Toon posts:

Center speaker tonen regeling op Reciever?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onderwerp zegt al genoeg.
Ik heb net een reciever (sony) en 5 luidsprekers (dus geen sub) gekocht (b&w 600 serie).
Opties op versterker goed en stereo geluid ook fantasties.
Ik had eerst de b&w 603 s3 gekocht als front.
Reciever gebruikt als stereo.
Heb dus net uitgebreid naar surround.
Allemaal leuk maar nu kom ik er achter dat de reciever alleen maar de front speakers de tonen kan regelen.
Daarmee bedoel ik dus trebble en bass.
Op de surround rear en center dus niet.
Dat die center dus niet te regelen valt vind ik maar raar.
Ik dus naar hifi zaak en eens ff navragen hoe dat zit.
Volgens verkoper is bijna bij alle recievers dit het geval.

Kan ik hier dan helemaal niks mee?
Kunnen de recievers van jullie wel alle speaker tonen regelen?

Kon in de search geen info vinden.

Ben benieuwd........

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-06 17:06
Ik ben nog geen (mainstream) reciever tegengekomen die dat wel kan. Hoe het zit met de hogere klasse weet ik helaas niet.

HODL

• ewf2003
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-07 12:54
Ik heb een aparte Dolby Digital decoder (Sony EP90 ES) en met deze kan je van alle speakers de instellingen veranderen.

Verwijderd

Ik heb een SR7300 en daar kun je bij DD en DTS hoog en laag bijregelen maar dat hoor je bijna niet. ik luister altijd source direct dat klinkt zoiezo beter. Als je de toonregeling toch gebruikt gaat ie over alle speakers tegelijk

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:09

JvS

Ik heb hem zelf ook

ewf2003 schreef op 15 december 2003 @ 20:53:
Ik heb een aparte Dolby Digital decoder (Sony EP90 ES) en met deze kan je van alle speakers de instellingen veranderen.
grappig, ik wilde net exact hetzelfde zeggen. Ik dacht dat alle sony decoders wel gebaseerd waren op de software van deze (destijds overigens extreem dure) decoder. (Ik heb hem dus ook).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Ik heb een Yamaha RX-v800 en heb voor de center speaker een equalizer maar voor de surrounds heb ik niks. Of daar de treble en bass knoppen ook invloed op hebben weet ik niet. Want bij mij staat alle in de standaard positie.

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:14
Ook de instap Yamaha(de rx-v440), heeft een equalizer voor de center. Voor de rears zit er geen equalizer in.

iRacing Profiel

• thoomie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08 10:42
Mag ik vragen welke reciever je hebt dan? Ik heb de str db940 van sony, en hier kan ik het allemaal gewoon op instellen hoor. Bas, treble. Kan allemaal, voor, center en rear. Moet de reciever overigens wel op een surround mode staan, misschien moet je daar eens naar kijken.

[ Voor 25% gewijzigd door thoomie op 16-12-2003 19:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
thoomie schreef op 16 december 2003 @ 19:35:
Mag ik vragen welke reciever je hebt dan? Ik heb de str db940 van sony, en hier kan ik het allemaal gewoon op instellen hoor. Bas, treble. Kan allemaal, voor, center en rear. Moet de reciever overigens wel op een surround mode staan, misschien moet je daar eens naar kijken.
Je hebt gelijk.
Bij jou type staat dat in het manual boekje.(ff opgezocht)
Jij kan alleen de front en center doen en niet de rear.

Dit staat er bij mij niet
Pagina: 1