Toon posts:

Frameset werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig een webshop aan het maken maar loop vast op een frameset.
Ik heb 3 frames in een pagina, als ik de frames appart open is er niets aan de hand maar als ik mijn Frameset open krijg ik de fout "Pagina niet gevonden".

Dit is de code van mijn Frameset.

<%@LANGUAGE="VBSCRIPT" CODEPAGE="1252"%>
<% SetLocale(1043) %>
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<frameset rows="*" cols="150,*" framespacing="0" frameborder="NO" border="0">
<frame src="/shop/Frameleft.asp" name="leftFrame" scrolling="NO" noresize>
<frameset rows="113,*" cols="*" framespacing="0" frameborder="NO" border="0">
<frame src="/shop/Frametop.asp" name="topFrame" scrolling="NO" noresize >
<frame src="/shop/Framemain.asp" name="mainFrame">
</frameset>
</frameset>
<noframes><body>

</body></noframes>
</html>

Het zal wel weer is wat lulligs zijn maar kom er toch echt ff niet uit.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:55

crisp

Devver

Pixelated

dan zal je path wel niet kloppen, probeer eens shop/Frameleft.asp (dus zonder die eerste slash). Let ook goed op of je hoofd/kleine letters wel kloppen.

Intentionally left blank

Verwijderd

url graag en misschien moet je ff kijken naar die slash voor bestandsnamen...

//edit
was al te laat, zie crisp

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2003 21:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik die eerste slash weghaal dan zet dreamweaver er automatisch weer /shop voor dus dan klopt de url niet meer want dan komt er te staan /shop/shop/.....

En de Url klopt 100 % dat weet ik zeker

En wat ook raar is : Als ik mijn Frameset Preview in Dreamweaver doet hij er een ".htm" Extensie van maken.
Maar als ik hem in de wwwroot map zelf open krijg ik wel een ".asp" extensie maar ook dat wil niet veel uitmaken nog steeds het "Pagina niet gevonden" verhaal

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2003 21:56 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:55

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 21:49:
Als ik die eerste slash weghaal dan zet dreamweaver er automatisch weer /shop voor dus dan klopt de url niet meer want dan komt er te staan /shop/shop/.....

En de Url klopt 100 % dat weet ik zeker
test het dan even uit door het in notepad te veranderen ipv in dreamweaver. Als het dan wel werkt heb je iets verkeerds in DW ingesteld...

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nu even geprobeert in Notepad maar nog geen succes.

Maar als ik de frameset in de root zet en de slash ervoor weghaal doet hij het wel. :X
Maar als ik dan weer de site open in DW krijg ik een melding dat die site niet bestaat blablablabla. Weet iemand wat ik fout heb ingesteld in DW zodat ik die fout krijg.

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:05
Dat je geen site hebt aangemaakt?

DW is nét iets tever gegaan met 'gebruiksgemak'.

Verwijderd

^^^ (tegen dotje)
Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 21:39:
Ik ben bezig een webshop aan het maken maar loop vast op een frameset.
:? lees de help van DW eens door,.. en doe een cursus html

check: relative to document of relative to siteroot optie

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2003 23:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
De site is aangemaakt en werkt perfect.

Ik kan al producten bestellen en in een mandje doen enz enz.
Ik heb nu de site gemaakt met tables en Tabellen, Maar als je dan naar beneden scrolled gaat je menu mee. Dat is afen toe best vervelend.

Dus daarom wil ik nu frames toevoegen in de site (zal een hoop opnieuw moeten maken maar dat maakt niet zo veel uit) Maar zelfs als ik nu gewoon een lege frameset maak gaat het fout.

En een curses HTML is aan mij niet besteed ben meer van het ASPvbscript heb laatst wel een Masterclas Dreamweaver MX curses gevolgt voor database koppelingen.

Dus kort samengevat De site is geconfigureerd en de Testing server staat ook goed ingesteld want de rest van mijn site (zonder frames) doet het wel perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de link is idd best interesant maar
de code klopt zo wel

<frameset rows="*" cols="80,*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0">
<frame src="Frameleft.asp" name="leftFrame" scrolling="NO" noresize>
<frameset rows="80,*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0">
<frame src="Frametop.asp" name="topFrame" scrolling="NO" noresize>
<frame src="Framemain.asp" name="mainFrame">
</frameset>
</frameset>

Dus zonder de Slash voor het document,
Maar nu is het probleem dat als ik hem wil gaan bewerken in DW dat hij gaat zeiken dat de Frametop.asp niet bestaat enz enz
En dan maakt hij automatisch weer Untiteldframe23.htm aan enz enz
Dus hoe krijg ik DW zo ver dat hij gewoon die code moet behappen en niet moet zeiken.

Sorry voor de frustratie maar ben er al een hele dag mee bezig en dat voor simpel een framepje maken is best frustrerend.

P.S. ik gebruik DW MX 6.0 mocht iemand dat willen weten

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2003 00:33 ]

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:53

macnerd

No Apples please :-)

't was me gelijk al duidelijk toen ik de html-code zag; typisch een geval van Relative to Site, zoals o.a. Zkywalker al heeft aangegeven.

Ter verduidelijking: de relatieve url die in de html-code stond, wordt door de browser automatisch gecombineerd met de url van het opgevraagde document. De eerste slash, zoals bij Relative to Site, geeft aan dat er vanaf de 'root' ofwel de hoofdmap gezocht moet worden. Ontbreekt die slash (Relative to Document), dan wordt uitgegaan van het pad van het opgevraagde html-document.
Eigenlijk is dit precies hetzelfde als in DOS, Linux etc....

Betreft de niet-bestaande bestanden: da's inderdaad erg irritant. Zelf gebruik ik meestal "about:blank" als tijdelijke bestandsnaam. Dreamweaver zeurt dan niet over niet bestaande bestanden, en zodra het betreffende bestand aangemaakt is wijzig je de frameset. Je kunt het dan dus ook opslaan zonder verder gedoe.

[ Voor 23% gewijzigd door macnerd op 16-12-2003 00:56 . Reden: Stukje toegevoegd over niet-bestaande bestanden ]

MacNerd

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 00:32:

Dus zonder de Slash voor het document,
Maar nu is het probleem dat als ik hem wil gaan bewerken in DW dat hij gaat zeiken dat de Frametop.asp niet bestaat enz enz
En dan maakt hij automatisch weer Untiteldframe23.htm aan enz enz
Dus hoe krijg ik DW zo ver dat hij gewoon die code moet behappen en niet moet zeiken.

Sorry voor de frustratie maar ben er al een hele dag mee bezig en dat voor simpel een framepje maken is best frustrerend.
in het vervolg dus eerst je pagina`s aanmaken en DAN pas de frameset, heb je dat probleem ook niet meer ;)
DW is een tool die je een beetje moet snappen, dan werkt ie perfect. Vertrouw niet volledig op DW maar op je HTML kennis! (en een beetje logisch nadenken natuurlijk :P )

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2003 09:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik dank U allen zeer hartelijk.

Ik heb het nu voor elkaar door idd op het laatst gewoon het pad van de Frameset te veranderen en dan werkt het perfect.
En dan weet ik ook weer dat DW toch niet zo perfect is als ik dacht :)

Met vriendelijke Groeten

Dotje
Pagina: 1