DNS werkt niet meer, verbinding ok

Pagina: 1
Acties:

• ndedecke
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-08 17:56
Hallo,

Ik zit weer met een raar probleem, veel dns related probs teruggevonden in de search maar dit niet :( (of ik kan niet goed zoeken)

situatie:
pc met XP Prof, ADSL usb modem.
Inbellen werkt nog en vanuit een commandprompt kan ik nog pingen naar ip-adressen, maar niet meer naar hostnames, dns lookups werken niet meer.
"nslookup" zonder meer geeft de melding dat er geen beschikbare dns server is.

DNS servers worden automatisch meegegeven bij inbellen (worden getoond als ik ipconfig /all doe). Ik heb ze al eens statisch ingesteld, maar probleem blijft.

DNS suffix en andere dingen zijn ook niet ingesteld.

Alles heeft perfect gewerkt, tot vandaag.
Er is wel een firewire netwerkadaptor geinstalleerd, sindsdien werkt het niet meer.
(adaptor ligt er nu trouwens terug af)
Het is mijn pc niet dus precieze details omtrent die firewire kaart kan ik niet geven.
"1394 net adaptor" stond in apparaatbeheer wel met een uitroeptekentje "apparaat start niet". Ik heb het er uit gegooid, maar het werkt nog steeds niet.

Op andere pc werkt adsl modem wel perfect, dus aan de ISP ligt het niet.

Hulp is welkom !

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08 12:18

ripexx

bibs

Zo te zien zijn je instelling van je TCP/IP / Netwerk een beetje naar de kloten geholpen door die installatie van je firewire kaart. Het makelijkste lijkt me dan ook om je netwerkdrivers en onderdelen opnieuw te installeren. Meestal wil het daarna wel weer werken. :)

Aangezien je probleem ontstaan is na de installatie kan je ook proberen om terug te keren naar de oude situatie maar de kans dat er iets niet lekekr zit is groot. :)

buit is binnen sukkel

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
spyware die je zooi een beetje sloopt? (meerdere keren meegemaakt)
spyware die in je hosts file heeft lopen rommelen?

Corrupte TCP/IP gedoe in registry? (ook vaak voorkomend).

Laatste is te fixen door deze 2 regkeys te importeren en dan te rebooten

http://www.djsmiley.com/wsock/wsock.reg
http://www.djsmiley.com/wsock/wsock2.reg

• ndedecke
ok bedankt, morgen eerste werk :)
Ik laat wel weten hoe het afloopt

• ndedecke
Na het uninstallen van windows netwerk services en reinstall ervan deed pc helemaal raar (explorer crashes etc).
Nogmaals geherinstalleerd (de netwerkservices) en toen geen crashes meer maar nog steeds geen netwerk.

Bij bvb ping 192.168.1.1 => geen antwoord en kreeg dan rare tekens te zien.
wsock reg files hebben niet geholpen.
Telkens de fout:
"Er is een fout opgetreden bij het bijwerken van deze interface: Lan verbinding 3 (Er is geprobeerd een bewerking uit te voeren op iets anders dan een socket").

Na nog wat zoeken en wat sniffen ben ik er achtergekomen dat McAfee software de boosdoener was. (McAfee Antivirus, Internet Security en Firewall).
Deze er afgesmeten, daarna die wsock regfiles aan register toegevoegd en na reboot werkte alles weer perfect.

• Voyage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:33
Yo, had een soortgelijke probleem en dit schijnt te werken http://members.shaw.ca/techcd/VB_Projects/WinsockFix.zip

suc6
Pagina: 1