Toon posts:

DVD2DVD-R ineens heel traag

Pagina: 1
Acties:
  • 269 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voor het back-uppen van een DVD gebruik ik DVD-decrypter. Om vervolgens passend te maken gebruik ik (het geweldige) programma DVD2DVD-R.

Alleen om een of andere rare reden duurt het demultiplexen ineens 2 dagen. Dus verder niks alleen het demultiplexen.

Ik heb al gedeinstalleerd en de laatste versie, 1.7.2, opnieuw geinstalleerd. Maar alsnog echt mega traag. Eerst was het een half uur om de actie uit te voeren.

Iemand een idee waar ik eens naar moet kijken om te achterhalen waar het aanligt?

Edit

Sorry niet aan gedacht

AMD Athlon XP 2500@3200
Gigabyte GA-7N400-L
2x 256 MB PC3200

Win XP + SP1

Verder nog iets van belang?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2003 22:59 ]

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Het zou helpen als je wat meer info geeft over je systeem enz.. :)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment is mijn PC alweer 24h bezig met het demultiplexen van Xmen2. En pas bij Cell 27 van de 41. Er moet toch iets erg mis zijn

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:32
Probeer anders eens dvd shrink. www.dvdshrink.org

Is er geen hd vol? Als bijv. er een temp dir op je C staat.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Verwijderd

Topicstarter
DVD shrink gebruik ik al. Maar wanneer ik wil films kleiner wil maken gaat toch mijn voorkeur uit naar DVD2DVD-R.

Vol kan bijna niet want voor dat er wordt begonnen wordt eerst gecheckt of je voldoende ruimte hebt.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik heb geen ervaring met dat prog, maar kijk in ieder geval even waar de bottleneck zit; CPU, geheugen, HDD, etc? (Is je systeem verder nog wel snel trouwens? )

Bedenk verder niet of je niet per ongeluk een rare instelling oid hebt gezet die het rekenen (overdreven) lastig maakt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:35

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

heb je al een andere versie geprobeert?

zoals de wat oudere maar stabiele 1.4.8?

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

Verwijderd

hoeveel passés heb je ingesteld?
hd gedefragmenteerd?

Verwijderd

Topicstarter
@ F_J_K
Tijdens normaal gebruik heb ik niet het idee dat de PC veel trager is geworden, maar ik zal morgen wat benches draaien om te proberen.

@ FUBAR
Alleen versie 1.7.1 en 1.7.2. Daarvoor wel andere versies.
1.7.1 heeft het wel goed gedaan. Versie 1.4.8 ga ik straks dan downloaden en proberen.

@ discus
Maakt het aantal passes ook uit tijdens demultiplexen? Ik dacht alleen bij het encoden.
Beide HD's hebben behoorlijk wat ruimte over. En zijn recentelijk nog gedefragmenteerd.
Het lijkt me niet dat iets als een gedefragmenteerde schijf van een actie meer dan 48h maakt ipv 48m.

Misschien leuk
http://whitebunny.demon.nl/software/dvd2dvd-r.html
Hier vind ik net een hele berg versies van dvd2dvd-r

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2003 00:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
In een poging heb ik alle verwijzingen naar DVD2dvd-r van mijn PC weggehaalt. V 1.8 beta3 geinstalleerd. Daarbij beide schijven opgeruimt, zodat er genoeg ruimte is. Gedefragmenteerd.

Nu zijn alle instellingen dus zoals origineel en genoeg ruimte. Benches heb ik nog niet gedraait, maar verder 'voelt' de PC niet langzaam aan.

Beide schijven staan op DMA en geen PIO.

En alweer is hij nu bijna 24h bezig om te demultiplexen. Geluid controleren duurt ook een eewigheid. En de CCE duurt de normale tijd. Maakt het uit dat de map van DVD2DVD-R op een andere schijf staat dan windows? Ik heb geen idee meer

Een film backuppen duurt zo ongeveer een halve week. Dan maar iets mindere kwaliteit met dvd-shrink, maar ik wil het goed hebben.

