Toon posts:

1 pc + laptop in netwerk met andere pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

ik heb een vraagje.
Op dit moment heb ik het volgende draaien:

2 pc's zitten op het internet (@home) via een hubje. Een pc staat op mijn kamer en de ander pc staat beneden. Beide pc's krijgen een ipadres van @home. Aan de pc die beneden staat hangt een laptop. Deze laptop verkrijgt internet door middel van winroute, dat geinstalleerd is op de pc beneden.

Alle drie de pc's maken probleemloos gebruik van internet.

Nu is mijn vraag, kan ik met de pc die op mijn kamer staat bekijken/downloaden wat er op de laptop beneden staat?? Ik krijg het namelijk niet voor elkaar.

Alle drie draaien ze winXP.

Verwijderd

Topicstarter
niemand die me wil/kan helpen?

Verwijderd

Jawel, maar je vraag is een beetje raar.
Klopt het dat je 3 pc's hebt aangesloten op een hub en nu een netwerk wilt beginnen?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 20:42:
niemand die me wil/kan helpen?
Na 46 posts op GoT zou je wel moeten weten dat kicken binnen 24 uur hier niet is gewenst, laat staan na een uur.

Anyway, het kan wel; dan zul je de desbetreffende poorten moeten doorlussen naar je laptop. Die zit immers in een afzonderlijk netwerk. Gevolg is dat je niet meer op de normale pc beneden kunt komen. (correct me if I'm wrong) Het allermakkelijkste zou zijn dat je een extra kabel naar de laptop toe legt, dan ben je in 1 klap van alle problemen af. Ik neem aan dat de hub toch beneden staat en UTP-kabel is nou ook niet bijzonder duur... (tenzij je het in blisterverpakking bij de V&D ofzo koopt)

[ Voor 3% gewijzigd door Bergen op 16-12-2003 04:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
GerbenW schreef op 16 december 2003 @ 04:14:
[...]
Na 46 posts op GoT zou je wel moeten weten dat kicken binnen 24 uur hier niet is gewenst, laat staan na een uur.

Anyway, het kan wel; dan zul je de desbetreffende poorten moeten doorlussen naar je laptop. Die zit immers in een afzonderlijk netwerk. Gevolg is dat je niet meer op de normale pc beneden kunt komen. (correct me if I'm wrong) Het allermakkelijkste zou zijn dat je een extra kabel naar de laptop toe legt, dan ben je in 1 klap van alle problemen af. Ik neem aan dat de hub toch beneden staat en UTP-kabel is nou ook niet bijzonder duur... (tenzij je het in blisterverpakking bij de V&D ofzo koopt)
Probleem is alleen, dat het netwerk via de hub vele malen langzamer is dan dat de pc's in directe verbinding staan.

• cytherea
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-08 08:30
Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 13:35:
[...]

Probleem is alleen, dat het netwerk via de hub vele malen langzamer is dan dat de pc's in directe verbinding staan.
Misschien een 100mbit hubje (of switch nog beter) nemen? Dan zit je op de maximale snelheid van het netwerk en dan maakt het niet uit of die rechtstreeks zit of via een switch.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 13:35:
[...]

Alleen als die andere pc's erg veel verkeer genereren. Een switch zou een ideale oplossing zijn, dan heb je geen vertraging.

/mooi op tijd

[ Voor 18% gewijzigd door Bergen op 16-12-2003 13:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
OK.

Is het doorlussen dat GerbenW hierboven beschreef de enige oplossing voor mijn probleem?

PC 1 staat in verbinding met PC 2 via een hubje.
Beide PC's krijgen een IP adres toegewezen door @home.

In PC 2 zitten 2 netwerkkaartjes. De ene netwerkkaart communiceert met PC1 via het hubje en de andere netwerkkaart communiceert direct met de laptop. Om te kunnen internetten op de laptop heb ik winroute op PC2 geinstalleerd. Alle 3 kunnen probleemloos internetten.

Is het mogelijk om met PC 1 te kijken/sharen/downloaden wat er op de laptop staat?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2003 13:55 ]

• cytherea
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-08 08:30
Even tussendoor...

Als je Ip-adressen toegewezen krijgt van @home, is het dan niet zo dat verkeer tussen de pc's onderling via internet (kabelmodem) gaat?? Dan gaat het inderdaad erg traag.

Ik zou zeggen, stop een router tussen de modem en de rest van het netwerk en laat die router het internet verkeer regelen anders krijg je een hele vage constructie met van die vage software (winroute)

Verwijderd

Topicstarter
[quote]cytherea schreef op 16 december 2003 @ 18:32:
Even tussendoor...

Als je Ip-adressen toegewezen krijgt van @home, is het dan niet zo dat verkeer tussen de pc's onderling via internet (kabelmodem) gaat?? Dan gaat het inderdaad erg traag.
quote]

Volgens mij wel ja.

Iemand nog een reactie op mijn vraag?

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Ja, nog 1 voordeel: als je de boel via een router aansluit hoeft de pc beneden niet aan te staan als je op de laptop wilt internetten enzo.

Verwijderd

Topicstarter
GerbenW schreef op 17 december 2003 @ 21:21:
Ja, nog 1 voordeel: als je de boel via een router aansluit hoeft de pc beneden niet aan te staan als je op de laptop wilt internetten enzo.
Hoeft ie nu ook niet. :Z

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:10

DkF

Nee? Hoe krijg je dat dan voor elkaar?

Je zegt toch eerder dat de laptop achter die PC hangt mbv Winroute:
Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 19:41:
Aan de pc die beneden staat hangt een laptop. Deze laptop verkrijgt internet door middel van winroute, dat geinstalleerd is op de pc beneden.
Erg knap als die laptop dan op internet kan zonder dat je Winroute PC aanstaat!

Verwijderd

dus je wil kijken wat er op je laptop gebeurd?
Radmin (http://www.radmin.com) downloaden op zowel jou pc
en laptop knallen en via computernaam naar je laptop radminnen.
simpeler kan ik t niet maken voor je.

Verwijderd

Topicstarter
DkF schreef op 17 december 2003 @ 22:50:
[...]

Nee? Hoe krijg je dat dan voor elkaar?

Je zegt toch eerder dat de laptop achter die PC hangt mbv Winroute:

[...]

Erg knap als die laptop dan op internet kan zonder dat je Winroute PC aanstaat!
Sorry, slecht gelezen van mijn kant! Ik dacht dat je bedoelde dat PC1 moest aanstaan om de overige pc's te voorzien van internet.

Het is ook helemaal geen probleem dat ik PC2 aan moet zetten om op het internet te kunnen met de laptop. PC2 en de laptop wisselen namelijk veel bestanden met elkaar uit. 99 v/d 100 keer moet ik toch PC2 aanzetten.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2003 10:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 22:52:
dus je wil kijken wat er op je laptop gebeurd?
Radmin (http://www.radmin.com) downloaden op zowel jou pc
en laptop knallen en via computernaam naar je laptop radminnen.
simpeler kan ik t niet maken voor je.
Het gaat niet om te zien wat erop de laptop gebeurd, maar OF ik bestanden kan sharen.

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-07 18:35
sharen kan je toch altijd, da is normaal toch geen probleem als je in een netwerk ligt, dan kan je gelijk welk bestand sharen ...

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

Als je ip-range door @home wordt gegeven, dan is het even lastiger, maar zorg er dan voor dat je op je NICs een secundair ip-adres hebt staan, zoals 192.168.0.x adressen. Dan kan je het netwerk namelijk nogmaals voor een andere subnet gebruiken, zonder veel te kloten.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Pagina: 1