Toon posts:

[DOC/FP] Wat vinden jullie hiervan..?

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Al heel lang irriteer ik me aan het feit dat er eigenlijk nooit eens wat op de FP komt van wat wij samen allemaal uitspoken hier. Nu was dat vaak ook niet het vermelden waard als ik eerlijk ben, maar ondertussen zitten hier toch wat tweakers die echt flink hard gaan..

JC
mkleingeld
Vatt
Gamer
Smokey
peter
etc etc

..om maar even wat namen te noemen (als je er niet bijstaat, sorry :P ). Nooit zie je eens wat op de FP en die noemen zichzelf notabene "tweakers.net" wat imho echt een aanfluiting is! Niet dat ze nou een slechte site zijn, maar ze vergeten wel de harde kern denk ik..namelijk DOC! Magoed, hetzelfde kan voor CME gezegd worden denk ik. Wat nog veel erger is..is dat je *&^&$%# wel dingen ziet van andere fora! Daar kan ik dus niet tegen he :(

Waarom post ik dit hier en niet in LA of feedback? Ik wil eerst wel eens weten wat de DOCer ervan vind..dus..wat vinden jullie?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2003 21:49 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:03
Sja..

Tis ofcuz heel cool wat hier gedaan wordt en mijn respect hebben jullie.

Maar ik denk dat het grootste gedeelte van de bezoekers dit geen r**t interreseert.. Beetje jammer wel, maarja..

Af en toe een status update of een beetje aandacht zou ook niet echt verkeerd zijn. Maja, ik denk niet dat er zo verschrikkelijk veel mensen buiten het vaste groepje DoC'ers zijn die echt geinterreseerd zijn in OC'ing..

Overclocking is toch wel "vakwerk", want je moet weten waar je mee bezig bent. En dat schrikt misschien een beetje af..

Toch vind ik DOC heel gaaf, maarja, de macht van de meerderheid he...

(mssn een alternatieve site een idee, naast t.net ofzo.. Er zijn nog niet echt veel goede nederlandse OC sites (muv cj wat eigenlijk meer op CM'ming is gericht))

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Hier ben ik het helemaal mee eens. Gewoon erg jammer om te zien dat er regelmatig informatie van andere forums afkomt en bijna nooit van het eigen forum, terwijl hier ook erg leuke dingen gedaan worden, zoals
  • Pifasten
  • Eigen PhCh bouwen
  • Casemodden
  • refill dag en projec ufo waar verslag van gedaan kan worden.
Verder is het inderdaad jammer dat er bij een artikel over bijvoorbeeld een nieuwe proc of een nieuw waterkoelingssetje niet wordt gekeken naar wat tweakers hier op het forum er al over gezegd hebben, of wat ze ervan zouden denken.

Eerlijk gezegd kijk ik zelf bijna nooi meer op de FP, omdat het meeste nieuws dat er op komt te staan al wat aan de oudere kant is en ik het al wel op een ander forum ergens heb gelezen

• 418O2
Ja. Refillen en UFO kan best op de FP. Als de betrokkenen een goed verhaaltje + leuke fotoos maken, welke toegankelijk zijn voor nietwetende (want dat zijn de meeste t.net bezoekers) dan kan het heel informatief zijn.

Als we Jupiler nu es aanschieten, hijs nieuwsposter en huppelt hier ook wel es rond g'loof ik

• CopperCAT
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-12-2025

CopperCAT

Cu --> Cu(2+) + 2e-

DPC komt natuurlijk wel op de frontpage, dus eigenlijk zou een verslagje van de andere eigen fora idd wel op zijn plaats zijn...
Kans zit er wel in dat door te veel aandacht het aantal loze "Ik wil overklokken"-topics stijgt

Core2D E6600 :: Scythe Ninja 1000+ :: G-Skill DDR2 PC6400 4-4-4-12 HZ 2048Mb :: Asus P5W DH :: 2* Barracuda 7200.10 320Gb S2

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:20

Epsilon

Ik ben het hier echt 100% mee eens.

Er komt ook nooit meer een leuke review ofzo met het wat leukere spul. Nu komt dat Thermaltake dingetje weer op de FP. Zul je altijd zien. Het pre-mod pruts spul haalt de frontpage wel. Maar over wat Macci van XS bijvoorbeeld doet met zn Cascades, wordt geen woord gerept.

Kijk, met een overclock alleen hoef je niet op de FP. Maar bijvoorbeeld zo'n tweakdag zou idd wel erop moeten. Ook als er een totale beschrijving gemaakt wordt met het wat exclusievere (liefst zelfbouw en nog liever, low budget) extreme spul.

Ik vindt dat hier iig wat aan gedaan moet worden.

Verwijderd

Het is idd erg jammer dat DOC bijna niet op t.net voorkomt. Misschien is het een leuk idee om maandelijks alle hoogte punten uit te brengen bij elk sub-forum.

Dus voor DOC zouden we een stuk kunnen schrijven waarin we vertellen wat er de afgelopen maand gaande was op het gebied van overklokken. De techniek gaat erg snel en er zijn maandelijks veel interessante ontwikkelingen op het gebied van overklokken.

Misschien is het leuk om samen met de vaste kern van DOC een soort verslag uit te brengen.

Ook extreem overklok projecten past natuurlijk goed op T.net en geeft doc wat meer naamsbekentheid wat zeker geen kwaad kan.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Weet je Fewture (ja zo blijf ik je noemen, get used to it >:) )
Ik weet precies wat je bedoelt en je hebt helemaal gelijk. Vorige week is hier een topic over geopend in het crewforum: Meer ècht tweaken op de FP; een kleine aanzet tot discussie. (Niemand heeft wat aan het linkje, maar het gaat even om het idee).
Daaruit is wel het een en andere gekomen, waarvan ik niet zeker weet of ik het mag vertellen, dus dat hou je even tegoed. In ieder geval wil ik even duidelijk maken dat de wil er wel is, en er wordt ook aan gewerkt. Het zou in ieder geval leuk zijn als hier op het forum ook wat meer echt leuk leeswerk zou verschijnen, wat ook op een nieuwssite kan, aan mensen met skillz ontbreekt het in ieder geval niet :)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

418O2 schreef op 15 december 2003 @ 18:43:
Als we Jupiler nu es aanschieten, hijs nieuwsposter en huppelt hier ook wel es rond g'loof ik
Mja idd, Jupiler is nieuwsposter maar ik ook hoor O-) sindsdien komt er iig meer hardware etc op de FP, wat natuurlijk al een begin is.

Maar zoals m-m al post: we zijn hier min of meer al in de achtergrond al mee bezig, en voor de nieuwscrew schijnt er binnenkort het een en ander te veranderen. Als zodanig kunnen 'wij' (DOC-people dus) wel wat aandragen aan topics/onderwerpen voor de FP, maar de nieuwscoördinatie/FP-crew heeft daar het eindoordeel over :)

Ik ben het absoluut eens met Serenity dat er meer 'tweak'nieuws op tweakers.net zou moeten komen, ook al is dat (de echte tweakers) niet de grootste doelgroep. Hoeveel van de bijna 90.000 geregde users overclocken hun pc nou, of hebben andere koeling dan hun standaard koelspul? Dat zullen er erg weinig zijn.

Maar er zullen heus wel mensen zijn die daarmee zouden willen beginnen, en dan is DOC-gebeuren op de FP zeker een extra boost / lokkertje voor mensen om hier op GoT en specifiek DOC rond te kijken wat voor interessante zaken er voorbij komen :)

Maar als mensen een bepaald idee hebben over in welke vorm het gegoten zou kunnen worden zodat het 'Frontpage-ready' is, be my guest. kaasie heeft al een interessante voorzet gegeven zie ik met een soort maandelijks rapportage-idee over DOC ;)

LinkedIn
Instagram

• Epsilon

Epsilon

m-m schreef op 15 december 2003 @ 19:41:
Weet je Fewture (ja zo blijf ik je noemen, get used to it >:) )
Ik weet precies wat je bedoelt en je hebt helemaal gelijk. Vorige week is hier een topic over geopend in het crewforum: Meer ècht tweaken op de FP; een kleine aanzet tot discussie. (Niemand heeft wat aan het linkje, maar het gaat even om het idee).
Daaruit is wel het een en andere gekomen, waarvan ik niet zeker weet of ik het mag vertellen, dus dat hou je even tegoed. In ieder geval wil ik even duidelijk maken dat de wil er wel is, en er wordt ook aan gewerkt. Het zou in ieder geval leuk zijn als hier op het forum ook wat meer echt leuk leeswerk zou verschijnen, wat ook op een nieuwssite kan, aan mensen met skillz ontbreekt het in ieder geval niet :)
Kaart eventueel even deze optie aan:

Mensen van het forum (desnoods in groepjes) een mooi review schrijven van hun projectje ofzoiets :). Dus mensen die aan het proberen zijn gegaan, solderen enz enz enz. Beetje zelf knutselen dus :). Dat er dan eens in de zo veel tijd zoiets verschijnt.

