Ik heb een 3D scene ge-exporteerd van Maya naar het shockwave (.w3d) formaat. Dat gaat allemaal prima en ik kan zelfs vervolgens de verschillende camera's aanroepen in de message panel:
put sprite(1).member.camera(1).name
-- "DefaultView"
put sprite(1).member.camera(5).name
-- "cameraShape1"
Mijn probleem is echter dat ik niet weet hoe ik Director vertel dat als de user op button X clickt, dat dan de 3D scene getoond moet worden vanuit camera X.
Ik heb in Gary Rosenzweig's Director MX boek wel wat code gevonden waar uitgelegd wordt hoe je een nieuwe camera aanmaakt voor een 3D cast member:
pCamera2 = pWorld.newCamera("CameraName")
To activate such a camera:
sprite(me.spriteNum).camera = pCamera2
Dus ik dacht slim te zijn en deze code te gebruiken om een al bestaande camera toe te wijzen naar de camera. Wat ik dan maakte heb ik in het script gedeelte van de cast member geplaatst:
on beginSprite me
sprite(me.spriteNum).member.resetWorld()
sprite(me.spriteNum).camera = sprite(me.spriteNum).camera[5]
end
Maar je raadt het dus al, dit werkt niet. Ik krijg geen foutmeldingen, maar als ik de movie dan publiceer dan zie ik de 3D scene gewoon vanuit de default camera.
Iemand een idee?
put sprite(1).member.camera(1).name
-- "DefaultView"
put sprite(1).member.camera(5).name
-- "cameraShape1"
Mijn probleem is echter dat ik niet weet hoe ik Director vertel dat als de user op button X clickt, dat dan de 3D scene getoond moet worden vanuit camera X.
Ik heb in Gary Rosenzweig's Director MX boek wel wat code gevonden waar uitgelegd wordt hoe je een nieuwe camera aanmaakt voor een 3D cast member:
pCamera2 = pWorld.newCamera("CameraName")
To activate such a camera:
sprite(me.spriteNum).camera = pCamera2
Dus ik dacht slim te zijn en deze code te gebruiken om een al bestaande camera toe te wijzen naar de camera. Wat ik dan maakte heb ik in het script gedeelte van de cast member geplaatst:
on beginSprite me
sprite(me.spriteNum).member.resetWorld()
sprite(me.spriteNum).camera = sprite(me.spriteNum).camera[5]
end
Maar je raadt het dus al, dit werkt niet. Ik krijg geen foutmeldingen, maar als ik de movie dan publiceer dan zie ik de 3D scene gewoon vanuit de default camera.
Iemand een idee?