Ervaringen of ideeën?

Verwijderd

Topicstarter
http://www.dvd2dvd-r.de/m...e=viewthread&tid=3787#pid

Ik vond deze link. Nu is duits niet mijn sterkste kant. Begrijp ik goed dat het wat met de audio sporen te maken kan hebben.

In veilige modus het programma draaien helpt ook niet.

V1.48 ga ik nu proberen. [edit] Heb ik geprobeert. Ook dit duurt langer dan eerst.

Ook heb ik benches gedraait. En de HDD, geheugen en cpu lijkt niks mis mee.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2003 17:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nog maar een poging.
Kan het zijn dat er iets mis is met de communicatie met windows? Dat er iets is veranderd, doordat software/driver is geinstalleerd waardoor DVD2dvd-r de CPU niet meer goed aanspreekt. De CPU wordt 100% belast door dvd2..., maar voelt niet aan als een 100% belaste PC. Ik kan er nog redelijk normaal mee werken.
Of kan er iets mis zijn met het geheugen beheer. Hoe verder je komt hoe trager het lijkt te gaan.

Dit omdat CCE niet trager is, andere software ook niet. Alleen alles wat DVD2... zelf doet. Het werkt verder wel. Ik het het intro van kopspijkers laten bewerken. En dit ging wel gewoon snel.

Ik sta open voor suggesties.

Verwijderd

Topicstarter
Wat vooral lastig is. Is het moment bepalen vanaf wanneer het nu is. Dat zou de oorzaak makkelijker te vinden maken.

Wat op dit moment de eerste keer lijkt, was toen ik Charlie's Angels 2 probeerde te Backuppen. Meestal is het aantal cells ongeveer gelijk aan het aantal chapters. Bij deze film dus niet. Hier waren 90 cells bij 25 chapters.

Misschien is er wat fout gegaan bij het rippen. Dit is de eerste keer dat ik me kan herinneren.

Edit

Hopelijk de laatse kick, maar ik hoop het nog wel op te lossen. Inmiddels heb ik een bericht gestuurd naar de makers van DVD2DVD-r. Geen idee of ik daar wat van hoor.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2003 00:00 ]

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-09 13:36

mace

Sapere Aude

Probeer eens met taakbeheer de prioriteit van je proces op high te zetten (real time raad ik af, dan kan je helemaal niks meer 8)7 ) en kijk of het helpt

Verwijderd

Topicstarter
De CPU wordt wel 100% gebruikt. Alleen het lijkt op een verkeerde manier. Zoals eerder iemand zegt: alsof er iets extra aanstaat. Maar dat is niet zo.

Voorbeeld van afgelopen dagen.
52 uur heeft het gekost om 2 uur kopspijkers te demultiplexen, 8uur om de audio te checken. Dan ongeveer 2.5 uur voor het CCE gedeelte.

Terwijl dat laatste in verhouding vele malen lastiger is dan het demultiplexen staat dat in geen verhouding aan tijd.

Er draait verder geen andere software. Zelfs in veilige modus (windows) als er bijna geen andere processen lopen is hij zo langzaam.

• mace

mace

Sapere Aude

Maar je hebt het niet geprobeerd? ik bedoel ik heb soms wel idle processen op 100%. als je dus de priority omhoog schroeft geeft hij voorrang op de proc
Overigens, heb je niet perongeluk SSE2 oid aangezet? (als dat al kan ik ken dat precieze programma niet)

/edit: en je proc, word hij warm of blijft hij koel,
2 dingen denk ik aan nl:
als hij koel is geeft windows 100% aan maar doet de proc nix
als hij warm is (lees te warm) dat hij het dan niet goed meer doet?

[ Voor 45% gewijzigd door mace op 28-12-2003 00:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Net op High gezet. Ongeveer 20 min laten lopen, maar geen merkbaar verschil. (hij zou klaar moeten zijn in 20 min en niet in 52h)

99% cpu staat specifiek bij dvd2dv-r.

Keuze SSE2 is niet mogelijk.

CPU wordt warm. 50graden, Idle is dat rondom de 40.

• mace

mace

Sapere Aude

hmm, 50 graden is normaal, maar niet echt warm voor een athlon stressed, heb je hem goed gekoeld, anders zou je denken dat hij niks doet? en het lijkt dus dat het programma je CPU goed herkent (geen rare instructiesets aan). En probeer misschien ff om wat terug te clocken, kijken of het helpt (cpu instabiel?)

Verwijderd

Topicstarter
De CPU wordt gekoeld met een Thermalright SLK-900-A. Lijkt mij een goede koeling.

Er valt nogal weinig in te stellen voor het demultiplexen. Voor de CCE actie is het wel mogelijk om van alles en nog wat in te stellen. Maar dat gaat gewoon goed. Dus daar hoef ik dan weer niks in te stellen.

Het zou kunnen CPU instabiel, maar verder werkt alle software wel goed. Alleen dat eerste stuk van de rip actie niet.
En het heeft dus wel goed gwerkt met de OCed cpu.
Vanaf de film met veel meer cells dan chapters (misschien toeval) werkt het ... euhhh wat minder.

• mace

mace

Sapere Aude

ja, dan weet ik het zo ook niet meer, Ik heb dan wel (nog) geen DVD brander, maar ik kijk ff of hij misschien DVD2AVI gebruikt voor het demuxen, en zo niet, of je er een m2v file in kan proppen zodat je dat demultiplexen door dvd2avi kan laten doen, daar heb ik nl goede ervaringen mee.

Verwijderd

Topicstarter
Het is misschien nog wel mogelijk dat voor het demultiplexen een apart progje wordt gebruikt. En dat deze niet weg gaat wanneer je deinstalleert. Dat daar een foute instelling blijft hangen.

Bedankt voor je hulp tot zo ver.

• mace

mace

Sapere Aude

nou ik heb het dus geprobeerd, enne ik AFAIK doet het progje het meeste gewoon zelf in z'n eigen proces. Misschien kan je gewoon naar een ander progje overschakelen. Een maat van me had hele goede ervaringen met nero recode, misschien is dat een tip. Iig suc6 er mee verder, i'm out of idea's

Verwijderd

Topicstarter
Het demultiplexen en audiocheck heeft de maker inderdaad zelf geschreven.

Als optie gaf hij aan dat het door een virusscanner kon komen. Dat deze constant voor DVD2... vanaf de hardeschijf wil lezen de scanner controleert of er geen virus aanwezig is. Ook gaf hij de BIOS virus 'scanner' aan.

Nu kan ik in mijn Bios niks vinden over Virus-wat dan ook.

_ter info_ Gigabyte GA7-400L f5

En kan of ZoneAlarm of Kaspersky de problemen veroorzaken. Ook terwijl ze eigenlijk uit staan?

Verwijderd

Topicstarter
Het was Kaspersky antivirus!!

Ongelooflijk, maar ik heb deze van mijn PC afgegooid en het gaat weer als een trein.

Bedankt iedereen die heeft geholpen.

Verwijderd

Zeker dat alle KAV processen uit stonden?
En KAV begon uit het niets te vertragen?

Verwijderd

Topicstarter
Blijkbaar stonden dus niet alle processen uit. Maar gewoon uitschakelen maakt geen verschil. Windows in Veilige modus opstarten ook niet.

• mace

mace

Sapere Aude

/edit:
* mace moet eerst pagina 2 lezen voordat hij wat post 8)7

Nou mooi dat het werkt ! Stom dat ik hier niet aan heb gedacht, ik heb namelijk bijna hetzelfde gehad met DVDx (gebruikte ik voordat ik dvd2svcd snapte ;)) en Norton anti virus |:( :P

[ Voor 89% gewijzigd door mace op 01-01-2004 19:00 ]

Pagina: 1