaas, add-on kaartje :)

• MUSTIS
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

ik vin dat ik toch een wat vettig beeld heb, vooral horizontaal. is et mogelijk dat ik een g400 erbij koop, erin douw en kan switchen tussen beide? mischien een multimonitor setup?

liever strak dan vlak

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

• RD
  • Laatst online: 19-03 14:35
YO,

Goede reacties, thanks. Wanneer komt de radeon2 uit? Misschien dat ik toch nog maar ff wacht, het gaat nog redelijk met een G400. Maar Q3 op 1600*1200@32bit is toch wel erg vet zeker als je het gezien hebt op mijn monitor, maar ja helaas stond die monitor met de Geforce2 ultra niet bij mij thuis maar op de creative stand op de HCC. Maar nu ik een 19inchje heb kriebelt het wel om games op 1600*1200 te spelen...hmmmm :9

GREETZ RD :)

• Cartman!
  • Niet online
Ik heb dus een hercules GF2 Pro en hij geeft echt haarscherp beeld hoor, als ik hem vergelijk bij een vriend met een Creative GF2 (non pro dus, gewone gts) dan is zijn echt veeeeeeeel lelijker, kijk naar 3d mark en huil :'(, zo verschrikkleijk, het is heel pixelig, bij mij draait ie supermooi, alleen het merk? We hebben allbei detenator 6.31....

• HaZee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-08 19:22
Op zondag 10 december 2000 22:35 schreef Silacoid het volgende:

[..]
helaas, add-on kaartje :)
Of je kaartje "Patchen":
http://tweakers.net/nieuws.dsp?ID=13382

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:57
En toch heb ik de GeForce2 er na een half uurtje weer uitgegooid; deze was beduidend minder scherp dan de G400 waar ik al een jaartje mee werk. Niet alleen bij 1600x1200 op een VisionMasterPro510, maar ook bij lagere resoluties. Ongeacht wat zo'n C'T test te melden heeft (die test meet blijkbaar andere zaken dan wat mijn ogen zien). Geen GeForce-rommel in mijn bak, ik zal n's een Radeon proberen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Op maandag 11 december 2000 08:13 schreef abbadon het volgende:
En toch heb ik de GeForce2 er na een half uurtje weer uitgegooid
Welk merk Geforce2?

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 00:18
met een tnt2 niet hoger dan 1024x768?
ik draai al een half jaar 1280x768x32 desktop met mijn 4 jaar oude, 4mb diamondkaartje met s3 chipset (2d only) op mijn nieuwe lg 796ft monitor :)

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Verwijderd

En wie weet het hoe groot het prestatieverschil is tussen G400 max DH en G450 DH

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 20:42
Één woord: pure bullshit!

[edit] dat waren twee woorden :)

btw... dat zal ik er de volgende keer ook duidelijker bij vermelden... :) ik had het over het onderwerp van deze thread.... niet over je vraag...

Verwijderd

Noem je dat een verschil???
Pagina: 1