testcase schreef op 16 december 2003 @ 00:27:
[...]
Met alle respect, maar veel mensen vonden dat wèl een aardig project; er is veel meer te doen dan overclocken en case-modden alleen, óók op GoT, en daar willen we de bezoekers ook op wijzen.
Dat ben ik met je eens

Ik had meer het gevoel van: is er eindelijk aandacht voor GoT..gaat het nog niet over tweaken!

Maar goed, das mijn insteek dan en ik kijk natuurlijk met heel andere ogen naar het hele tweak gebeuren.

Tweaken a.i. overclocken en casemodden is slechts één van de vele dingen die je met pc's kunt doen, en imho niet eens één van de meest nuttige, maar soms wel een leuke. Tweaken om de hobby van het tweaken alleen is een te beperkte categorie bezigheden om je als grote site op te focussen, zonder daardoor een hobbysite te blijven zo is gebleken.
Ik had al aangegeven dat ik me dat realiseer. Ik ben dan ook realistisch genoeg om te snappen dat het niet gaat werken, maar dat is ook niet wat er gevraagd word.
Er word gevraagd om meer aandacht en dan in het bijzonder DOC en CME omdat die fora volgens de meubels de kern van GoT zijn. Daarnaast is T.net van origine een tweaksite, maar sinds T.net op de centen moet letten doen de tweakers niet of nauwelijks meer mee. En juist daar protesteer ik tegen.
We snappen allemaal dat T.net een breder publiek heeft gekregen..dat is het punt niet, maar moet daarom de oorsprong van tweakers.net maar "vergeten" worden? Ik denk het niet. Zonder tweakers geen T.net.
Daarnaast denk ik dat de FP het ook nodig heeft. De reacties op de tweakcontent die er wel is zijn van een niveau om te huilen. Is ook wel logisch aangezien T.net nu ook mensen trekt die eigenlijk geen tweaker zijn maar het wel leuk vinden om te lezen.
Software is ook een onderwerp wat veel bezoekers interesseert, maar in hun ogen waarschijnlijk ook te weinig aan bod komt. De naam van de site is wat dat betreft een beetje beperkt geworden als vlag op de lading. Het tweaken moet echter natuurlijk niet geheel verdwijnen van de FP, en daar willen we best wat aan doen. Maar wat eigen initiatief richting de deeltijdse-redactie is daarbij niet verkeerd.
Software is zeker belangrijk. Als we even dezelfde insteek houden dan komen ook die techfora niet aan bod..hetzelfde geldt dus gewoon voor de SG-groep.
Het is iig goed om te horen dat velen van de FP ook vinden dat het te weinig aan bod komt. Daarnaast ben ik het met je eens dat er vanuit GoT ook het een en ander gedaan mag worden.
[...]
Hoe bedoel je 'overgeslagen'? De redactie haalt zijn nieuws vanuit de submit en vooral van andere nieuwsbonnen; we maken daarin geen onderscheid tussen GoT-fora onderling. We keken daarbij eigenlijk nauwelijks naar het forum, omdat dat meestal ook maar een indirecte bron is als het om Nieuws gaat, en het veel extra werk is om alle subfora af te struinen op topics en de mogelijk interessante reacties daarin. De nieuwssubmit bestond ook niet voor niks:
http://www.tweakers.net/etc.dsp?Action=Newssubmit
De FP'ers hebben geen id wat er zich op GoT afspeelt lijkt wel. Dus ja..dan is het moeilijk om aan informatie te komen. Maar als ik lees over het overclocken van Tbred cpu's en de bron is een dwaze site terwijl wij hier op GoT al tijden bezig zijn met Tbreds en VEEL hogere clocks halen dan heb ik wel het idee dat DOC gepaseerd word (8 x 1000 posts over Tbred cpu's en het overklokken ervan). Er staat dan iets van: AMD XP1700+ Tbred B op 2400MHz. Je ziet dan reacties van: oe, aaa, wow!, 1337! Maar hier op GoT waren er lui die 2550MHz of meer haalden, veel over steppings wisten etc etc..

Dus ja..dan voel ik me als DOCer overgeslagen. Die credit moet gewoon naar DOC gaan imo.

[...]
Goed idee. Wij zullen dan bij onze redactie er nogmaals op aandringen regelmatig de diverse fora af te struinen, en op zoek te gaan naar leuke primeurtjes

.
Ik denk dat er best users zullen zijn die willen bijdragen aan dit soort dingen. Sterker nog, er zullen nieuwsposters zijn die dat wel willen. ReemF is bijv perfect op de hoogte van wat er hier gebeurd.
Het feit dat er naar gekeken en geluisterd word is iig al hoopgevend, tnx