Heeft ook een computer!
PS. is het geel van verkleuring of is de monitor niet echt geel?
Verwijderd
De plastic behuizing kun je weer een beetje witter krijgen met Jif met een beetje amonia.
De buis is weer een ander verhaal, daar zijn speciale reinigingsmiddelen voor die je coating niet aantasten.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
[ Voor 9% gewijzigd door PsychoG op 16-12-2003 13:09 ]
Het lijkt mij geen vergeling door roken, dus dat is uitgesloten.
Vuil? Volgens mij ook niet van toepassing.
Blijft licht (zon) over.
Dit is, naar mijn weten, niet met een reinigingsmiddel te verhelpen.
Je krijgt hem wellicht wel wat witter maar of het resultaat naar je tevredenheid is betwijfel ik.
ge-flopt heeft dus nog niet eens zo'n gek voorstel: spuiten
Wel ff foto's posten dan he
Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
@ metalrush, heb je een paar leuke voorbeelden?
Heeft ook een computer!
Verwijderd
Doe wel een paar rubberen handschoenen aan want je handen mogen hun eigen kleur wel behouden denk ik.
Het is wel verstandig om de kap dan van de monitor af te halen. Als er wat jif (of is het nu officieel cif?) in je monitor valt kunnen er ongewenste dingen gaan gebeuren als je hem weer aan zet.
Pas wel op voor de hoogspannings gedeelten van de monitor. Wil je zeker zijn dat de spanning weg is dan is het verstandig om de monitor 2 weken niet aan te zetten of hier op GoT zoeken hoe je de hoogspanning weg kan laten vloeien.
Heb op mijn stage gewerkt met een speciaal schuim(uit een spuitbus). Dat werkte ook goed. Ik ben alleen helaas de naam kwijt.
naja, effe zoeken dan
Heeft ook een computer!
Verwijderd
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
Heeft ook een computer!
of em gewoon standaard gebroken wit spuiten
Heeft ook een computer!
Verwijderd
ligt eraan of de rest van je pc ook een ander kleurtje heeft. i?k vind het nogal gaar staan, een zwarte monitor met witte muis, kast en toboBertus schreef op 17 december 2003 @ 11:53:
mja, maar ik zit een beetje te twijfelen over de kleur, lekker zwart?
of em gewoon standaard gebroken wit spuiten
plastic (PVC) is tenslotte: poly-vinyl-chlorideSpeedpete schreef op 17 december 2003 @ 00:48:
Laatst nog een geel front van een case een paar uurtjes in de chloor laten weken, werkt prima...
(alhoewel ... modernere plastics ...)
Ik zou hem eerst bleken/schoonmaken, en dan pas spuiten: k
let er wel op of je geen primer nodig hebt (afbladerende zwarte verf op een gele kast is niet zo mooi).
eagle
Verwijderd
Pas wel op de thinner lost namelijk de monitor op en doordat er een heel dun laagje (als je voorzichtig bent) oplost krijg je je monitor weer als nieuw.
En denk tenlotte ook aan de eventuele opdruk bij de knopjes die "vervaagd" namelijk ook.(en als je niet voorzichtig genoeg bent is die helemaal weg
Het resultaat was bij mij perfect met een beetje vervaagde opdruk bij de knopjes.
Verwijderd
Maarre, nu de tip:
Scheerschuim!
Echt waar. Dat werkt als een gek! Ik heb die tip uit een C'T van een aantal jaren geleden. Ik had ook zo'n vergeelde monitor. Scheerschuim erop en het vlóóg eraf. Het was zelfs van die Gilette Scheergel, maar dat schuimt ook prima en geen vergeling meer te zien. Waanzinnig (Dat slaat dan ook meteen of de mafketel die eraan dacht om zoiets uit te proberen