Aldi PC p4-2ghz stiller maken

Pagina: 1
Acties:

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-04 09:08
Halo allemaal,

Ik heb nu (al een hele tijd) een aldi pc van de serie p4, 2ghz. Nu maakt dit systeem nogal veel herrie (fans) en ik wil hem graag stiller maken zodat ik hem ook s'nachts aan kan laten staan. De pc staat namelijk op nog geen 2 meter van mijn bed.

Heeft er iemand ervaring met het stiller maken van dit specifieke systeem? Volgens mij ligt het probleem bij de fan maar ik heb geen idee of dit misschien ook weer iets te maken heeft met het type koelblok dat erop zit.

Graag wat advies :)

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Voor dit systeem zal hetzelfde gelden als voor andere systemen:
• Cpu-fan op 5 Volt
• Andere koeler op Cpu
• Case-fans eruit slopen of op 5 Volt draaien

etc etc
Het systeem zit hetzelfde in elkaar als een normaal systeem , dus ik denk dat je het van hieruit wel met de search/faq afkunt :)

Ik zie trouwens dat je nieuw bent: Welkom bij GoT :)
Je kunt misschien deze vraag in vervolg beter bij DOC neerzetten (Diehard Overclocking en Cooling) , maar ik denk dat hij daar op slot zou gaan. Gewoon even de search gebruiken of de Faq daar doorlezen :)

[ Voor 31% gewijzigd door Raku op 16-12-2003 00:07 ]

Raku

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-04 09:08
Ja die andere posts kon ik ook wel vinden, ik vroeg me alleen af of iemand juist met dit systeem ervaring had....

Verwijderd

Zie de bovenstaande tips :D
die ga ik niet opnieuw opschrijven(intypen).

ik weet niet hoe handig je bent, maar anders kan je een waterkoeling kopen (duur) of zelfs maken (goedkoop) of gedeeltelijk zelf doen...

een andere oplossing zou een heatpipe zijn, maar dan moet je wel een goeie hebben voor een 2,4GHz.

wat is de temp van de proc op idle en op stressed?

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Voor je je fan's op 5V zet, probeer eerst 7V.

Vaak hoor je ze op 7V ook niet meer, en sommige fan's starten niet eens op op 5V.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:02
Wij hebben beneden zo'n ding staan en ik denk dat de herrie door de video kaart fan word veroorzaakt. Dit is een GeForce MX460 (dacht ik), daar kan je dus een Zalman HP80 op zetten. Dan ben je van alle herrie af. Als de CPU fan dan nog te veel herrie produceert kan je deze vervangen door een Zalman Cu7000.
Pagina: 1