NK Counterstrike

Pagina: 1
Acties:

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
nieuws: Nederlands Kampioenschap Counter-Strike

Ik vroeg me af of jullie er hier ook bij kunnen zetten dat het gaat om een zelf uitgeroepen NK. Er is namelijk tot nu toe totaal geen organisatie die bepaald of iets het NK in een bepaalde game moet zijn. De organisatie van intralan heeft dit maar even zelf bepaald.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Natuurlijk hebben ze dat zelf bepaald. Wie zou het volgens jou anders moeten doen?

Professioneel Hyves-weigeraar

• Attilla
Wouter Tinus schreef op 16 december 2003 @ 09:01:
Natuurlijk hebben ze dat zelf bepaald. Wie zou het volgens jou anders moeten doen?
Niemand, dat is het het hem juist. Er is geen organisatie die bepaald wat het NK is voor counterstrike. Wie bepaald nou dat de winnaar daar nederlands kampioen is ?
Dan kan ik netzogoed thuis tegen mijn zusje het WK ut2k3 houden en dan winnen, dat heeft exact even veel waarde voor de gaming community, noppes. :)

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

[Airwolf] schreef op 16 december 2003 @ 09:29:
Niemand, dat is het het hem juist. Er is geen organisatie die bepaald wat het NK is voor counterstrike. Wie bepaald nou dat de winnaar daar nederlands kampioen is ?
Dan kan ik netzogoed thuis tegen mijn zusje het WK ut2k3 houden en dan winnen, dat heeft exact even veel waarde voor de gaming community, noppes. :)
Nee, niemand inderdaad, maar dat is ook nergens zo. In de voetbalwereld heb je ook organisaties zoals FIFA, UEFA en KNVB, maar waarom zouden die wel een kampioen mogen aanwijzen en IntraLan niet? Natuurlijk zijn de genoemde organen wel 'iets' groter en bekender, maar zij moeten ook ooit op deze manier begonnen zijn. Ik vind het dus een beetje flauw om te zeggen dat het totaal geen waarde heeft, want ze zijn er best serieus mee bezig:
Afgelopen week heeft IntraLan Gaming Events patent laten leggen op de titel NK Counter-Strike. Dat houd in dat vanuit deze organisatie het NK Counter-Strike georganiseerd zal worden. In aankomende jaargangen zullen ook andere organisaties beroep kunnen doen dit evenement. Men is vrij in het kiezen voor een alleenstaand NK Counter-Strike of een aanvulling van een reeds bestaand evenement. De organisator blijft zelf verantwoordelijk voor priijzen, promotie en media attentie. Wanneer men niet aan bepalende eisen kan voldoen zal IntraLan Gaming Events het evenement zelf blijven organiseren. Professionalisme is een vereiste.

• piems
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-03 10:32

piems

:KEIN:NIELS:SIEM

best serieus? ik heb even naar de clans gekeken die meedoen en dan kun je zo 80% wegstrepen.
dit nk heeft net zoveel waarde als de ladder op clanbase. Geen

24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!

• Attilla
Wouter Tinus schreef op 16 december 2003 @ 09:55:
Nee, niemand inderdaad, maar dat is ook nergens zo. In de voetbalwereld heb je ook organisaties zoals FIFA, UEFA en KNVB, maar waarom zouden die wel een kampioen mogen aanwijzen en IntraLan niet? Natuurlijk zijn de genoemde organen wel 'iets' groter en bekender, maar zij moeten ook ooit op deze manier begonnen zijn. Ik vind het dus een beetje flauw om te zeggen dat het totaal geen waarde heeft, want ze zijn er best serieus mee bezig:
Het is helemaal niet mogelijk wat ze daar zeggen. Omdat het geen erkende sport is kan het niet worden gedaan, aangezien er geen bondsorgaan is die als autoriteit wordt gezien door zowel de gamers als de staat. Dan kan je dat wel vast laten leggen bij een notaris, maar dit heeft juridisch geen enkele waarde. Het is in feite zonde van je geld (en dat zal de notaris ook wel gezegd hebben). eenieder die een Nederlands kampioenschap in iets wil organiseren moet hiervoor erkend zijn door de NOC/NSF.

Plus dat ze natuurlijk door de doelgroep zelf als orgaan moeten worden gezien (denk bv eens aan de strijd tussen 2 biljardbonden, waarvan uiteindelijk 1 ten ziele is gegaan).

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
in de nederlandse cs-community wordt het inmiddels wel erkend als NK, en dat lijkt mij de belangrijkste reden voor het bestaansrecht van een NK, erkenning van de spelers.

• Attilla
lester schreef op 16 december 2003 @ 14:16:
in de nederlandse cs-community wordt het inmiddels wel erkend als NK, en dat lijkt mij de belangrijkste reden voor het bestaansrecht van een NK, erkenning van de spelers.
Dat is waar, maar als de organisatie die het doet niet erkend wordt, dan heb je er nog weinig aan. ;)

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

[Airwolf] schreef op 16 december 2003 @ 10:55:
Het is helemaal niet mogelijk wat ze daar zeggen. Omdat het geen erkende sport is kan het niet worden gedaan, aangezien er geen bondsorgaan is die als autoriteit wordt gezien door zowel de gamers als de staat. Dan kan je dat wel vast laten leggen bij een notaris, maar dit heeft juridisch geen enkele waarde. Het is in feite zonde van je geld (en dat zal de notaris ook wel gezegd hebben). eenieder die een Nederlands kampioenschap in iets wil organiseren moet hiervoor erkend zijn door de NOC/NSF.
Voor zover ik weet is NOC/NSF ook maar een vereniging van verenigingen, niet een overheidsorgaan met het alleenrecht op het uitdelen van de titel "Nederlands Kampioen". Natuurlijk weegt een NK dat pas voor het eerst gehouden wordt in een soort spel dat nog lang niet overal erkend wordt als een echte sport een stuk minder zwaar dan iets wat door zo'n bond georganiseerd wordt, maar je moet toch ergens beginnen he? :).
Plus dat ze natuurlijk door de doelgroep zelf als orgaan moeten worden gezien (denk bv eens aan de strijd tussen 2 biljardbonden, waarvan uiteindelijk 1 ten ziele is gegaan).
Ja, en de nog steeds gaande strijd tussen twee grote dartbonden. Ik vind dat eigenlijk juist goede bewijzen dat er niet maar één bedrijf of iemand hoeft te zijn die bepaalde dingen kan organiseren en bepaalde titels kan uitdelen, maar dat iedereen vrij is om met zoiets te beginnen. Uiteindelijk sta of val je toch met de steun van je doelgroep, of je nou lid bent van een grotere organisatie zoals NSF of niet. Het originele punt wat je maakte in dit topic is dat wij bij die nieuwspost moesten zeggen dat IntraLan dit maar even zelf bepaald heeft, maar dat is dus iets wat mij vanaf het begin al vrij logisch leek :).

• Attilla
Wouter Tinus schreef op 16 december 2003 @ 15:01:
Het originele punt wat je maakte in dit topic is dat wij bij die nieuwspost moesten zeggen dat IntraLan dit maar even zelf bepaald heeft, maar dat is dus iets wat mij vanaf het begin al vrij logisch leek :).
Tja, mij dus niet. Dat was de reden dat ik het topic opende. :P
Maargoed, ik ga er niet dood aan verder. ;)
Pagina: 1