Iets zoiets als de al "eeuwenoude" review van hielko met zn dual pelt setup. Dat is namelijk echt het idee waar de meeste mensen aan zitten te denken. Er is genoeg leeswerk in het forum, alleen is het niet mooi geordend. Neem wat dat betreft een voorbeeld aan overclockers.com. Die hebben zat leuke (en minder leuke) artikeltjes staan van mensen die meestal met een zeer laag budget de leukste dingen uithalen.

Misschien een idee :)
Ik wil me best samen met YoupY aanmelden eventueel voor een artikeltje ;)

Verwijderd

Tweakers.net is van origine een site voor tweakers. En wat is een tweaker? Iemand die overklokt en knutselt aan een pc. Maar daar vind je dus bar weinig van terug. Tis meer een site voor iedere computer gebruiker geworden. De frontpage en het forum. De leukigheid gaat er helaas af.

• m-m
  • Niet online

m-m

Epsilon schreef op 15 december 2003 @ 19:56:
[...]

Kaart eventueel even deze optie aan:

Mensen van het forum (desnoods in groepjes) een mooi review schrijven van hun projectje ofzoiets :). Dus mensen die aan het proberen zijn gegaan, solderen enz enz enz. Beetje zelf knutselen dus :). Dat er dan eens in de zo veel tijd zoiets verschijnt.
Dat is eigenlijk inderdaad de richting waarin ik dacht ja. Als bezoekers van DOC leuke dingen als reviews en die-hard projectjes (Phase Change anyone?) posten en daar leuke stukjes over posten dan kan dat ook richting Frontpage. Dat is leuk voor de die-hardheid van DOC èn van de frontpage.
Iets zoiets als de al "eeuwenoude" review van hielko met zn dual pelt setup. Dat is namelijk echt het idee waar de meeste mensen aan zitten te denken. Er is genoeg leeswerk in het forum, alleen is het niet mooi geordend. Neem wat dat betreft een voorbeeld aan overclockers.com. Die hebben zat leuke (en minder leuke) artikeltjes staan van mensen die meestal met een zeer laag budget de leukste dingen uithalen.

Misschien een idee :)
Ik wil me best samen met YoupY aanmelden eventueel voor een artikeltje ;)
:)
Maar je moet niet vergeten dat tweakers.net zich toch op mèèr focust dan enkel overclocken/casemodden, omdat dat helaas gewoon niet levensvatbaar is. Het zal dus nooit het enige doel van T.net zijn, dus wat dat betreft wordt vergelijkbaar zijn met bijv. overclockers.com toch wat lastig ;) Maar dat een groter deel overclocken moet worden lijkt me een mening die iedereen in deze thread wel deelt :)

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
Dat zogenaamde 'nieuws over andere forums' bereikt de redactie via de nieuwssubmit. Jullie zijn vrij die te gebruiken als er hier een primeur ontstaat die nieuwswaardig is. Nu komen overclock- en moditems sowieso niet vaak aan bod in het nieuws, omdat het eigenlijk meestal niet echt Nieuws is. Wel af en toe eens een extreme of belangrijke overclock van een recent uitgekomen proc.

Wat ook een mogelijkheid is, en daar is de GoT-crew ook van op de hoogte, zijn FP-features, zoals 'Bericht van GoT'. Daarin willen we met een zekere regelmaat boeiende/leuke topics of projecten binnen de uiteenlopende fora op de FP aankaarten en lezers ernaar doorverwijzen, mits waardevol genoeg (zie voorbeeld). In de toekomst willen we wel vaker aandacht besteden aan Tweaken, maar op dit moment is algemener Nieuws belangrijker voor de grote groep bezoekers die we overdag willen bereiken met de FP, en gaat de beperkte capaciteit daar het eerst naartoe..

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 19:58:
Tweakers.net is van origine een site voor tweakers. En wat is een tweaker? Iemand die overklokt en knutselt aan een pc. Maar daar vind je dus bar weinig van terug. Tis meer een site voor iedere computer gebruiker geworden. De frontpage en het forum. De leukigheid gaat er helaas af.
denk dat de leukigheid zich aan het verplaatsen is...

FP is idd interessanter geworden voor het brede publiek, maar een stuk minder voor bijv. de vaste DOC bezoekers. Gewoon weg omdat er zoveel "algemeen" nieuws is. Ook merk ik dat reviews van produkten ook soms wat mager zijn, het noodzakkelijke wordt getest maar bijv. het echte tweaken/overklokken wat overgeslagen.
Natuurlijk komt dat ook doordat sommige produkten in bruikleen zijn, maar toch zou het leuk zijn om bijv. zo'n review te koppelen aan één van de DOC-ers die de kaart echt aan de tand voelt.

Met andere worden, de reviews zouden meer aan de werkelijkheid moeten worden gekoppeld en dus aan de ervaringen van de eerste gebruikers.

Iets anders is denk dat er toch duidelijk 3 groepen zijn. FP bezoekers, GOT bezoekers en bezoekers die op beide komen. Ik zelf kom veel vaker op GOT dan op t.net mede doordat er vaak voor mij minder interessante nieuwspost zijn op de FP. Het zou dus leuk zijn als het Die-Hard Overclocking weer een vaste plaats krijgt op FP. Dat kan in vorm van verslagen van resultaten of discussies over nieuwe produkten/vindingen.

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-01 09:55
zouden wij hardware revieuws mogen maken dan voor tweakers.net ?

als dat mag heb ik er al een paar klaarliggen ;)

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Mja.. ik vindt ook niet dat alles op de FP nieuws moet zijn.. Denk dat ook revieuws (en jah, daar zou tweakers.net ook eens geld aan uit moeten geven! om spullen om die revieuws te maken te kopen dus) op de FP zouden moeten komen.. Ook leuke stukje's over b.v hoe over te klokken (wil mezelf geen veer in m'n reed steken maar die ik laatst geschreven had vondt ik wel aardig..) of hoe je waterkoeling in moet bouwen (zoiets is heeeel vreoger wel eens geweest) zouden best een plaatsje op de FP mogen krijgen..

Als ik wel tegenkom dat b.v toms hardware weer iets getest heeft dan denk ik altijd dat tweakers.net dat ook zou moeten kunnen.. Niet alleen op overklokkers gebied maar denk maar b.v aan het testen van verschillende raid systemen (oké Femme heeft dat laast gedaan) of het testen van welke digicam nou de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft (ik noem maar wat hoor!!)

Dat de capaciteit van de FP naar de grote groep bezoekers gaat vindt ik dus niet kloppen.. Je bent gewoon "just an other" news site geworden.. De exlusievere dingen e.d komen niet meer aan bod.. denk dat de FP maar eens moet kijken waar hun zogenaamde roots liggen en weer wat meer aan de echte computer fanaat aandacht moeten gaan schenken.. Dan zal ik misschien ook weer wat meer op de FP te vinden zijn....

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Topicstarter
testcase schreef op 15 december 2003 @ 20:06:
Dat zogenaamde 'nieuws over andere forums' bereikt de redactie via de nieuwssubmit. Jullie zijn vrij die te gebruiken als er hier een primeur ontstaat die nieuwswaardig is. Nu komen overclock- en moditems sowieso niet vaak aan bod in het nieuws, omdat het eigenlijk meestal niet echt Nieuws is. Wel af en toe eens een extreme of belangrijke overclock van een recent uitgekomen proc.

