Ik ben voor het eerst wat aan het spelen met CSS om een layout te maken.
Ik begin met 3 divjes op een rij, daaronder 2 divjes naast elkaar...en daaronder weer 3 divjes naast elkaar.
Al deze divjes zitten binnen een andere div, die zorgt voor het centreren van alles, en de divjes onder elkaar moet plaatsen.
(gebaseerd op de 3 colomn example van glish.com)
Dit ging goed. Heb eerst alleen met divjes met een background color geprobeerd en alles werkte perfect.
Daarna ben ik er images in gaan zetten, maar nu heb ik bij de divs die een image bevatten een probleem. Ze sluiten links,rechts en boven perfect aan, maar de div wordt naar beneden toe vergroot
Alle div's hebben een vaste breedte en hoogte.
Ik heb gezocht op w3c-schools ea, maar kon de oplossing niet vinden.
Het aparte is dat ik het ook bekeken heb op een Mac, met daarop safari en IE5(mac)
bij die mac werkt alles wel perfect
Op mijn eigen pc met IE6 gaat het dus mis.
Kan iemand mij vertellen wat ik over het hoofd zie/fout doe?
[edit]
heb net gezien dat ik wel een negatieve bottom margin kan invoeren, en dan ziet het er in IE6 normaal uit...maar twijfel of dit wel een goeie methode is:s ?
Ik begin met 3 divjes op een rij, daaronder 2 divjes naast elkaar...en daaronder weer 3 divjes naast elkaar.
Al deze divjes zitten binnen een andere div, die zorgt voor het centreren van alles, en de divjes onder elkaar moet plaatsen.
(gebaseerd op de 3 colomn example van glish.com)
Dit ging goed. Heb eerst alleen met divjes met een background color geprobeerd en alles werkte perfect.
Daarna ben ik er images in gaan zetten, maar nu heb ik bij de divs die een image bevatten een probleem. Ze sluiten links,rechts en boven perfect aan, maar de div wordt naar beneden toe vergroot
Alle div's hebben een vaste breedte en hoogte.
Ik heb gezocht op w3c-schools ea, maar kon de oplossing niet vinden.
Het aparte is dat ik het ook bekeken heb op een Mac, met daarop safari en IE5(mac)
bij die mac werkt alles wel perfect
Op mijn eigen pc met IE6 gaat het dus mis.
Kan iemand mij vertellen wat ik over het hoofd zie/fout doe?
[edit]
heb net gezien dat ik wel een negatieve bottom margin kan invoeren, en dan ziet het er in IE6 normaal uit...maar twijfel of dit wel een goeie methode is:s ?
[ Voor 8% gewijzigd door sanderb op 16-12-2003 00:10 ]
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams