Toon posts:

[MSN] Audio wil niet verbinding maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het probleem zoals al in de TT staat dat ik geen audio verbinding kan maken met MSN 6.1. Hij geeft dan aan :

Er zijn problemen met het netwerk dat je wilt bereiken of met de computer die je wilt bereiken. Probeer het later opnieuw.

Ik kan dus niet via Internet de audio functie gebruiken.
Via netwerk gaat dit echter wel en werk dit ook goed
De andere opties werken wel zoals de webcam.
Ik zit achter een Draytek router, en zover ik me kan herrineren hebben de ouder versies van msn het wel goed gedaan.
Ik gebruik ook geen poortmappingen.

Wat kan ik hieraan doen dat dit wel werk via internet.
Ik ben al aan't zoeken geweest maar heb geen antwoord op mijn vraag gevonden :'( Dus wie helpt mij uit de brand :)

Verwijderd

Topicstarter
{Schopje} heeft niemand een idee hoe ik dit kan oplossen ???

Verwijderd

Ik zit ook achter een Draytek router, en sinds msn 6 er is heb ik hetzelfde probleem. Zelf gebruik ik nu Skype, dat werkt erg goed en snel :)

http://www.skype.com

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07 23:30
Hmm lijkt dat de hardware matige firewall het blokt.
Dus ff wat poorten doorlaten :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik had al wat gezien over dat Skype ik zal der eens naar kijken.
Ik snap er echt niks van waarom het nu ineens niet meer werkt met de nieuwe msn, de webcam functie werkt wel gewoon goed.

Weet iemand dan zo welke poort(en) er worden gebruikt voor dat MSN audio ?

• MrOizo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09-2025
Ik kan ook niet verbinden, ik gebruik winroute. Trouwens over dat Skype, ik vind de kwailteit van het geluid zo slecht, dat ik het liever niet gebruik :(

Verwijderd

MrOizo schreef op 16 december 2003 @ 16:25:
Ik kan ook niet verbinden, ik gebruik winroute. Trouwens over dat Skype, ik vind de kwailteit van het geluid zo slecht, dat ik het liever niet gebruik :(
Dat verschilt ook per gebruiker natuurlijk, het is p2p, het is iig beter dan msn hier ooit was

Verwijderd

Topicstarter
hebben soms nog meer mensen last van dat msn het niet doet en heeft iemand hier dan al een oplossing voor??

• Triss
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-03 11:26
Ja heb hetzelfde probleem.
Ik zit dan wel achter een siemens wirelless router...
Ook de 6.1 en werkt ook niet. De cam wel, het geluid naar geen kanten...
Ben ook op Skype overgestapt. Geluidskwaliteit is prachtig, bij mij, soms nog beter als telefoon. En slurpt minder geheugen als die messenger tegewoordig |:(

Support engineer

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:13

Dark

who tweaked the light?

Precies hetzelfde hier, met msn-messenger 6.x kan ik geen audio-conversation doen van achter de router, ik hoor de tegenpartij wel maar zei horen mij niet. Het is geen hardware probleem, want als ik de router er tussenuit haal en direct mijn pc met het kabelmodem verbind, lukt het wel.

Routers die ik geprobeerd heb: Vigor V2200E, Netgear RP614v2 met UPnP.

Met de Vigor helpt zelfs het in DMZ plaatsen van de pc niet :( met de netgear heb ik dit nog niet getest. Deze heb ik speciaal aangeschafd omdat de vigor geen UPnP ondersteunde en msn-messenger help files er voortdurend op wezen dat het met UPnP wel zou moeten werken, nou mooi niet dus, het is gewoon msn-messenger 6.x zelf die roet in de routing gooit...

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:13

Dark

who tweaked the light?

Ik reply op mezelf maargoed, enkele dagen later heb ik wel de oplossing gevonden, vandaar dat ik maar ff een apparte post doe, wie weet heeft iemand er nog wat aan.

op de pagina http://messenger.msn.co.uk/Help/Issues.aspx zag ik bij de known issues staan:
If you are using Windows XP and you have an Intel network card, you may experience problems using the MSN Messenger audio feature. Some Intel network cards enable 802.1p wireless connection support by default, but don't provide a way to disable that support.
Turning off the QoS Packet Scheduler may fix this problem. To do this:

In Windows, click Start, and then click Control Panel.
Click Network and Internet Connection, and then click Network Connections.
Right-click the network or Internet connection that is currently enabled, and then click Properties.
Clear the QoS Packet Scheduler check box.
Restart your computer.
Sign in to MSN Messenger and try using the audio feature again.
... en ik heb idd. een intel card welliswaar onboard maargoed wel intel. QoS uitgezet en jawel ! het werkt.

Dus nadat ik QoS uitgezet heb in de netwerk eigenschappen werkt het geluid wel, zowel met de Vigor 2200E als met de Netgear RP614v2. :D

edit:
met de vigor v2200 werkt het dus toch niet :/
de netgear met UPnP doet het wel goed...

[ Voor 5% gewijzigd door Dark op 19-12-2003 23:53 ]

Verwijderd

Oke ik ga het ook even proberen maar ehh voor ik het doe waar is die qos eigenlijk voor ?? :|

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 19:12:
Oke ik ga het ook even proberen maar ehh voor ik het doe waar is die qos eigenlijk voor ?? :|
Hiermee wordt functionaliteit voor de configuratie van netwerksignalen en besturings van lokaal verkeer verkregen voor programma's en besturingshulpprogramma's die geschikt zijn voor QoS

Be Stronger Than Your Excuses

Pagina: 1