Wat ook een mogelijkheid is, en daar is de GoT-crew ook van op de hoogte, zijn FP-features, zoals 'Bericht van GoT'. Daarin willen we met een zekere regelmaat boeiende/leuke topics of projecten binnen de uiteenlopende fora op de FP aankaarten en lezers ernaar doorverwijzen, mits waardevol genoeg (zie voorbeeld). In de toekomst willen we wel vaker aandacht besteden aan Tweaken, maar op dit moment is algemener Nieuws belangrijker voor de grote groep bezoekers die we overdag willen bereiken met de FP, en gaat de beperkte capaciteit daar het eerst naartoe..
Met alle respect, maar "bericht van GoT" is niet echt een succes.. Bekijk de volgende regel en vertel me de overeen komsten:

Cartoons vs Tweakers

:? Wat heeft dat met elkaar te maken? Ik wil niks afzeiken, maar je snapt m'n punt denk ik wel.

Verder ben ik niet van mening dat ineens de hele FP vol met DOC moet staan. Ik ben slim genoeg om te weten dat T.net ook centen moet verdienen en de tweak wereld is klein. Maaaaaar, tussen "niks op de FP" en "alle aandacht voor de techfora" zit ook nog wat snappie ;). Als trouwe techposter zint het me gewoon niet dat we hier bijna altijd overgeslagen worden..niet alleen DOC, maar ook CME, P&W etc etc. Gewoon alle techfora eigenlijk.

Ik moet bijv op de FP lezen dat iemand van een of andere site een unlock gevonden heeft terwijl GoT daar eerder mee was (voorbeeldje). Ik vind dan dat GoT credit moet krijgen en niet die andere site. We horen notabene onder t.net!!

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Time for a change ;)

ooit was tweakers mijn start pagina, maar dat is helaas al een tijdje niet meer zo
als tweak-freak vind ik niks meer op de FP terug.

misschien levert UFO dagje wat op dan :) hardware reviews lees ik toch meestal rechtstreeks uit buitenland. gewoon omdat ze eerder zijn

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
offtopic:
@ apen-nootjes: die dingen heten reviews :P en een t krijg je toch alleen in tegenwoordige tijd? niet dat ik zo goed ben in taal :P

Ik vind reviews idd wel horen op een echte FP, ik wil niet vervelend doen tov DOC, maar er gebeurt toch maar weinig boeiends... wel een paar leuke dingen, maar het is zo vaak iets van je hebt toenvallig leuke hardware, doet er een voltmod op uit de FAQ van een site, post wat scores, done.

Er is nogal veel dubbel te lezen zegmaar, in die grote %vulietsin% topics bijvoorbeeld, komt altijd 30x dezelfde vraag naar voren. Ook proberen mensen niet zo snel iets; wat scores posten met een standaard bordje oid. Als ik een idee heb van een extra draadje naar dit voer ik het uit; vaak met succes, anders is het vaak alleen een zwart scherm en komt die er wel weer bovenop.

Een OC resultaten topic (misschien vinden anderen van wel, zou best goed kunnen) vind ik bijvoorbeeld niet zo heel spannend, misschien een poll, verder de echte master oc's, maar meer ook niet; hoe je je kaartje verder op kunt voeren is wel leuk om te lezen, dus pak je multimeter, zoek wat schema's op op internet en maak een nieuwe voltmod ofzow..

Ik denk eigenlijk dat dit helaas niet te doen is in Nederland, in de vs heb je natuurlijk veel meer mensen wonen met mogelijke doc-ers.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Epsilon

Epsilon

petervandamned schreef op 15 december 2003 @ 20:32:
Time for a change ;)

ooit was tweakers mijn start pagina, maar dat is helaas al een tijdje niet meer zo
als tweak-freak vind ik niks meer op de FP terug.

misschien levert UFO dagje wat op dan :) hardware reviews lees ik toch meestal rechtstreeks uit buitenland. gewoon omdat ze eerder zijn
Van het UFO dagje zal waarschijnlijk wel wat op de FP komen idd :). Maar zorg dat iemand anders (met alle respect hoor ;)) het verslag maakt. Je hebt namelijk een beetje de neiging om de boel commercieel te maken, iets wat heel veel mensen afstoot. Geen commercieel soepie dus ;). Uiteraard heb ik er niets op tegen als je zelf het verslag maakt (sterker nog, ik vindt dat je het ook moet maken, omdat je het zelf organiseert). Dat gaat echt wel goedkomen :)

• m-m
  • Niet online

m-m

Als je wilt dat iets op de FP komt is het sowieso handig als er goed nagedacht wordt over een eventueel verslag.... Als het vol kromme zinnen en d/t-fouten staat denk ik niet dat men veel zin heeft om het helemaal te gaan herschrijven om het te kunnen plaatsen.

Verwijderd

Topicstarter
pierre-oord schreef op 15 december 2003 @ 20:37:
offtopic:
@ apen-nootjes: die dingen heten reviews :P en een t krijg je toch alleen in tegenwoordige tijd? niet dat ik zo goed ben in taal :P

Ik vind reviews idd wel horen op een echte FP, ik wil niet vervelend doen tov DOC, maar er gebeurt toch maar weinig boeiends... wel een paar leuke dingen, maar het is zo vaak iets van je hebt toenvallig leuke hardware, doet er een voltmod op uit de FAQ van een site, post wat scores, done.

Er is nogal veel dubbel te lezen zegmaar, in die grote %vulietsin% topics bijvoorbeeld, komt altijd 30x dezelfde vraag naar voren. Ook proberen mensen niet zo snel iets; wat scores posten met een standaard bordje oid. Als ik een idee heb van een extra draadje naar dit voer ik het uit; vaak met succes, anders is het vaak alleen een zwart scherm en komt die er wel weer bovenop.

Een OC resultaten topic (misschien vinden anderen van wel, zou best goed kunnen) vind ik bijvoorbeeld niet zo heel spannend, misschien een poll, verder de echte master oc's, maar meer ook niet; hoe je je kaartje verder op kunt voeren is wel leuk om te lezen, dus pak je multimeter, zoek wat schema's op op internet en maak een nieuwe voltmod ofzow..

Ik denk eigenlijk dat dit helaas niet te doen is in Nederland, in de vs heb je natuurlijk veel meer mensen wonen met mogelijke doc-ers.
Speak for yourself dude.. :|

Tuurlijk zijn er lui die voorzichtig zijn, maar er zijn er zat die vanalles proberen.

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-01 09:55
als jullie revieuws willen , ik heb er verschillende klaar , revoltec, dangerdan ,asetek , die kunnen toch gewoonals tweakers.net reviews......

als je meer aanzien wilt hebben zul je toch met zulke dingen moeten komen ? of staan de meeste tweakers .net bezoekers niet op zulke dingen te w8ten , want dan gebruik ik die review uiteraard op onze vyw site ;)

• 418O2
offtopic:
Reem ! ik heb je F gevonden, hier issie ! >> F

Ik deel mijn gedachten met de bovenstaande users. Maar ik denk dat we zelf wat initiatief moeten nemen.. Gewoon nieuws submitten als we dat vinden en reviews zoeken en die submitten..

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-02 10:13

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Op dit moment is er niet echt sprake van een strategie wat betreft de onderwerpen van de artikelen op de frontpage. We zijn al lang blij als er uberhaupt een artikel verschijnt. Helaas is gebleken dat grotere reviews zoals die van processors (waarvoor veel getest moet worden) al stranden in het stadium waarin er gebenched moet gaat worden.

DOC artikelen zou ik graag willen zien op de frontpage. Dat kan van alles zijn van echte extreme overklok- en casemodprojecten tot meer algemene verhalen waarin de overclocking basics opnieuw (op niveau) worden uitgelegd of waarin bijv. een rondgang wordt gemaakt langs de diverse LCD-paneeltjes die op de markt verkrijgbaar zijn. Er zijn talloze ideeën voor reviews en artikelen mogelijk.

• petervandamned
In mijn ogen zijn er hier genoeg die aardig kunnen meekomen met leuke projektjes. Andere zijn weer goed in het verwoorden van die projektjes. Kortom samenwerking is de sleutel.

