Toon posts:

Sitecom WL-011 onder debian

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een aantal dingen geprobeerd om mijn sitecom wl-011 pcmcia kaartje aan de praat te krijgen, ik heb de sourcecode gecompiled wat overigens goed ging, maar wat ik daarna moet doen weet ik niet. ik heb een aantal handleidingen doorgenomen, ik heb gezocht bij google, maar nergens laten ze zien wat je moet doen nadat je gecompiled heb,

kan / wil iemand mij helpen met dit probleem?

met vriendelijke groet,
Robbert _/-\o_

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01 23:50

igmar

ISO20022

1) Indien het een cardbus versie is (ook wel WL-011 v2 genoemd) , kun je ophouden met verder lezen, en een andere kaart gaan halen :)

2) Sloop alle PCMCIA opties die nu in je kernel zitten d'r uit, die ondersteund alleen cardbus, en dit is een pccard. En nee,, met die opties erin werkt het echt niet.

3) Compile en installeer pcmcia-cs, ik heb hier 3.2.5 gebruikt in combinatie met een 2.4.22 / 2.4.23 kernel
Ik heb simpelweg op alles 'y' gezegt, de defaults werken ook volgens mij. Dus :

code:
1
2
3
make config
make
make install

4) Trek daarna de Atmel WLAN drivers van het net af. Da's ergens een sourceforge page, maar vrij simpel te vinden.

Op de vraag : 'build all' kun je het beste y antwoorden, dat levert wat extra overhead op, maar tenzij je goed weet waar je mee bezig bent is dat het simpelste.

Hier :

code:
1
2
3
4
make config
make clean
make all
make install

5)

Ik heb een /etc/pcmcia/atmel.conf, daar heb ik het volgende aan toegevoegd :

code:
1
2
3
card "Sitecom Wl-011"
    manfid 0xd601, 0x007
    bind "pcmf502r"

pcmf502r.o dient in /lib/modules/$kernelversie/pcmcia te staan.

Daarna het pcmcia subsysteem herstarten (service pcmcia restart), of rebooten, kaart erin, en dan hoor je 2 piepjes te horen. De eerste is het pcmcia systeem zelf, de tweede is als ie een kaart gezien heeft (en geladen). Zijn de piepjes hetzelfde is het goed, is de tweede anders heb je een driver probleem :)

• knopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

knopper

Sander Knopper

Mijn excuses voor het omhoog schoppen van dit topic.

Maar ik probeer dus v2 van deze kaart aan de gang te krijgen en ik vraag me af waarom het nu eigenlijk niet werkt. Tot nog toe is het dus nog niet gelukt...;)

Wordt er wel aan drivers gewerkt voor deze kaart of is het helemaal hopeloos?

• Kogelvis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-02 20:21

Kogelvis

Nu ook met gitaar

ik heb het op debian wel aan de praat gehad met een wl-011 hiervoor heb ik de volgende howto gebruikt : http://sitecom.com/faq_showanswer.php?faqid=598
zorg in ieder geval dat je Wireless Lan (non-hamradio) in je kernel meegecompileerd hebt.
dan zou het na het volgen van de faq moeten werken.

<Jeroen> Wirf: vrouwen versieren kan je gewoon in het OSI model proppen hoor :P
I am dyslexic of Borg prepare to have your ass laminated
Real Programmers always confuse Christmas and Halloween because oct31 = dec25

• knopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

knopper

Sander Knopper

Bedankt, maar die FAQ had ik ook al gevonden en deze is helaas voor v1 van deze kaart.

Nu nog iets over v2..... :*)