• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
Ten eerste ben ik nieuw op het gebied van digitale fotografie.

en ik zou ook graag een camera willen hebben.

nou ben ik al bij de mediamarktgeweest en op verschillende sites geweest zoals dpreview.com

Toen ik bij de mediamarkt was sprongen mij 2 camera's in het oog

een Sony P8 ala 333€
voordeel: schitterend design, accu en lader bij de prijs inbegrepen
nadeel: weinig manuele instelmogelijkheden,
ertussen in lion accu en memorystick aanschafprijzen

en een Kodak DX6340 ala 279€
voordeel: 4 x optische zoom
nadeel: batterijen en oplader moeten nog aangeschaft worden
ertussen in: baterij ipv accu ivm levensduur

dit is alleen wat de verkoper mij kon vertellen zover over deze camera's

van de buitenkant zeer schitterende camera's

maar als ik zoek op een review of een test dan kom ik op sites waar gebruikers hun punt mogn geven voor een camera en laat het nou zo zijn dat bij bijna alle cams de score bijna maximaal is waar ik dus ook niet veel wijzer van word.

Dus dacht ik ff de helpende hand van GOT inroepen.

mijn eisen zijn:
3.0 mpixels
minimaal 3 x optische zoom
redelijk compact
mooi uitelijk geen plomp lelijk ding
en goede kwaliteit foto's
ook geschikt voor de misschien wat hobbyachtige bezigheden
ik wil er waarschijnlijk van alles meedoen van piont en klik tot macro tot portretfoto's
en ik vind sommige effecten ook leuk om te doen zoals bijv met de sluitertijd e.d. spelen
tot 350€

dus mochten jullie een leuke camera's weten, of misschien nog voor / na-delen van een van de 2 cams die ik aandraagde dan hoor ik dat graag

http://raptr.com/Doppert/about

Verwijderd

-Minolta F200
-Canon A70/80
-Minolta Z1

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Tja, ik heb zelf een Canon A70 en als ik naar de prijzen kijk dan zit je op net iets boven de 300 euro. Haal er wat geheugen bij, batterijen en oplader en een tasje en je bent zo 60-100 euro verder. Je hebt dan wel een prima toestel die voldoet aal alle door jou gestelde eisen :)

Wat ervaringen en foto's betreft, in Het Canon A60/A70 ervaringen topic - Deel 6 zul je daarover genoeg aantreffen.
Kijk eens bij http://www.dpreview.com/reviews/sidebyside.asp en zet daar de A70 eens naast de door jou genoemde camera's. Mij valt meteen op dat het macrobereik nogal tegenvalt t.o.v. de A70, de Sony weinig handmatige instellingen kent en de Kodak bijvoorbeeld SD/MMC slikt i.p.v. het goedkopere CF geheugen.

Kleine verschillen, maar afhankelijk van jouw gebruik van de camera kan wel belangrijk om er rekening mee te houden :)

• Doppert
minolta f200 ziet er ook wel aardig uit maar de canon a70/80 is me net wat te plomp
en de z1 al helemaal

welke ik ook mooi vind is de ixus 400 en de v3 alleen jammer dat de v3 maar 2 x optische zoom heeft

maar zijn de sony p8 en de kodak die ik aandroeg afraders of niet???

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Doppert schreef op 15 december 2003 @ 23:52:
maar zijn de sony p8 en de kodak die ik aandroeg afraders of niet???
Je vindt een A70 plomp? Dan gaat het wel heel hard met het verkleinen van digicams B)

De camera's die jij aandraagt ken ik niet, maar op grond van hun specificaties kan ik zo al zeggen dat ze beiden minder mogelijkheden hebben dan de Canon. Zo is bij de Sony geen sluitertijd- of diafragmavoorkeur op te geven. Als je nu al zegt dat je:
ik wil er waarschijnlijk van alles meedoen van piont en klik tot macro tot portretfoto's
en ik vind sommige effecten ook leuk om te doen zoals bijv met de sluitertijd e.d. spelen
dan moet je de Sony alvast niet nemen. Maakt misschien perfecte foto's als point-and-shoot maar laat geen ruimte voor eigen creativiteit :)

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02 10:34
sony dsc-p72? goedkoper dan de p8, geen accu maar 'gewone' (goedkope, eeuwig vervangbare penlites, welke meegeleverd, 2100 mah, inclusief lader), wel wat groter maar qua specs identiek aan p8. Alleen sluitertijd e.d. niet instelbaar. 64 mb memorystick erbij van rond 50 euro, en je bent 'r. :)

edit: je kunt er des nachts op de autostand toch prima foto's mee maken overigens. voorbeeldje van die van mij:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~es000477/nachtklein.jpg
klik voor 3 mp versie

[ Voor 32% gewijzigd door Zeepoog op 16-12-2003 01:59 ]

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• Doppert
wat zeggen jullie over de minolta f 200
de nikon coolpix 3700
digital ixus II

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-02 09:21
Je moet je nooit blindstaren op kale prijzen. Er komt altijd nog een hoop bij aan extra accu's, tasje, batterijen, etc.

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Doppert schreef op 17 december 2003 @ 06:46:
wat zeggen jullie over de minolta f 200
de nikon coolpix 3700
digital ixus II
De Nikon kan ik weinig van zeggen, de Minolta heeft een zeer goede prijs/kwaliteitsverhouding en wordt overal heel goed beoordeeld, alleen de battery life is wat magertjes (2xAA), maar met 1 of 2 reservesetjes komt men overal........
Ixus; simpel dingetje, te duur voor wat ie biedt

• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-02 13:54
De Kodak dx6340 is ook erg goed hoor:
4x optische zzom ipv 3x van de meeste anderen.
Point and shoot, maar met genoeg handmatige mogelijkheden.
AA batterijen, dus makkelijk met nimh`tjes te werken.
Superieure fotokwaliteit:
klik voor wat voorbeelden
Erg goede lens.
Enz, maar hier is een review:
hier

Is mijn keuze geworden, vooral door de 4x optische zoom, is echt mooi.
En het formaat is fijn.

• Doppert
zo ik heb mijn keuze gemaakt en bijn budget flink verhoogd

maar het is geworden een minolta dimage f300 incl 64mb
4 x 2350mAh oplaadbare baterijen incl snellader
en een 128mb geheugenkaartje
kwanta 497 €

maar ik ben er reuze blij mee

• turnpike
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-04-2022

turnpike

hang on to your ego

die minolta xt lijkt me ook wel wat, zeer compact, vriendelijk geprijsd, toch de benodigde 3MP, en ook optische zoom.

Ik zit rond hetzelfde budget, maar kan geen beslissing maken. neem ik een nieuwe compact of struin ik de tweedehandsmarkt af voor een uitgebreider toestel à la G3/s50. Die minolta f300 lijkt me trouwens een mooie inbetween. Die is de laatste tijd erg vriendelijk geprijsd.
Goeie keuze, tenminste dat hoop ik voor jou.

I could be wrong....couldn't I ? geld teveel ? kinderbevrijdingsfront!

• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-02 13:54
Had je net zo goed ( beter) de f200 kunnen nemen.
Is goedkoper, maar minstens dezelfde fotokwaliteit.

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
Nikon Coolpix 3100 is iets voor jou, 3mp, zeer goede lens, toch wat instel mogelijkheden, degelijke baterij, een pak software (oa adobe spul). Ik twijfelde tussen dat of een A70, maar ik zal toch voor de zware, grote A70 gaan, hij kan meer.
Pagina: 1