Hallo allen,
ik zit met een vaag probleem, en heb hier, na het raadplegen van de search, nog steeds geen antwoord op:
Ik heb een mysqlaccount op een server, met een username en password.
Nu probeer ik in te loggen via php met het volgende script:
waarbij #user# en #pass# natuurlijk respectievelijk de username en het password voorstellen.
Dit lukt goed, ik krijg geen error (als test heb ik #pass# veranderd, ik kreeg nu wel een error+het bericht 'connecten mislukt').
Hierna ssh ik naar die server, en probeer vervolgens via het bestand mysql toegang te krijgen tot hetzelfde account:
nu connect hij dus niet met mysql...
ik snap het echt niet, op allebei de manieren log ik toch in via localhost.
misschien is dit expres gedaan door de administrator op die server?
iemand een idee?
ik zit met een vaag probleem, en heb hier, na het raadplegen van de search, nog steeds geen antwoord op:
Ik heb een mysqlaccount op een server, met een username en password.
Nu probeer ik in te loggen via php met het volgende script:
PHP:
1
2
3
4
| <?php mysql_connect("localhost", "#user#", "#pass#") or die("connecten mislukt"); echo "ingelogd"; ?> |
waarbij #user# en #pass# natuurlijk respectievelijk de username en het password voorstellen.
Dit lukt goed, ik krijg geen error (als test heb ik #pass# veranderd, ik kreeg nu wel een error+het bericht 'connecten mislukt').
Hierna ssh ik naar die server, en probeer vervolgens via het bestand mysql toegang te krijgen tot hetzelfde account:
code:
1
2
3
4
| [user@server dir]$ mysql -u #user# -p Enter password: ERROR 1045: Access denied for user: '#user#@localhost' (Using password: YES) [user@server dir]$ |
nu connect hij dus niet met mysql...
ik snap het echt niet, op allebei de manieren log ik toch in via localhost.
misschien is dit expres gedaan door de administrator op die server?
iemand een idee?