router/modem achter router?

Pagina: 1
Acties:

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

swopdark

ja doe maar...

Topicstarter
Ik heb een ps2 en een pc die via een router 1 kabeltje krijgen met daarop kabel internet.

Nu ben ik nog steeds kabeltjes aan het klikken wanneer ik de ps2 online wil of pc. Nou heb ik nog een Alcatel 510 Modem/router liggen (van men vorige ADSL vebinding) en ik dacht als ik nu men internet kabletje in poortje 1 stop en de kabeltjes van de ps2 en de pc in de andere poortjes gaat die Alcatel router dan netjes de signalen verdelen zodat ik met beide systemen online kan?
Ik heb er echt totaal geen verstand van maar bovenstaande oplosing is wel handig anders moek telkens over de grond kruipen. ;)

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Verwijderd

Deze modem/router heeft dus meer dan één LAN-poort? Zo ja: dat is de switch-functie, deze is hier prima voor te gebruiken :)

Waarom probeer je het niet gewoon even? Zolang je de RJ-11 aansluitingen maar vermijd ;)

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Topicstarter
yes er zitten 4 aansluitingen op... _/-\o_

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Verwijderd

Gewoon inpluggen dus :) Gaat prima werken..

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Topicstarter
Ik heb dit gebrobeerd maar er komt geen verbinding op gang. het lampje bij de ethernet aansluiting die de router (verbinding) doorgeeft blijft uit, maar het lampje van men pc aansluiting op het modem geeft wel signaal. moet er iets ingesteld worden ergens? plz help me

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05-2025
Je moet wel even oppassen dat de modem niet zomaar IP adressen uitdeelt, en dat je dan in een ander subnet uitkomt dan het modem.
Pagina: 1