Maar het moet wel nieuws zijn natuurlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door petervandamned op 15-12-2003 21:17 ]

Verwijderd

petervandamned schreef op 15 december 2003 @ 21:16:
In mijn ogen zijn er hier genoeg die aardig kunnen meekomen met leuke projektjes. Andere zijn weer goed in het verwoorden van die projektjes. Kortom samenwerking is de sleutel.

Maar het moet wel nieuws zijn natuurlijk.
laaste ben ik niet helemaal mee eens. Waarom moet het nieuws zijn? Ben van mening dat juist dat bijv het basic OC-en ook best uitgelegd mag worden. Of bijv een review van een oud produkt, juist van een oude omdat je dan meer mensen hebt met ervaring.

Verwijderd

Topicstarter
Femme schreef op 15 december 2003 @ 21:09:
Op dit moment is er niet echt sprake van een strategie wat betreft de onderwerpen van de artikelen op de frontpage. We zijn al lang blij als er uberhaupt een artikel verschijnt. Helaas is gebleken dat grotere reviews zoals die van processors (waarvoor veel getest moet worden) al stranden in het stadium waarin er gebenched moet gaat worden.
Uhm..waarom? Niet genoeg zin? Te weinig mensen?
DOC artikelen zou ik graag willen zien op de frontpage. Dat kan van alles zijn van echte extreme overklok- en casemodprojecten tot meer algemene verhalen waarin de overclocking basics opnieuw (op niveau) worden uitgelegd of waarin bijv. een rondgang wordt gemaakt langs de diverse LCD-paneeltjes die op de markt verkrijgbaar zijn. Er zijn talloze ideeën voor reviews en artikelen mogelijk.
Ok das goed nieuws, maar waarom staan die artikelen er dan niet? Er zijn zoveel mensen die actief met T.net en GoT bezig zijn. Kennis gebrek kan het iig ook niet zijn.

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-02 23:37

Syzzer

Prutser

Ik vind ook zeker dat er te weinig DOC op de FP staat. Naar mijn mening zie ik veel te veel financiele berichten en berichten over de onzin omtrend SCO ed (soms wel 3 nieuwsposts op 1 dag :| ).

Topics waarvan ik vind dat die (of een kort veslagje oid) zeker op de FP (hadden) moeten komen:
[rml][ WC]5€ oc zomerkoeling[/rml]
(CM) Innova-Li watercooled case-mod *updated* nieuwe pics!
[rml][ Phase-Change] + [ WC] in LIAN-LI PC 78 SCA[/rml]
[rml][ OC] Projekt UFO deel 2[/rml]

Als de newscrew onze eigen fora blijkbaar niet lees, zal ik dan maar eens topics gaan submitten als ik wat leuks tegen kom :| .

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 20:31:
[...]

Met alle respect, maar "bericht van GoT" is niet echt een succes.. Bekijk de volgende regel en vertel me de overeen komsten:

Cartoons vs Tweakers

:? Wat heeft dat met elkaar te maken? Ik wil niks afzeiken, maar je snapt m'n punt denk ik wel.
Met alle respect, maar veel mensen vonden dat wèl een aardig project; er is veel meer te doen dan overclocken en case-modden alleen, óók op GoT, en daar willen we de bezoekers ook op wijzen. Tweaken a.i. overclocken en casemodden is slechts één van de vele dingen die je met pc's kunt doen, en imho niet eens één van de meest nuttige, maar soms wel een leuke. Tweaken om de hobby van het tweaken alleen is een te beperkte categorie bezigheden om je als grote site op te focussen, zonder daardoor een hobbysite te blijven zo is gebleken. Software is ook een onderwerp wat veel bezoekers interesseert, maar in hun ogen waarschijnlijk ook te weinig aan bod komt. De naam van de site is wat dat betreft een beetje beperkt geworden als vlag op de lading. Het tweaken moet echter natuurlijk niet geheel verdwijnen van de FP, en daar willen we best wat aan doen. Maar wat eigen initiatief richting de deeltijdse-redactie is daarbij niet verkeerd.
Als trouwe techposter zint het me gewoon niet dat we hier bijna altijd overgeslagen worden..niet alleen DOC, maar ook CME, P&W etc etc. Gewoon alle techfora eigenlijk.
Hoe bedoel je 'overgeslagen'? De redactie haalt zijn nieuws vanuit de submit en vooral van andere nieuwsbonnen; we maken daarin geen onderscheid tussen GoT-fora onderling. We keken daarbij eigenlijk nauwelijks naar het forum, omdat dat meestal ook maar een indirecte bron is als het om Nieuws gaat, en het veel extra werk is om alle subfora af te struinen op topics en de mogelijk interessante reacties daarin. De nieuwssubmit bestond ook niet voor niks: http://www.tweakers.net/etc.dsp?Action=Newssubmit
Ik moet bijv op de FP lezen dat iemand van een of andere site een unlock gevonden heeft terwijl GoT daar eerder mee was (voorbeeldje). Ik vind dan dat GoT credit moet krijgen en niet die andere site. We horen notabene onder t.net!!
Die credit kun je krijgen maar dan moet het wel op tijd op ons nieuwspad komen. Waarom meld je ons dat dan niet via de submit of via een mailtje, als er hier iets bijzonders gebeurt is en je het eigenlijk graag op de FP wil zien opduiken? Dat doen andere sites of Tweakers die die andere sites lezen kennelijk wèl. Dat is de ene kant van de medaille. De andere kant is dat de redactie naast de tientallen externe buitenlandse nieuwsbronnen ook de fora moet afstruinen op ongesubmit nieuws ;) .
Syzzer schreef op 15 december 2003 @ 23:27:
Ik vind ook zeker dat er te weinig DOC op de FP staat. Naar mijn mening zie ik veel te veel financiele berichten en berichten over de onzin omtrend SCO ed (soms wel 3 nieuwsposts op 1 dag :| ).
Ieder zijn meug. Mijn favo onderwerp is dat ook niet, maar er zijn mensen die dat wel willen blijven volgen als die soap eenmaal gestart is.
Topics waarvan ik vind dat die (of een kort veslagje oid) zeker op de FP (hadden) moeten komen:

Als de newscrew onze eigen fora blijkbaar niet lees, zal ik dan maar eens topics gaan submitten als ik wat leuks tegen kom :| .
Goed idee. Wij zullen dan bij onze redactie er nogmaals op aandringen regelmatig de diverse fora af te struinen, en op zoek te gaan naar leuke primeurtjes :) .

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Verwijderd

Topicstarter
testcase schreef op 16 december 2003 @ 00:27:
[...]
Met alle respect, maar veel mensen vonden dat wèl een aardig project; er is veel meer te doen dan overclocken en case-modden alleen, óók op GoT, en daar willen we de bezoekers ook op wijzen.
Dat ben ik met je eens :) Ik had meer het gevoel van: is er eindelijk aandacht voor GoT..gaat het nog niet over tweaken! :D Maar goed, das mijn insteek dan en ik kijk natuurlijk met heel andere ogen naar het hele tweak gebeuren. :)
Tweaken a.i. overclocken en casemodden is slechts één van de vele dingen die je met pc's kunt doen, en imho niet eens één van de meest nuttige, maar soms wel een leuke. Tweaken om de hobby van het tweaken alleen is een te beperkte categorie bezigheden om je als grote site op te focussen, zonder daardoor een hobbysite te blijven zo is gebleken.
Ik had al aangegeven dat ik me dat realiseer. Ik ben dan ook realistisch genoeg om te snappen dat het niet gaat werken, maar dat is ook niet wat er gevraagd word.
Er word gevraagd om meer aandacht en dan in het bijzonder DOC en CME omdat die fora volgens de meubels de kern van GoT zijn. Daarnaast is T.net van origine een tweaksite, maar sinds T.net op de centen moet letten doen de tweakers niet of nauwelijks meer mee. En juist daar protesteer ik tegen.

We snappen allemaal dat T.net een breder publiek heeft gekregen..dat is het punt niet, maar moet daarom de oorsprong van tweakers.net maar "vergeten" worden? Ik denk het niet. Zonder tweakers geen T.net.

