Toon posts:

Laatste vraagje Demon ADSL aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien er niet meer reageerd word op de vorige topic vandaar mijn laatste topic over demon adsl aansluiten.

[quote]tjarde schreef op 15 december 2003 @ 18:00:

SPLITTER :

passief filter dat een splitsing maakt tussen de ADSL-frequenties en telefoonverkeer-frequenties.
Als de splitter er niet tussen zit dan hebben de telefoons in je huis invloed op het ADSL signaal en daardoor zou dus je snelheid kunnen afnemen omdat er veel storingen op de lijn komen.

Dus ik kan gewoon alles in mijn kamer(ligt beneden in het huis) aansluiten modem adapter enz.. dus geen stopcontact problemen in de meterkast(ligt boven in het huis vlakbij de woonkamer). Dus hoef ik alleen maar een telefoonkabel naar de meterkast boven te trekken(10 meter), en hoef ik dus mijn huistelefoon(ligt boven in het huis in de woonkamer) niet op de splitter aan te sluiten ( behalve dat er wat snelheid kan dalen, maar daarvoor heeft iemand in de topic ook gezegd dat het niet zoveel uitmaakt als je een pakket van 1mbit heb) ? ? ??

Als dit allemaal klopt kan ik aan de slag hoef ik alleen maar morgen een telefoonkabel van 10 meter te kopen ? owja weten jullie ook toevallig hoe zo een telefoonkabel precies heet dat ik daar niet :O zo sta

Verwijderd

Staat toch gewoon wat je nodig hebt op demon en overal op GOT!.
De stekker die nu naar je telefoon gaat, die moet straks eerst de splitter in. Of je die wandcontactdoos door trekt boeit niet lijkt mij. ;)

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Waarom voor elke vraag een nieuw topic openen?

Demon adsl vraagje
Demon ADSL aansluiten

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-05 12:50

boesOne

meuh

En waarom weet je nu _nog_ niet hoe je het aansluit..

isra punt -- telfoonsnoer--> splitter --telfoonsnoer--> modem --UTP--> pjoeter

splitter -- telefoonsnoer--> telefoon..

Niet alles zonder splitter aansluiten... :D

grote afstanden het liefst met UTP.. kan het niet anders dan maar met telefoonkabel [zo heet dat gewoon]
Stroom met een verlengsnoer...

have phun :)

[ Voor 32% gewijzigd door boesOne op 15-12-2003 22:48 ]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Verwijderd

Topicstarter
Wat denk je zelf dat ik een topic open voor de lol 8)7
Khad het er nog bijgezet boven mijn 1e post op deze topic maar blijkbaar reageer jij niet op mijn vraagjes, maar voor de lol. Op de vorige topics had ik nog niet de juiste antwoord gevonden op mijn vragen, vandaar dit topic. En omdat ik mijn demon adsl zo snel mogelijk wil aansluiten natuurlijk, hij staat al 1 week op mijn bureau.

• RAJH
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 22:44:
[...]

Khad het er nog bijgezet boven mijn 1e post op deze topic maar blijkbaar reageer jij niet op mijn vraagjes, maar voor de lol. Op de vorige topics had ik nog niet de juiste antwoord gevonden op mijn vragen, vandaar dit topic. En omdat ik mijn demon adsl zo snel mogelijk wil aansluiten natuurlijk, hij staat al 1 week op mijn bureau.
Na 24 uur mag je je oude thread kicken (dus op posten om te vragen of echt niemand het antwoord weet) ;)

Verwijderd

Topicstarter
-boesOne- schreef op 15 december 2003 @ 22:42:
En waarom weet je nu _nog_ niet hoe je het aansluit..

isra punt -> splitter -> modem

splitter -> telefoon..

Niet alles zonder splitter aansluiten... :D

grote afstanden het liefst met UTP.. kan het niet anders dan maar met telefoonkabel [zo heet dat gewoon]
Stroom met een verlengsnoer...

have phun :)
Ja maar wat ik nou wil weten is, of ik nou de huistelefoonlijn niet aansluit aan de splitter. Er werd gezegd op de vorige topic dat het dan wat invloed kon leveren op je snelheid, maar er werd ook gezegd dat dat niet zo snel het geval zou zijn bij een 1mbit connectie. Ik wil het aansluiten van huistelelfoon op splitter vermijden, omdat het alleen rotzooi op de gang en woonkamer levert doordat de kabel overal doorheen loopt.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 22:44:
[...]

Wat is er nu niet duidelijk dan? Je krijgt toch een handleiding van je isp? En wanneer je er niet uitkomt hebben ze een support desk??

Nogmaals,

Binnekomst kpn lijn (isra punt) --> Allereerst lijn de splitter in (geen vertakkingen voor de splitter!!) --> Splitter naar modem (liefst zo kort mogelijk, maar mocht je moeten verlengen gebruik geen plat telefoon snoer maar liefst van dat ronde met harde kern) --> splitter naar telefoon toestel(len).

Samengevat:

- geen testellen of vertakkingen voor de splitter (dus tussen isra en splitter).
- wanneer je voor de splitter of tussen splitter en modem verlegt liefst met zo goed mogelijke kabel

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 15-12-2003 22:49 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• boesOne

boesOne

meuh

Waar wou je dan je huisfoon op aansluiten ?

Direct op de KPN wandcontactdoos ? [1]

if [1] = true > waar ga je dan je modem op aansluiten :?

[ Voor 29% gewijzigd door boesOne op 15-12-2003 22:51 ]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Verwijderd

Topicstarter
bjck schreef op 15 december 2003 @ 22:48:
[...]

Wat is er nu niet duidelijk dan? Je krijgt toch een handleiding van je isp? En wanneer je er niet uitkomt hebben ze een support desk??

Nogmaals,

Binnekomst kpn lijn (isra punt) --> Allereerst lijn de splitter in (geen vertakkingen voor de splitter!!) --> Splitter naar modem (liefst zo kort mogelijk, maar mocht je moeten verlengen gebruik geen plat telefoon snoer maar liefst van dat ronde met harde kern) --> splitter naar telefoon toestel(len).

Samengevat:

- geen testellen of vertakkingen voor de splitter (dus tussen isra en splitter).
- wanneer je voor de splitter of tussen splitter en modem verlegt liefst met zo goed mogelijke kabel
Mijn vraag was tog heel wat anders ? :P
Ik vroeg of ik het aansluiten van mijn huistelefoon op de splitter kon vermijden, en daarover had ik een paar dinge gehoord, dat het invloed op je snelheid had maar dat niet uitmaakte met een 1mbit lijn.
Zo duidelijker ? :D

Verwijderd

Topicstarter
-boesOne- schreef op 15 december 2003 @ 22:49:
Waar wou je dan je huisfoon op aansluiten ?

Direct op de KPN wandcontactdoos ? [1]

if [1] = true > waar ga je dan je modem op aansluiten :?
Modem in de Meterkast op de hoofdcentrale.
en telefoon op wandcontactdoos in de woonkamer ( gewoon zo late staan dus ).

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 22:53:
[...]

Ik vroeg of ik het aansluiten van mijn huistelefoon op de splitter kon vermijden, en daarover had ik een paar dinge gehoord, dat het invloed op je snelheid had maar dat niet uitmaakte met een 1mbit lijn.
Wanneer je een telefoon toestel aansluit voor de splitter krijg je:
(als je modem al synced en stabiel blijft enigsinds)

1. Lagere sync snelhede
2. Instabiele verbinding (klapt eruit als je telefoon opneemt of gebeld wordt)
3. Modem lawaai door je telefoon

Waarom doe je het niet gewoon zoals het hoort?

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 15-12-2003 22:56 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• RAJH
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 22:53:
[...]

Volgensmij is dat niet mogelijk, als je dan namelijk de huistelefoon oppakt verlies je je internet connectie (weet het niet helemaal zeker trouwens B))

edit:
bjck was me voor :P

[ Voor 4% gewijzigd door RAJH op 15-12-2003 22:58 ]

• boesOne

boesOne

meuh

Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 22:55:
[...]

Modem in de Meterkast op de hoofdcentrale.
en telefoon op wandcontactdoos in de woonkamer ( gewoon zo late staan dus ).
Slecht plan..
Je kan het proberen, maar die splitter is een lowpass filter voor de spraak + highpass voor ADSL.

Zoals jij het doet gaat dus alles door elkaar.. Kans op ruis op de lijn + brakke ADSL verbinding.

dus:

ISRA -> Splitter -> Centrale -> Foons

en

Splitter -> modem -> pjoeters

[ Voor 3% gewijzigd door boesOne op 15-12-2003 22:58 ]

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Nieuwe topics openen omdat je niet binnen een paar uur je antwoord hebt gekregen is dus NIET de bedoeling.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.