LiteOn DVD kaduuk?

Pagina: 1
Acties:

• XyonN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03-2022

XyonN

Onderkin zul je bedoelen....

Topicstarter
Paar manden terug heb ik een DVD speler gekocht.
Ding deed het prima. Maar het noodlot komt mij altijd slechtgezin.
Mijn vader besloot zijn PC te gaan schonen (met stofzuiger, 1 fan zat verkeerd destijds) Hij haalde netjes de stroom er af, maar vergat de switch van de voeding uit te zetten. Toen hij de stekker er weer in stak, viel mijn PC direct uit, met als gevolg dat Windows mijn DVD speler nog wel ziet, en gewoon kan openen en sluiten. Maar als ik er zo'n fijn schijffie in leg en ik klik op het icoon in "Deze Computer", dan krijg ik de volgende melding:
"Plaats een schijf of ander geschikt medium".

Ik heb al een firmware update gedaan, maar dit haalde niets uit.
Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen? P.S. Search hielp niet echt nee....

Godspeed,
XyonN

edit:
Topic mag dicht, de Lens was gesmolten door de powersurge.

[ Voor 7% gewijzigd door XyonN op 15-12-2003 23:56 ]

Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
HEt lijkt me sterk dat je met een stofzuiger de PC kapot kan maken, maar misschien heeft ie wat dingen aangeraakt icm statische electriciteit.

Zit er misschien gewoon iets los ofzo? Ook kan het nog mogelijk zijn dat er wat stof op je lens is neergeslagen.

Senile! Senile Oekaki

• XyonN

XyonN

Topicstarter
Mijn excuses, ik was vergeten te vertellen dat mijn PC-Kamer niet geaard is. Doordat mijn pa zijn stekker in de kast van zijn PC stak, na het stofzuigen, klapte mijn PC er uit.
Daardoor is er een stroompiek ontstaan die de lens van mijn DVD heeft doen koken.
De speler heb ik vanacht nog open gemaakt, en eventueel wil ik wel een foto plaatsen van het geheel :)

Godspeed,
XyonN

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Ik heb ook geen geaarde stopcontacten em alles werkt al jaren zonder problemen. :)

Senile! Senile Oekaki

• XyonN

XyonN

Topicstarter
Kijk, fotootje:
Afbeeldingslocatie: http://www.ctrl-c.nl/Lensje.jpg

Ik ben al blij dat het mijn HD niet is geweest :)

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Dat je lens naar de Filistijnen is, staat vast. Dat aarding een probleem kan vormen bij pc's, daarvan ben ik ook heilig overtuigd (al bestaat hier blijbaar geen consensus over). Maar dat die lens gefrituurd is door een stroompiek ontstaan doordat je pa de stofzuiger uitzette hetgeen een stroompiek veroorzaakte, nee, dat lijkt me sterk. In dat geval zou namelijk in eerste plaats ook je powersupply hoogstwaarschijnlijk totaal gefrituurd zijn. Bovendien: als de lens (nota bene een onderdeel zonder enige electronica!) in je dvdrom gebraden is, hoe kan het dan ooit dat je mobo, geheugen, cpu enz. enz. nog gewoon werken?

Ik wil niet zeggen dat het stofzuigen op een of andere manier te maken heeft met je defecte dvd-speler, maar de bijbehorden verklaring zullen we wellicht nooit vinden...

• XyonN

XyonN

Topicstarter
idd, dat ben ik met je eens. Ik heb inmiddels een identiek model in terug, voor nop.
Kijken hoelang deze het uithoudt.... :)

Godspeed,
XyonN

Pagina: 1