Toon posts:

pcm-cia poort kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi! Ik heb op mijn laptop altijd een draadloos netwerk kaartje in gebruik gehad. Nu is er een tijdje geleden windows XP en een nieuwe BIOS versie geinstalleerd (voorheen windows ME). Het netwerkkaartje werkt nu niet meer. Als ik m in de pcm-cia poort stop gebeurd er helemaal niets. Het lijkt dus of deze poort uitgeschakeld staat. In de BIOS kan ik echter geen functie vinden om deze in te schakelen omdat hij er gewoon niet bij staat. In mij apparaatbeheer staat echter wel een icoon voor pcm-cia adapters. Hierbij staat dat het apparaat correct werkt. Of is dit icoontje misschien voor een ander apparaat? Ik heb al vanalles geprobeerd maar krijg maar geen signaal. Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

alvast bedankt

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:35
Misschien is het handig als je de volgende keer er bij zet wat voor hardware je hebt :)

Doet die pccard het in een andere laptop wel en heb je een andere kaart in de betreffende laptop als is geprobeerd?

Whoop!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 18:27:
Hoi! Ik heb een laptop. Het netwerkkaartje werkt nu niet meer. Als ik m in de pcm-cia poort stop gebeurd er helemaal niets. Het lijkt dus of deze poort uitgeschakeld staat. In mij apparaatbeheer staat echter wel een icoon voor pcm-cia adapters. Hierbij staat dat het apparaat correct werkt. Of is dit icoontje misschien voor een ander apparaat? Ik heb al vanalles geprobeerd maar krijg maar geen signaal. Weet iemand wat ik hieraan kan doen?
ik heb juist hetzelfde probleem!
mijn laptop: compaq presario intel celeron 500 mhz - 192 mb ram - win 98SE
de PCMCIA-nic is van Xircom (die zeker ok is want werkt wel op andere laptop)
de pc "herkent" die nic als een harde schijf ofzo, dus hij merkt wel dat er iets in zit; ik heb trouwens ook een PCMCIA-harde schijf en als ik die erin stop reageert hij op dezelfde manier (hij merkt wel dat er iets in zit maar hij herkent het product niet en de wizard 'nieuwe hardware' lukt ook niet)
is dat slot dan kapot of kan er iets aan ingesteld worden?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2003 10:53 ]

Verwijderd

kan het zijn dat een PCMCIA-slot wel nog data leest, maar geen stroom meer levert? misschien dat dat het probleem van m'n laptop is want als ik in dat slot een PCMCIA-nic steek merkt de pc wel dat er iets inzit, maar herkent hij de nic niet & branden de lichtjes van de nic niet en start de wizard 'nieuwe hardware' niet & vindt hij ook geen nieuwe hardware als ik handmatig ernaar zoek

snappen jullie?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2003 15:54 ]

Verwijderd

hallo, kan iemand me helpen aub?
dank

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 09:52: