Vergeelde monitor schoonmaken

Pagina: 1
Acties:
  • 1.321 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb zojuist een bod geplaatst voor een 21" monitor hier op school(35 euro, izgs). :9
Alleen is de behuizing geel , en niet zo een klein beetje ook. :X

Hoe kan ik dit het best reinigen? :Y)

-Glassex rood(anti vet) dat zag ik in de search
-zeepsop, alleen is hij echt bijna donkergeel, dus ik betwijfel of dat gaat werken

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:22
Ik heb begrepen dat het ook moet werken met een schuursponsje en schuurmiddel... En wat ook wil werken is een spuitbus, met de goede kleur erin ;)

PS. is het geel van verkleuring of is de monitor niet echt geel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

Als het gaat om zo'n classic beige kast:

De plastic behuizing kun je weer een beetje witter krijgen met Jif met een beetje amonia.

De buis is weer een ander verhaal, daar zijn speciale reinigingsmiddelen voor die je coating niet aantasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:20

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

ik denk dat hij altijd geel zal blijven. Vergelen van het plastik komt door uv licht, en zit echt in het plastic, niet alleen aan de buitenkant. Je kan idd wel jiff proberen, wellicht dat het iets lichter wordt, maar hij zal altijd geel blijven

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoG
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-06 09:45

PsychoG

Pumpin' on your stereo...

Quick'n Brite misschien!??! Schijnt wel okay te zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door PsychoG op 16-12-2003 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-04 16:57

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Het hangt er van af waar deze verkleuring uit bestaat.
Het lijkt mij geen vergeling door roken, dus dat is uitgesloten.
Vuil? Volgens mij ook niet van toepassing.
Blijft licht (zon) over.
Dit is, naar mijn weten, niet met een reinigingsmiddel te verhelpen.
Je krijgt hem wellicht wel wat witter maar of het resultaat naar je tevredenheid is betwijfel ik.
ge-flopt heeft dus nog niet eens zo'n gek voorstel: spuiten :)

Wel ff foto's posten dan he :P En misschien is het direct een leuke uitdaging nog wat andere mods toe te passen... heb een aantal leuke gezien voor een monitor :)

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:00

Meneer aard

Porsche rulez!

Toen ik een keer een monitor via m`n pa`s werk op de kop heb getikt was deze ook helemaal geel. Ik heb dit toen met glassex (niet voor de ramen maar voor de keuken); rode fles schoon gemaakt. Werkte perfect

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
ok, ik krijg em misschien donderdag pas dussss

@ metalrush, heb je een paar leuke voorbeelden? :9 :Y)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38936

Als je poeder of een tablet voor een afwasmachine hebt kun je dit oplossen in warm water, dit is net wat sterker dan de doorsnee schoonmaakmiddelen.
Doe wel een paar rubberen handschoenen aan want je handen mogen hun eigen kleur wel behouden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_zip
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-04-2023
Ik maak alles schoon met een schuursponsje(zoals als eerder genoemd) met jif en bleek, krijg bijna alles de orginele kleur.

Het is wel verstandig om de kap dan van de monitor af te halen. Als er wat jif (of is het nu officieel cif?) in je monitor valt kunnen er ongewenste dingen gaan gebeuren als je hem weer aan zet.
Pas wel op voor de hoogspannings gedeelten van de monitor. Wil je zeker zijn dat de spanning weg is dan is het verstandig om de monitor 2 weken niet aan te zetten of hier op GoT zoeken hoe je de hoogspanning weg kan laten vloeien.

Heb op mijn stage gewerkt met een speciaal schuim(uit een spuitbus). Dat werkte ook goed. Ik ben alleen helaas de naam kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
mja, maar ik neem aan dat als ik de kappen eraf haal, en de beeldbuis niet aanraak, ik ook geen schok krijg?

naja, effe zoeken dan :Y)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28048

Ik zelf maak mn monitoren altijd schoon met Cleaning foam, dat is ook wat MR zip bedoelt. Dit is niet overal te krijgen , maar de betere computerboeren zullen dit vast wel hebben liggen. Deze foam is echt perfect voor alle pc kappen ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-06 00:06

Speedpete

was barman

Laatst nog een geel front van een case een paar uurtjes in de chloor laten weken, werkt prima...

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
ok, tnx voor de reacties, ik hoop dat ik de monitor krijg, en ik houd jullie op de hoogte 8)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23544

Een likkie verf vind ik het mooist hoor... Dat saaie wit is ook maar saai wit... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
mja, maar ik zit een beetje te twijfelen over de kleur, lekker zwart?
of em gewoon standaard gebroken wit spuiten

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

Bertus schreef op 17 december 2003 @ 11:53:
mja, maar ik zit een beetje te twijfelen over de kleur, lekker zwart?
of em gewoon standaard gebroken wit spuiten
ligt eraan of de rest van je pc ook een ander kleurtje heeft. i?k vind het nogal gaar staan, een zwarte monitor met witte muis, kast en tobo :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57381

.

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 57381 op 31-10-2023 22:11 ]

Anoniem: 89567

Ik zou zwart doen, dat blijft langer schoon
nouja, dat LIJKT ;)

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05 14:18

Brothar

meester

Speedpete schreef op 17 december 2003 @ 00:48:
Laatst nog een geel front van een case een paar uurtjes in de chloor laten weken, werkt prima...
plastic (PVC) is tenslotte: poly-vinyl-chloride
(alhoewel ... modernere plastics ...)
Ik zou hem eerst bleken/schoonmaken, en dan pas spuiten: k
let er wel op of je geen primer nodig hebt (afbladerende zwarte verf op een gele kast is niet zo mooi).

eagle

Anoniem: 71050

Ik heb zelf een vergeelde monitor schoongemaakt met thinner, nadat ik elk middel al geprobeerd had.
Pas wel op de thinner lost namelijk de monitor op en doordat er een heel dun laagje (als je voorzichtig bent) oplost krijg je je monitor weer als nieuw.
En denk tenlotte ook aan de eventuele opdruk bij de knopjes die "vervaagd" namelijk ook.(en als je niet voorzichtig genoeg bent is die helemaal weg ;) )

Het resultaat was bij mij perfect met een beetje vervaagde opdruk bij de knopjes.

Anoniem: 99760

ik heb mijn monitor ook overgespoten, plastic primer en dan zwart mat en viola net nieuw....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Yellow]
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik zou zeker niet met een schuursponsje aan de gang gaan. Daarmee krijg je alleen maar krassen waardoor ie nóg sneller vuil wordt! (Schrrusponsjes zijn mooi voor ongespoten metaal, maar verder eigenlijk nergens voor).

Maarre, nu de tip:

Scheerschuim!

Echt waar. Dat werkt als een gek! Ik heb die tip uit een C'T van een aantal jaren geleden. Ik had ook zo'n vergeelde monitor. Scheerschuim erop en het vlóóg eraf. Het was zelfs van die Gilette Scheergel, maar dat schuimt ook prima en geen vergeling meer te zien. Waanzinnig (Dat slaat dan ook meteen of de mafketel die eraan dacht om zoiets uit te proberen 8)7 ).
Pagina: 1