Daarnaast denk ik dat de FP het ook nodig heeft. De reacties op de tweakcontent die er wel is zijn van een niveau om te huilen. Is ook wel logisch aangezien T.net nu ook mensen trekt die eigenlijk geen tweaker zijn maar het wel leuk vinden om te lezen.
Software is ook een onderwerp wat veel bezoekers interesseert, maar in hun ogen waarschijnlijk ook te weinig aan bod komt. De naam van de site is wat dat betreft een beetje beperkt geworden als vlag op de lading. Het tweaken moet echter natuurlijk niet geheel verdwijnen van de FP, en daar willen we best wat aan doen. Maar wat eigen initiatief richting de deeltijdse-redactie is daarbij niet verkeerd.
Software is zeker belangrijk. Als we even dezelfde insteek houden dan komen ook die techfora niet aan bod..hetzelfde geldt dus gewoon voor de SG-groep.

Het is iig goed om te horen dat velen van de FP ook vinden dat het te weinig aan bod komt. Daarnaast ben ik het met je eens dat er vanuit GoT ook het een en ander gedaan mag worden.
[...]
Hoe bedoel je 'overgeslagen'? De redactie haalt zijn nieuws vanuit de submit en vooral van andere nieuwsbonnen; we maken daarin geen onderscheid tussen GoT-fora onderling. We keken daarbij eigenlijk nauwelijks naar het forum, omdat dat meestal ook maar een indirecte bron is als het om Nieuws gaat, en het veel extra werk is om alle subfora af te struinen op topics en de mogelijk interessante reacties daarin. De nieuwssubmit bestond ook niet voor niks: http://www.tweakers.net/etc.dsp?Action=Newssubmit
De FP'ers hebben geen id wat er zich op GoT afspeelt lijkt wel. Dus ja..dan is het moeilijk om aan informatie te komen. Maar als ik lees over het overclocken van Tbred cpu's en de bron is een dwaze site terwijl wij hier op GoT al tijden bezig zijn met Tbreds en VEEL hogere clocks halen dan heb ik wel het idee dat DOC gepaseerd word (8 x 1000 posts over Tbred cpu's en het overklokken ervan). Er staat dan iets van: AMD XP1700+ Tbred B op 2400MHz. Je ziet dan reacties van: oe, aaa, wow!, 1337! Maar hier op GoT waren er lui die 2550MHz of meer haalden, veel over steppings wisten etc etc.. :/ Dus ja..dan voel ik me als DOCer overgeslagen. Die credit moet gewoon naar DOC gaan imo. :)
[...]
Goed idee. Wij zullen dan bij onze redactie er nogmaals op aandringen regelmatig de diverse fora af te struinen, en op zoek te gaan naar leuke primeurtjes :) .
Ik denk dat er best users zullen zijn die willen bijdragen aan dit soort dingen. Sterker nog, er zullen nieuwsposters zijn die dat wel willen. ReemF is bijv perfect op de hoogte van wat er hier gebeurd.
Het feit dat er naar gekeken en geluisterd word is iig al hoopgevend, tnx ;)

Verwijderd

YoupY schreef op 15 december 2003 @ 18:38:
Hier ben ik het helemaal mee eens. Gewoon erg jammer om te zien dat er regelmatig informatie van andere forums afkomt en bijna nooit van het eigen forum, terwijl hier ook erg leuke dingen gedaan worden, zoals
  • Pifasten
  • Eigen PhCh bouwen
  • Casemodden
  • refill dag en projec ufo waar verslag van gedaan kan worden.
dit ga je niet tegen zolang het buitenland een voorsprong heeft op hardware en bijv. xtremesystems die gewoon veel meer DOCers telt zullen gewoon logischerwijs op ons voorblijven.
echter kunnen we met een dag als project ufo 2 is wat van onze kant laten zien })
YoupY schreef op 15 december 2003 @ 18:38:
Verder is het inderdaad jammer dat er bij een artikel over bijvoorbeeld een nieuwe proc of een nieuw waterkoelingssetje niet wordt gekeken naar wat tweakers hier op het forum er al over gezegd hebben, of wat ze ervan zouden denken.
als vr-zone ofzo een review heeft vertrouw ik die maar vaak gebruik ik toch echt nog ff de search hier een daar hoor :)

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 01:46:
[...]

Ik denk dat er best users zullen zijn die willen bijdragen aan dit soort dingen. Sterker nog, er zullen nieuwsposters zijn die dat wel willen. ReemF is bijv perfect op de hoogte van wat er hier gebeurd.
Het feit dat er naar gekeken en geluisterd word is iig al hoopgevend, tnx ;)
1 woord... : restepa :P Respect!

Je verwoord nu wat ik ook probeer duidelijk te maken maar dan op een iets duidelijkere manier ;)

Wat ik ook altijd het idee had was dat je als user geen eigen nieuws kon submitten... Dat news-submit gedoe had ik in iedergeval nog nooit gezien. Denk ook dat als b.v moderators een leuk draadje tegen komen voor op de fp dat ze een soort knopje erbij moeten krijgen waar ze op kunnen klikken en dat het dan gelijk als nieuws gesubmit wordt op de FP

Denk ook dat de FP mensen de moderatie feedback hier in DOC eens moeten lezen. Daar ging de helft namelijk ook over het lage (voor echte tweakers) niveau

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P

Verwijderd

Syzzer schreef op 15 december 2003 @ 23:27:

leuk tezien dat er iig dus nog mensen zijn die wel in mijn mod geinteresseerd zijn (de pc78..) dan krijg je post in je topic als: wat moet je ermee dan denk ik
ook 8)7 zijn wij nou de enige die OCen en tegelijk een mooie case willen :?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2003 09:26 ]

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 01:46:
De FP'ers hebben geen id wat er zich op GoT afspeelt lijkt wel. Dus ja..dan is het moeilijk om aan informatie te komen. Maar als ik lees over het overclocken van Tbred cpu's en de bron is een dwaze site terwijl wij hier op GoT al tijden bezig zijn met Tbreds en VEEL hogere clocks halen dan heb ik wel het idee dat DOC gepaseerd word (8 x 1000 posts over Tbred cpu's en het overklokken ervan). Er staat dan iets van: AMD XP1700+ Tbred B op 2400MHz. Je ziet dan reacties van: oe, aaa, wow!, 1337! Maar hier op GoT waren er lui die 2550MHz of meer haalden, veel over steppings wisten etc etc.. :/ Dus ja..dan voel ik me als DOCer overgeslagen. Die credit moet gewoon naar DOC gaan imo. :)
Daar raak je de kern van het probleem. Er is op het forum (dit geldt niet alleen voor DOC maar ook voor de rest) een gigantische overkill aan informatie aanwezig, verstopt tussen megabytes aan slowchat en dubbel/offtopic gepraat. Het is gewoon onmogelijk om dat allemaal bij te houden, en wij vertrouwen dus op bezoekers om (potentieel) interessante zaken onder de aandacht te brengen. Zelf een compleet artikel of hapklare samenvatting insturen is echt niet nodig, maar aan een bericht als "kijk eens in het grote Tbred overclock topic" hebben we natuurlijk ook weinig. Een directe verwijzing naar de belangrijke posts of een korte opsomming van wat kernpunten is een cruciaal hulpmiddel voor de redactie om binnen redelijke tijd de nieuwswaarde in te schatten en een beslissing te nemen over het al dan niet plaatsen van een bepaald onderwerp.

Professioneel Hyves-weigeraar

Verwijderd

Wouter Tinus schreef op 16 december 2003 @ 09:35:
[...]

