Toon posts:

[USB2.0] 2 standaarden op poort

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een HP Laserjet 1500 (USB 1.0) en een IOMEGA ZIP750 (USB 2.0) in mijn pc geplugd. Nu doet de printer het prima maar de zip wil niet (XP zegt onbekend apparaat). Zip werkt op andere pc's prima (allen USB1.0). Nu las ik bij HP/IOMEGA dat 2 devices met verschillende generatie USB weleens moeite met elkaar kunnen hebben. Hoe kan ik dit oplossen? Een hubje ertussen hangen? Iets anders dan een aparte USB controller erbij hangen kan ik niet verzinnen. Maar dat zou ook te gek voor woorden zijn. Er zitten 6 USB 2.0 poorten op (4 achter, 2 voor), het is een Dell Dimension 4550.

Heb jij ervaringen met dit probleem en een oplossing voor me? Met de GOT search kom ik niet ver (steeds geen rechten :?) en ik weet niet goed hoe ik dit moet omschrijven in een searchquery voor goegel.

Verwijderd

Topicstarter
http://www.iomega.com/eur...ish/documents/10289e.html

Using incompatible devices together on the same USB port usually causes this problem. For example, you may have a problem if you have a USB printer version 1.0 (low speed) and a Zip® USB drive version 1.1 (high speed) on the same USB port.
The solution to this problem is to disconnect the printer and any other low speed USB devices from the same USB port as the Zip drive. You will allow the Zip USB drive to operate normally by doing this.
If your Zip USB drive is still not accessible, please contact Iomega® Technical Support at http://www.iomega.com/europe/support/english/en_contact.html
Ik ga dus niet elke keer bukken om met mijn zip te stoeien :). Kom op tweakerts, ik hoef toch niet het wiel opnieuw uit te vinden B)

Verwijderd

Andere PC er naast zetten??? :+

Hmmmz... klinkt alsof dat ook datgene is waarom mijn USB2.0 flashdisk niet herkend werd, terwijl mijn USB1 muis t wel doet... andere root-hub kan de oplossing zijn... (extra PCI-kaartje dus)

Was zelf op zoek naar een USB2 kaartje (low-profile ivm de maten die in mijn kast mogelijk zijn) Hoeft dus niet perse een HP/Iomega probleem te zijn... :+

Verwijderd

Topicstarter
Tja, en nou lees ik dat de HP Laserjet 1500 een Hi Speed USB connectie heeft. Daar gaat mijn theorie :(

Verwijderd

Topicstarter
Het is opgelost! Voor elk type Intel moederbord met USB 2.0 kun je speciale Intel USB drivers downloaden van hun site. Deze zijn specifiek afgestemd op jouw board en werken, in tegenstelling tot de standaard XP USB drivers.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:31

ralpje

Deugpopje

Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 10:24:
Deze zijn specifiek afgestemd op jouw board en werken
Da's inderdaad wel handig :o

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 10:24:
Het is opgelost! Voor elk type Intel moederbord met USB 2.0 kun je speciale Intel USB drivers downloaden van hun site. Deze zijn specifiek afgestemd op jouw board en werken, in tegenstelling tot de standaard XP USB drivers.
En wat is de link daarvoor?

Geldt dat dan ook voor de oudere moederborden met Intel chippies onboard?

Ben wel errug nieuwsgierig!
Ik kwam erachter dat mijn USB1 muis gecombineerd met mijn USB2 HP deskjet (5652) wel samen werken, maar niet wanneer ik er een USB2 Thumbdrive op aansluit. (Heb een i815 chippie erop zitten, dus de poort is standaard USB1) :+
Pagina: 1