Toon posts:

[X-Steel] Hp Designjet 600 plot incorrect

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende:
Al bijna 2 maanden ben ik aan het klooien om de plotter aan de gang te krijgen met het programma X-steel wat een staalconstructie tekenprogramma is.

vandaag een nieuwe pc gebouwd ter vervanging van de p2 450 wat dus wel nodig was, maar nog steeds hetzelfde probleem namelijk het plotten verloopt niet goed>

specificaties
p4 2.6 GHz
asus p4p800
2x 512 DDR pc3200
hercules 9800se aiw
losse printerpoort

besturingssysteem is win xp professional , voorheen met win 2000 professional dezelfde problemen

hp designjet 600 hp gl/2 plotter
hp 5000 laserprinter.

via de laserprinter kan ik wel afdrukken op A3 maar de meeste werken hebben toch het A1 of A0 formaat benodigd wat dus via de designjet moet.
De afstand tot de printer van de computer is zo'n 4-5 meter. met 1 kabel.

Er komt dus vaak wel een afdruk eruit na ongeveer 5 minuten maar deze afdruk is niet compleet. stukken worden overgeslagen bepaalde dingen selectief, dus de kop is ook niet defect.
4 maanden geleden is er geheugen bijgeplaatst omdat we eerst dachten dat dat het probleem zou zijn wat dus niet het geval was.
iemand nog een ideetje? wil namelijk nog niet de nieuwe pc het raam uit gooien O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2003 23:18 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Drivers al nagekeken, of het wel de laatste versies van de HP website zijn?

HP wil nog wel eens *kuch* goede drivers leveren :P

Verwijderd

Topicstarter
heb de laatste drivers van de website van hp gehaald. dat was dacht ik versie 6.43 als ik het zo goed uit mijn hoofd heb.
In ieder geval waren het de laatste drivers.

Verwijderd

Topicstarter
* kick *

Verwijderd

Topicstarter
* nog maar eens een kick, ik kom er echt niet uit *

Verwijderd

is de printerkabel wel helemaal in orde? Probeer ook eens andere LPT instellingen in het Bios.
Ik heb trouwens 0,0 ervaring met zulke grote printers :P ik roep ook maar wat...

Doet ie het trouwens wel vanuit andere programma's?

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:31
Probeer eens of die plotter met een andere printerkabel werkt, of hang hem eens aan een PC met Win98.
Sinds wanneer werkt ie trouwens niet meer, en wat heb je er dan aan veranderd.
Ook kan het terugkeren naar oudere drivers soms helpen...
En werkt ie wel met andere programma's die plotters ondersteunen?
(ook weinig ervaring met plotters hier, maar de problemen liggen niet aan het feit dat het een plotter is...)

[ Voor 27% gewijzigd door naftebakje op 04-01-2004 17:14 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1