Daar raak je de kern van het probleem. Er is op het forum (dit geldt niet alleen voor DOC maar ook voor de rest) een gigantische overkill aan informatie aanwezig, verstopt tussen megabytes aan slowchat en dubbel/offtopic gepraat. Het is gewoon onmogelijk om dat allemaal bij te houden, en wij vertrouwen dus op bezoekers om (potentieel) interessante zaken onder de aandacht te brengen. Zelf een compleet artikel of hapklare samenvatting insturen is echt niet nodig, maar aan een bericht als "kijk eens in het grote Tbred overclock topic" hebben we natuurlijk ook weinig. Een directe verwijzing naar de belangrijke posts of een korte opsomming van wat kernpunten is een cruciaal hulpmiddel voor de redactie om binnen redelijke tijd de nieuwswaarde in te schatten en een beslissing te nemen over het al dan niet plaatsen van een bepaald onderwerp.
dit is wel een interessant stukje. Het zou inderdaad handig zijn om leuke/interessante posts in een topic aan jullie door te geven. Dan kunnen jullie verder beslissen wat jullie er mee willen gaan doen. Wat het is idd zo dat er veel offtopic/ dan wel minder interessante posts in topics voorkomen. En dat jullie niet alles kunnen volgen is begrijpelijk.

Misschien is het daarom ook handig om eens te kijken naar de groep nieuwsposters. Het zou beter zijn om een paar vaste bezoekers van interssante sub-fora, zal DOC, de functie (hulp)nieuwsposter toe te kennen.

Meer DOC gelinkte nieuwsposters zal er automatisch ook voorzorgen dat interessante stukjes uit de DOC eerder op de FP zullen komen. Misschien is het handig om daar eens een blik op te werpen :)

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Misschien is het daarom ook handig om eens te kijken naar de groep nieuwsposters. Het zou beter zijn om een paar vaste bezoekers van interssante sub-fora, zal DOC, de functie (hulp)nieuwsposter toe te kennen.
Dit lijkt me nou niet direct nodig, het hele idee van een community is imo juist dat je geen crew hoeft te zijn om iets bij te (kunnen) dragen aan het geheel :). We hebben in principe genoeg mensen die in staat zijn om over dit soort onderwerpen een leuk verhaal te bakken, als ze maar zo'n onderwerp aangereikt krijgen. Meer nieuwsposters met interesse in DOC betekent overigens niet automatisch meer DOC-nieuws; het is de redactie die beslist welke onderwerpen op de frontpage komt. Nieuwsposters kunnen altijd wel een beetje overleggen/aandringen natuurlijk, maar zijn niet vrij om naar eigen inzicht hun onderwerpen te kiezen :).

[ Voor 25% gewijzigd door Wouter Tinus op 16-12-2003 11:05 ]

Verwijderd

[...]

als diegene die het topic gestart heeft zijn startpost netjes bijhoud moet alles toch wel duidelijk zijn

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 11:07:
[...]

als diegene die het topic gestart heeft zijn startpost netjes bijhoud moet alles toch wel duidelijk zijn
nee dit is vaak niet het probleem. Vaak komen de FP interessante stukjes pas halverwege in een topic te voorschijn. Dan ontstaat er een discussie over een bepaald onderwerp.

Natuurlijk zijn er wel topics die in zijn geheel interessant zijn, bijv de phase-change projecten van diverse mensen hier.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 11:11:
[...]

nee dit is vaak niet het probleem. Vaak komen de FP interessante stukjes pas halverwege in een topic te voorschijn. Dan ontstaat er een discussie over een bepaald onderwerp.

Natuurlijk zijn er wel topics die in zijn geheel interessant zijn, bijv de phase-change projecten van diverse mensen hier.
dit heb je op alle forums dit kan je ook niet verhelpen iig ben ik van mening dat als de start post netjes is en up to date blijft je het meeste zo kan vinden iig voor wat de topictitel weergeeft.

Verwijderd

Topicstarter
[...]

Ben ik helemaal met je eens. Maar er mag verwacht worden van de "FP" dat ze wel weten dat er iets gaande is over Tbred cpu's op GoT (bijvoorbeeld). Dat het niet makkelijk is de nuttige informatie er uit te halen dat is natuurlijk logisch, maar dat hoeft ook geen taak te zijn van de nieuwsposters. Een samenwerking tussen de nieuwscrew en GoT is onmisbaar.

Ik denk ook niet dat de discussie moet gaan over het hoe en wat, maar meer over het feit dat er aandacht voor GoT moet zijn. De manier waarop lijkt mij van later zorg. Ik vind ook dat het een probleem van GoT en de FP is en niet alleen van de FP. Alleen de FP moet wel ruimte geven voor tweaken en dat is nu wat te mager imo. Niet alleen mbt Got maar over de hele linie en dat is iets wat het MT aangaat..

Mijn mening is iig dat er naast het huidige imago en de strategie van T.net best ruimte is voor overclocking. En dan niet "hoe installeer ik mn cpu koeler" als je begrijpt wat ik bedoel :+

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Ok, even concreet dan..

Welke zaken zouden jullie precies terug willen zien op de frontpage? Welke projecten? En complete overclock-tutorials?
Overclock-resultaten?

En in hoeverre zijn jullie bereid hieraan mee te werken?

Ik kan me bijvoorbeeld een constructie voorstellen waarbij via topicreports kan worden aangegeven of iets interessant is voor een frontpage artikel.

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ok, even concreet dan.. :P

Welke dingen zou ik precies terug willen zien op de frontpage?
- Dingen die de bovengemiddelde computeraar interessant vindt
Welke projecten?
- Die van de 5 euro zomerkoeling die hierboven genoemd wordt is interessant.
- Het UFO 2 project
- Peter had ook een stukje gemaakt over een speciaal op OC gericht blad <- zoiets kan ook
- etc.
En complete overclock-tutorials?
- Ja die ook, moet niet te vaak maar eens in het jaar 2 jaar als er zoiets geschreven wordt mag dat best.

Overclock-resultaten?
- Maak een 2 maandelijks bijgewerkte "Hall of Fame"

Ik ben wel bereid hieraan mee te werken. Wil wel stukje's aanpassen of herschrijven om ze geschikt te maken voor de FP verder wil ik ze ook best wel opzoeken en doorgeven als ik interessante stukje's tegenkom

Die constructie met een TR kan al een begin zijn jah :)

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-02 23:37

Syzzer

Prutser

^^^ belangrijke aanvulling hierop:

DaBit zijn project natuurlijk!
[rml][ Phase-Change] Project 210K: -72C eerste testrun :)[/rml]

Edit:
als je nog mensen nodig hebt om dingen te updaten enzo, e-mail me gerust.

[ Voor 23% gewijzigd door Syzzer op 16-12-2003 15:47 ]

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Syzzer schreef op 16 december 2003 @ 15:46:
^^^ belangrijke aanvulling hierop:

DaBit zijn project natuurlijk!
[rml][ Phase-Change] Project 210K: -72C eerste testrun :)[/rml]

Edit:
als je nog mensen nodig hebt om dingen te updaten enzo, e-mail me gerust.
En dan als
"tweakers.net kookles deel xx: Een ijsje van -72c
Of een soortgelijke titel :)

• Astennu
  • Laatst online: 06-02 16:55
Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 18:06:
Tweakers,

Al heel lang irriteer ik me aan het feit dat er eigenlijk nooit eens wat op de FP komt van wat wij samen allemaal uitspoken hier. Nu was dat vaak ook niet het vermelden waard als ik eerlijk ben, maar ondertussen zitten hier toch wat tweakers die echt flink hard gaan..

JC
mkleingeld
Vatt
Gamer
Smokey
peter
etc etc

..om maar even wat namen te noemen (als je er niet bijstaat, sorry :P ). Nooit zie je eens wat op de FP en die noemen zichzelf notabene "tweakers.net" wat imho echt een aanfluiting is! Niet dat ze nou een slechte site zijn, maar ze vergeten wel de harde kern denk ik..namelijk DOC! Magoed, hetzelfde kan voor CME gezegd worden denk ik. Wat nog veel erger is..is dat je *&^&$%# wel dingen ziet van andere fora! Daar kan ik dus niet tegen he :(

Waarom post ik dit hier en niet in LA of feedback? Ik wil eerst wel eens weten wat de DOCer ervan vind..dus..wat vinden jullie?
K vind dat bio_blade er toch echt bij moet met zijn 2e plaats @ pifast.

