Toon posts:

[XP] Windows Reboot na instaleren of openen van een bestand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een erg vaag probleem

Als ik iets wil gaan installeren op mijn pc dan doet hij het een tijdje nog goed, maar soms na 1% al maar het kan ook na 90% zijn dan start de pc inneens opnieuw op en geeft hij aan DISK BOOT FAILURE... Ik moet dan mijn hele pc uitschakelen voordat hij windows weer wil opstarten, resetten helpt dan niet.

Vanmiddag toen ik een programma wou opstarten toen ging hij ook in een keer opnieuw opstarten, mischien omdat dit programma verbonden is met internet en daardoor nieuwe software wil downloaden.

Ik vind het nogal een heel vaag probleem en heb ook geen idee hoe ik het kan oplossen en hoe het precies gekomen is.. tamelijk irritand als je niets meer kunt instaleren..

Ik heb dit probleem een keer eerder gehad, toen heb ik me HD geformateerd en alles opnieuw geinstalleerd toen helemaal geen problemen meer gehad, maar kheb op dit moment niet zoveel zin meer om de hele zooi weer weg te gooien.

Mischien iemand die met een oplossing kan komen?

Specs.

AMD Athlon XP 1700+
512 MB RAM geheugen
Nvidia GForce 2 MX 400
Samsung 60 GB 7200rmp
Creative Soundblaster PCI512

alvast erg bedankt!!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Heb je automatic reboot uitgezet? Zodat je een BSOD krijgt ipv een reboot. En open je event-log en kijk of er verwijzingen naar die 'fout' zijn. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
Was ik trouwens vergeten te vertellen :S

Als ik iets download van internet dan kan hij er ook al zo in een keer mee kappen en dan een DISK BOOT FAILURE geven.. :(

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Controleer eens de werking van je HD met een tool van de fabrikant. Controleer of de ide-kabels juist aangesloten zitten en de stroomkabels nog goed kontakt maken. Dit lijkt ogenschijnlijk een hardware probleem.

ARME AOW’er