[Airwolf] schreef op 16 december 2003 @ 10:55:
Het is helemaal niet mogelijk wat ze daar zeggen. Omdat het geen erkende sport is kan het niet worden gedaan, aangezien er geen bondsorgaan is die als autoriteit wordt gezien door zowel de gamers als de staat. Dan kan je dat wel vast laten leggen bij een notaris, maar dit heeft juridisch geen enkele waarde. Het is in feite zonde van je geld (en dat zal de notaris ook wel gezegd hebben). eenieder die een Nederlands kampioenschap in iets wil organiseren moet hiervoor erkend zijn door de NOC/NSF.
Voor zover ik weet is NOC/NSF ook maar een vereniging van verenigingen, niet een overheidsorgaan met het alleenrecht op het uitdelen van de titel "Nederlands Kampioen". Natuurlijk weegt een NK dat pas voor het eerst gehouden wordt in een soort spel dat nog lang niet overal erkend wordt als een echte sport een stuk minder zwaar dan iets wat door zo'n bond georganiseerd wordt, maar je moet toch ergens beginnen he?

.
Plus dat ze natuurlijk door de doelgroep zelf als orgaan moeten worden gezien (denk bv eens aan de strijd tussen 2 biljardbonden, waarvan uiteindelijk 1 ten ziele is gegaan).
Ja, en de nog steeds gaande strijd tussen twee grote dartbonden. Ik vind dat eigenlijk juist goede bewijzen dat er niet maar één bedrijf of iemand hoeft te zijn die bepaalde dingen kan organiseren en bepaalde titels kan uitdelen, maar dat iedereen vrij is om met zoiets te beginnen. Uiteindelijk sta of val je toch met de steun van je doelgroep, of je nou lid bent van een grotere organisatie zoals NSF of niet. Het originele punt wat je maakte in dit topic is dat wij bij die nieuwspost moesten zeggen dat IntraLan dit maar even zelf bepaald heeft, maar dat is dus iets wat mij vanaf het begin al vrij logisch leek

.