K moet maar eens beter mijn best gaan doen :'( Maar ik heb er de $$$ niet voor.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 12:35:
Ik denk ook niet dat de discussie moet gaan over het hoe en wat, maar meer over het feit dat er aandacht voor GoT moet zijn. De manier waarop lijkt mij van later zorg.
:? we hebben al lang en breed gezegd dat er aandacht moet zijn voor GoT, dus als dat het enige is waar je over wil discussieren dan waren we allang klaar geweest.
Ik vind ook dat het een probleem van GoT en de FP is en niet alleen van de FP. Alleen de FP moet wel ruimte geven voor tweaken en dat is nu wat te mager imo. Niet alleen mbt Got maar over de hele linie en dat is iets wat het MT aangaat..
Nee, dat is iets wat de eindredactie aangaat, nieuws- en reviewcoördinatie dus. Ik snap niet waar jij het idee vandaan haalt dat er geen ruimte voor is. Ik heb jou nog nooit iets zien submitten of zien mailen naar de redactie met je suggesties, dus ik hoop niet dat je concludeert dat wij niet willen puur omdat het niet allemaal volledig automatisch op de frontpage komt te staan.

• petervandamned
Misschien een domme opmerking maar ik plaats hem toch

FP heet www.tweakers.net
GOT = gathering.tweakers.net

Wat zie ik in deze namen ;) tweaking

Als er dus meer aandacht zou bestaan voor andere zaken dan tweaking misschien een 2 deling/naamverandering want tweakers.net teerd wel gewoon op de die oorsprong.

Het submitten van leuke artikels heb ik in het verleden ook geprobeerd maar blijkbaar zijn zaken zoals eerste pc op 5 gig pas interresie als daar iemand anders een melding van doet.
Als je dus een paar keer dit zonder resultaat doet dan vergaat je de zin wel, en zie enkele dagen later waarschijnlijk die posting terug onder een andere naam.

Schoenmaker blijf bij je leest of verander je opzet totaal

Verwijderd

Topicstarter
Astennu schreef op 16 december 2003 @ 16:12:
[...]

Astennu..er word serieus ergens over gepraat en dan kom jij hiermee? |:(
Wouter Tinus schreef op 16 december 2003 @ 16:46:
[...]

:? we hebben al lang en breed gezegd dat er aandacht moet zijn voor GoT, dus als dat het enige is waar je over wil discussieren dan waren we allang klaar geweest.
Voordat ik deze draad opende had ik niet het idee dat er wat zou gaan gebeuren. Vandaar dus.
Edit:
ik bedoelde er meer mee dat er eerst iets zou moeten zijn in de zin van een wekelijkse update ofzo (ik noem maar wat hoot..kan ook wat anders zijn). Later kun je dan nadenken over hoe je die informatie zou moeten vergaren (GoT users die submitten, nieuwsposters die op got komen etc etc). Maar goed..met jou manier van reageren heb ik er weinig trek meer in ;)
Nee, dat is iets wat de eindredactie aangaat, nieuws- en reviewcoördinatie dus. Ik snap niet waar jij het idee vandaan haalt dat er geen ruimte voor is. Ik heb jou nog nooit iets zien submitten of zien mailen naar de redactie met je suggesties, dus ik hoop niet dat je concludeert dat wij niet willen puur omdat het niet allemaal volledig automatisch op de frontpage komt te staan.
Mja..wie het aangaat is niet belangrijk..ik bedoelde dat het iig _niet_ iets is wat GoT bepaalt. En of het dan het MT is of de nieuws- en reviewcoördinatie..lekker belangrijk. Ik bedoelde gewoon diegene die daar over gaat, punt.

Waar ik het idee vandaan haal dat er geen ruimte voor is..is simpelweg omdat het er niet is. Das geen idee..das gewoon een feit. Ja ok, er word af en toe wat gepost maar dat is heel weinig. Dus daar maak ik dan uit op dat er geen ruimte voor is.. Niet te verwarren met de wil van de FP om er wat aan te doen overigens :)

Verder open je nu de aanval op mij, maar ik verwoord slechts wat iedereen vind. Ik doe alleen m'n bek open in het belang van GoT. En idd, ik heb nooit iets gesubmit naar de FP. Maar wat ik voor DOC doe/heb gedaan telt imo ook mee en dat is ruim meer dan de gemiddelde user. En ja..ik verwacht van de FP dat ze ook het een en ander oppikken ja. Of moet alles aan komen waaien?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2003 18:15 ]

Verwijderd

Wouter Tinus schreef op 16 december 2003 @ 16:46:
[...]
[...]

Natuurlijk is er wel ruimte, dan zal Fewture ook wel begrijpen. Denk dat het probleem juist is dat er niet zo snel iets gemeld wordt voor de FP.

Misschien is dit juist op te lossen door per sub forum enkele personen aan te stellen die per maand een "verslag" maken van interessante ontwikkelen die bezig zijn het het sub-forum, in ons geval DOC.
Dit verslag zou men dan iedere maand richting de nieuwscrew kunnen sturen, zij kunnen vervolgens bepalen wat interessant genoeg is voor de FP.
Kortom de DOC levert om de zoveel tijd "ideeënstof" aan de nieuwscrew.

Dit idee zou ook goed passen in de andere subs, bijv. in de OH of spellerij. En ander idee is misschien om een apart sub te maken voor nieuws. Daar kan een geselecteerde groep users in per sub forum. Daarin kan samen met de nieuwscrew artikelen worden samen gesteld en ideeën worden uitgewisseld zonder dat het al gauw "onpersoonlijk" wordt.

Want een nadeel van het nieuwsreport zoals deze nu werkt is dat je niet weet wat er met je idee gebeurd. Je kan niet over je idee in discussie gaan met de nieuwscrew wat misschien in zo'n apart sub forum voor nieuws wel zou kunnen.

hoe denken jullie hier over?

• theshatter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 19:02
Het zou gewoon mogelijk moeten zijn om een topic te beoordelen, en om punten aan uit te delen. Je moet dan vooral beoordelen op de info die gegeven wordt.
De topics die dan het hoogst scoren zouden dan aandacht moeten krijgen op de FP. En over deze topics is vrij simpel een leuk verhaal te maken want de info is al in overvloed aanwezig.
En ik weet zeker dat de niet tweakende FP bezoeker zich de ogen uit kijkt (zo ben ik en velen anderen ook begonnen)

[ Voor 8% gewijzigd door theshatter op 16-12-2003 19:01 ]

Verwijderd

theshatter3 schreef op 16 december 2003 @ 19:00:
Het zou gewoon mogelijk moeten zijn om een topic te beoordelen, en om punten aan uit te delen. Je moet dan vooral beoordelen op de info die gegeven wordt.
De topics die dan het hoogst scoren zouden dan aandacht moeten krijgen op de FP. En over deze topics is vrij simpel een leuk verhaal te maken want de info is al in overvloed aanwezig.
En ik weet zeker dat de niet tweakende FP bezoeker zich de ogen uit kijkt (zo ben ik en velen anderen ook begonnen)
aan punten heb je niks.. een topic kan weinig punten hebben en zeer leuke info bevatten..

Ik zelf ben ook tegen de punten beoordeling van de FP, maar daar gaat het nu even niet om. Een punten systeem werkt niet omdat je dan mensen de recht moet geven om punten te geven ( iedereen wordt een puinhoop.. dan ga je net als het punten systeem op de FP wat naar mijn mening ook niet werkt).
Maar mensen die dan punten mogen geven had je even goed gewoon een nieuwsreport kunnen laten invullen.. kortom je gaat dubbel werk doen. :)

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ik denk ook niet dat een punten systeem gaat werken.. topics die iedereen interesseert (makkelijke vragen of een oehhh aahhhh topic) krijgen dan veel punten omdat veel mensen ze lezen.. moeilekere, misschien wel interessantere topic's die leuke info heeft maar wat een wat hoger niveau heeft dan dat van de gemiddelde bezoeker worden dan door die bezoekers niet beoordeeld wat resulteerd in een lager oordeel... Tevens denk ik dat een topic gaandeweg interessanter kan worden alsdat het aan het begin leek of juist andersom.. Als je dan die punten maar eenmalig kan uitdelen dan kan het dus zijn dat een topic helemaal de verkeerde rating krijgt...

