Toon posts:

A7N8X deluxe wil niet lekker

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi....

Ik heb met dit mobo problemen om mijn Twinmos 512MB DDR pc3200 op 400mhz te krijgen... als ik hem handmatig erop zet of via spd, dan start ie op... start ie windows op en dan knalt ie eruit met een blauw scherm dat te snel voorbij gaat om te lezen en reboot ie... Als ik dan vervolgens de snelheid synchroon zet met mun FSB van de processor doet ie 't wel... Ik dacht bijdehand te zijn en de FSB van processor op 200MHz te zetten.... als ik dat doe reboot ie, zonder verder nog iets te doen en krijg id dus een zwart scherm. Dan moet ik cmos clearen met de jumper en stroom eraf halen....

ZWAAR zuig dus... hij herkent mijn processor ook niet automatisch (amd athlon xp 2800+)

groetjes,
stef

Verwijderd

Ik loop deze nacht ook te stunten met dit bord. Heb de uberbios 1007 geinstalleerd en herkende mijn 2600+ meteen.
Daarna was het Dual Channel probleem. Heb eerst de boel geinstalleerd met 1 sim in socket 3. Daarna in 1 en 3 gezet en schijnt nu te werken.
Ze stonden eerst in 2 en 3. Probeer dat eens...
Nu wil ik alleen kunnen booten van SATA disk en niet mijn IDE disks...dus moet ook even verder zoeken...voor der rest loopt het hier allemaal erg snel en lekker :9

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 19:29
Aangezien ie standaard prima loopt, zit je dus in het verkeerde subforum. Het is even wachten op een modje die em verhuist naar DOC.
Als je je FSB op 200MHz zet, verander je je multiplier ook?

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-08 01:20

Kleintje81

Blaat

SteffeR: wat voor FSB heeft jouw CPU (333 of 400 MHz)?
Mocht je een 333 MHz CPU hebben, dan dien je in de bios de standaard FSB op 166 MHz ( 2 x 166 = 333 MHz) te zetten. Vermoedelijk is jouw Athlon CPU nog gelocked, zodat je geen beeld krijgt op 200 MHz.

Voor een beter resultaat zou je de geheugenbus synchroon met de CPU FSB laten lopen (als je een 333 MHz cpu hebt betekend dit dus ook op 333 MHz).

Dan de foutmelding in Windows (ik gok dat je 2000 of XP hebt???).
Is deze windows geinstalleerd toen je A7N8X er al in zat, of had je toen een ander moederbord? Het is aan te bevelen je systeem te herinstalleren na het wijzigen van MOBO type.

Mocht je toch willen weten wat voor foutmelding je krijgt, dan zou je de veilige modus kunnen proberen en daar ga je naar 'Start -> configuratiescherm -> systeem -> tabblad geavanceerd -> opstart en herstel opties -> zet het vinkje uit bij "De computer automatisch opnieuw opstarten" ' (pin me er niet op vast of dit exact is, even uit het hoofd ;) ).

CRiViT: heb je in de BIOS bij 'Boot devices' HD0, HD1, etc uitgezet en boot from other devices op enabled al geprobeerd?

BF2 stats Systemen

Verwijderd

Topicstarter
ik heb inmiddels mun windows getweakt dat ie niet meteen reboot bij een blauw error scherm...

enneh verder... nee, dit moederbord zat er eerder in dan dat ik windows erop heb gezet...

enneh: jah mijn cpu is 333 (166) AMD athlon xp 2800+

over dat locken/unlocken.... ik kan m wel op 350 (175) laten lopen? dan is ie toch niet gelocked? of toch wel? <<--- n00b.

laters

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2003 08:20 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Even voltages en timings verhogen? Wel, dit behoort tot overclocking basics en hiervoor hebben we de FAQ van Die-Hard Overclocking & Cooling. Lees daarnaast ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter die je via de FAQ hiero kunt vinden voor tips om crashes tegen te gaan :)

/basic
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.