Hallo,
Ik zit weer met een raar probleem, veel dns related probs teruggevonden in de search maar dit niet
(of ik kan niet goed zoeken)
situatie:
pc met XP Prof, ADSL usb modem.
Inbellen werkt nog en vanuit een commandprompt kan ik nog pingen naar ip-adressen, maar niet meer naar hostnames, dns lookups werken niet meer.
"nslookup" zonder meer geeft de melding dat er geen beschikbare dns server is.
DNS servers worden automatisch meegegeven bij inbellen (worden getoond als ik ipconfig /all doe). Ik heb ze al eens statisch ingesteld, maar probleem blijft.
DNS suffix en andere dingen zijn ook niet ingesteld.
Alles heeft perfect gewerkt, tot vandaag.
Er is wel een firewire netwerkadaptor geinstalleerd, sindsdien werkt het niet meer.
(adaptor ligt er nu trouwens terug af)
Het is mijn pc niet dus precieze details omtrent die firewire kaart kan ik niet geven.
"1394 net adaptor" stond in apparaatbeheer wel met een uitroeptekentje "apparaat start niet". Ik heb het er uit gegooid, maar het werkt nog steeds niet.
Op andere pc werkt adsl modem wel perfect, dus aan de ISP ligt het niet.
Hulp is welkom !
Ik zit weer met een raar probleem, veel dns related probs teruggevonden in de search maar dit niet
situatie:
pc met XP Prof, ADSL usb modem.
Inbellen werkt nog en vanuit een commandprompt kan ik nog pingen naar ip-adressen, maar niet meer naar hostnames, dns lookups werken niet meer.
"nslookup" zonder meer geeft de melding dat er geen beschikbare dns server is.
DNS servers worden automatisch meegegeven bij inbellen (worden getoond als ik ipconfig /all doe). Ik heb ze al eens statisch ingesteld, maar probleem blijft.
DNS suffix en andere dingen zijn ook niet ingesteld.
Alles heeft perfect gewerkt, tot vandaag.
Er is wel een firewire netwerkadaptor geinstalleerd, sindsdien werkt het niet meer.
(adaptor ligt er nu trouwens terug af)
Het is mijn pc niet dus precieze details omtrent die firewire kaart kan ik niet geven.
"1394 net adaptor" stond in apparaatbeheer wel met een uitroeptekentje "apparaat start niet". Ik heb het er uit gegooid, maar het werkt nog steeds niet.
Op andere pc werkt adsl modem wel perfect, dus aan de ISP ligt het niet.
Hulp is welkom !