Verwijderd

Astennu schreef op 16 december 2003 @ 16:12:
[...]

hij laat ook leuke scores zien ja maar ik kom ook nog wel een x na mijn pc78 project mijn 9800pro mag ook wel is blazen ;)

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:36
Soms vind ik dat T.net gewoon weer back 2 basic moet gaan >:)

En dat gewoon 75% van de dingen op de FP met OC'en te maken hebben en het tweaken van spul :Y)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 22:55:
[...]

hij laat ook leuke scores zien ja maar ik kom ook nog wel een x na mijn pc78 project mijn 9800pro mag ook wel is blazen ;)
vervuil dit topic aub niet... blijf ontopic... :/

Heb een ander ideetje. Misschien is het handig om per sub forum een nieuwsverstrekker aan te stellen. Dit kan de betreffende mod zijn of een meubel uit een sub forum. Omdat deze persoon zich vaak in het betreffende sub forum bevindt weet deze precies wat voor leuke onderwerpen er gaande zijn.

Deze persoon zou dan om de zoveel tijd verslag kunnen uitbrengen naar de nieuwscrew en misschien ook wel naar de normalen crew. Zo is het mogelijk dat ideeën en leuke nieuwsberichten sneller op de juiste plaats komen. En door slechts één persoon aan te stellen voorkom je dat er onduidelijkheid ontstaat.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2003 09:05 . Reden: typo ]

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 09:04:
[...]

vervuil dit topic aub niet... blijf ontopic... :/

Heb een ander ideetje. Misschien is het handig om per sub forum een nieuwsverstrekker aan te stellen. Dit kan de betreffende mod zijn of een meubel uit een sub forum. Omdat deze persoon zich vaak in het betreffende sub forum bevindt weet deze precies wat voor leuke onderwerpen er gaande zijn.

Deze persoon zou dan om de zoveel tijd verslag kunnen uitbrengen naar de nieuwscrew en misschien ook wel naar de normalen crew. Zo is het mogelijk dat ideeën en leuke nieuwsberichten sneller op de juiste plaats komen. En door slechts één persoon aan te stellen voorkom je dat er onduidelijkheid ontstaat.
Ik denk inderdaad dat dit best wel een oplossing zou kunnen zijn jah.. Nu hebben we dit eigenlijk alleen al in DOC (ReemF) dus ik denk dat het voor DOC niks uit maakt...

• bredend
  • Laatst online: 12-02 21:52
apen-nootjes: Je hoeft niet te quoten als je eronder komt te staan hoor :)

Omdat er niet veel mods in dit subforum zijn die FP-waardig zijn, zou je om als DOC wat meer in de picture te komen ook mods van 'lagere' kwaliteit moeten posten, al is het maar om mensen ergens aan te herinneren. Zo zou bijvoorbeeld een post over iemand die een paar kilometer elastiek in zn case heeft tegen trillingen niet gepost moeten worden omdat het NIEUW is, maar omdat het voor mensen nieuw ZOU KUNNEN ZIJN.

Misschien is het ook een idee, om delen van de DOC FAQ in een extra-hoogwaardige vorm als artikel op de FP te zetten.

• CopperCAT
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-12-2025

CopperCAT

Cu --> Cu(2+) + 2e-

Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 09:04:
[...]

Waarom geen extra knopje (zoals nu 'topicreport') om een bepaalde pagina van een topic toe te voegen als mogelijk nieuwsitem?

Core2D E6600 :: Scythe Ninja 1000+ :: G-Skill DDR2 PC6400 4-4-4-12 HZ 2048Mb :: Asus P5W DH :: 2* Barracuda 7200.10 320Gb S2

Verwijderd

CopperCAT schreef op 17 december 2003 @ 13:39:
[...]

Waarom geen extra knopje (zoals nu 'topicreport') om een bepaalde pagina van een topic toe te voegen als mogelijk nieuwsitem?
maar dan moet niet iedereen zo'n knopje krijgen.. anders is het gewoon hetzelfde als de nieuwsreport op de FP.. en moet er dus weer een grote groep mensen onderwerpen gaan filteren.. je zou dus een select groepje zo'n knop moeten geven

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

bredend schreef op 17 december 2003 @ 13:29:
apen-nootjes: Je hoeft niet te quoten als je eronder komt te staan hoor :)

Omdat er niet veel mods in dit subforum zijn die FP-waardig zijn, zou je om als DOC wat meer in de picture te komen ook mods van 'lagere' kwaliteit moeten posten, al is het maar om mensen ergens aan te herinneren. Zo zou bijvoorbeeld een post over iemand die een paar kilometer elastiek in zn case heeft tegen trillingen niet gepost moeten worden omdat het NIEUW is, maar omdat het voor mensen nieuw ZOU KUNNEN ZIJN.

Misschien is het ook een idee, om delen van de DOC FAQ in een extra-hoogwaardige vorm als artikel op de FP te zetten.
Zo dan Bredend???

Ik quote altijd als ik een replay op een bepaald bericht geef en ik denk ook niet dat jij de persoon bent om me erop te wijzen dat ik dat niet moet doen....

Waarom ik zo uithaal?? Omdat ook juist DIT weer iets is waardoor mensen van de FP door een hele berg onzin moeten lezen.. Omdat er altijd mensen zijn die denken dat ze het beter weten en dat ze als normale USER andere USERS op dingen willen wijzen :)

Verder ging het even over de DOC groep.. ik denk niet dat je hier veel mods tegen komt.. deze zitten allemaal in CME :) en dat het nieuw zou kunnen zijn vindt ik ook niet echt een rede om het op de FP te zetten maarja. .da's alleen mijn mening maar O-)

Verwijderd

apen-nootjes schreef op 17 december 2003 @ 22:40:
[...]

Zo dan Bredend???

Verder ging het even over de DOC groep.. ik denk niet dat je hier veel mods tegen komt.. deze zitten allemaal in CME :) en dat het nieuw zou kunnen zijn vindt ik ook niet echt een rede om het op de FP te zetten maarja. .da's alleen mijn mening maar :)
meschien niet veel maar ze zijn er wel :)

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 16:12

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Vind dit idd een stap in de goede richting de laatste tijd gaat het een grote stap
voorwaarts met betrekking tot de prestaties van nederlanders over het algemeen als je kijkt naar 3D mark en Pifast en meer van die "pats software scores" wedstrijden. ;)

Het zou natuurlijk jammer zijn als de grootste nederlandse hardware site daar geen melding van maakt als er iets absurds van Nederlandse bodem word behaald.
Per slot van rekening zijn nederlandse resultaten natuurlijk veel leuker om te melden dan bijvoorbeeld een of andere vage japaner die XXXX mhz uit zen "kwartiertje levende cpu"weet te persen.

Verder ben ik van mening dat er wat meer door de software afdeling in dit gedeelte zou moeten worden bekeken want de dingen om meer prestatie uit je sysje te halen op solderen en andere hardware matige aanpassingen zijn ook belangrijk.

Bios updates
Chipset Driver updates
VGA Driver updates

Ze komen allemaal meestal best laat op de FP in het software gedeelte maar dit kan van heel groot belang zijn in deze sector van gebruikers (DOCers).

We zijn dus na al die tijd een beetje afgezakt naar "weinig met tweaken te maken berichten" maar dit kunnen we op deze manier weer een beetje herstellen.

Wat misschien ook geen slecht id is om bijv een paar DOCers een bepaald mail adres te geven om daar wat resultaten naartoe te mailen.
Al betreft het niet eigen behaalde resultaten maar andere internationale dan kan er toch melding van gemaakt worden.
En als DOCer blijf je actueel want je moet altijd weten wat de concurrent voor tegenstand kan bieden op welk gebied dan ook.
Dan kan die persoon die het behandeld dat zelf beoordelen of het het posten waard is.
Want wie kunnen er nu beter nieuws doorgeven op dit gebied dan de DOCers zelf
:)

[ Voor 40% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 18-12-2003 00:20 ]

Turn it off and on again.

• bredend
  • Laatst online: 12-02 21:52
Als er meer op de softarematige kant van tweaken in DOC komt is het misschien een idee om DOC om te vormen in ETC: Extreem Tweaken & Coolen.
Maar nu zweef ik alweer een stukje naast het topic ;)
Pagina: 1