Toon posts:

3D Shockwave -> Meerdere Camera's in één scene

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 3D scene ge-exporteerd van Maya naar het shockwave (.w3d) formaat. Dat gaat allemaal prima en ik kan zelfs vervolgens de verschillende camera's aanroepen in de message panel:
put sprite(1).member.camera(1).name
-- "DefaultView"
put sprite(1).member.camera(5).name
-- "cameraShape1"

Mijn probleem is echter dat ik niet weet hoe ik Director vertel dat als de user op button X clickt, dat dan de 3D scene getoond moet worden vanuit camera X.

Ik heb in Gary Rosenzweig's Director MX boek wel wat code gevonden waar uitgelegd wordt hoe je een nieuwe camera aanmaakt voor een 3D cast member:

pCamera2 = pWorld.newCamera("CameraName")

To activate such a camera:

sprite(me.spriteNum).camera = pCamera2

Dus ik dacht slim te zijn en deze code te gebruiken om een al bestaande camera toe te wijzen naar de camera. Wat ik dan maakte heb ik in het script gedeelte van de cast member geplaatst:

on beginSprite me
sprite(me.spriteNum).member.resetWorld()
sprite(me.spriteNum).camera = sprite(me.spriteNum).camera[5]
end

Maar je raadt het dus al, dit werkt niet. Ik krijg geen foutmeldingen, maar als ik de movie dan publiceer dan zie ik de 3D scene gewoon vanuit de default camera.

Iemand een idee?

• hopakee
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01-2023
is het niet

sprite(me.spritenum).camera = pWorld.camera("CameraName")
of
sprite(me.spritenum).camera = pWorld.camera(5)

btw, ken je 3dpi , erg fijn tooltje als je in director met 3d werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb het inmiddels uitgedokterd:

on beginSprite me
sprite(me.spritenum).camera = sprite(me.spriteNum).member.camera[5]
end

Tot mijn frustratie is dit wat ik in de eerste plaats had geprobeerd, maar toen had ik dit in het script gedeelte van de cast zelf gestopt. Nu heb ik dus door dat je een apart scriptje moet aanmaken in de cast en die dan assignen aan de sprite op de stage. "Ja natuurlijk" zullen de director veteranen wel zeggen nu, maar dat wist ik dus niet en dat staat op al die websites en mijn eigen leerboek niet bij.

Maar goed, bedankt voor je moeite en ik hoop dat ik iemand hiermee dezelfde rompslomp bespaar.