Toon posts:

newby: MidiDisk en PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Befor we take off: ik ben een leek op dit terrein, dus windt je alsjeblieft niet op als ik domme dingen zeg.

Ik wil een (portable) MidiDisk kopen en het liefst wil ik die aan mijn PC hangen(SB Live 128) en dan bv. geluid achter mijn muziek en als het even kan dit weer terug zetten op mijn MidiDisk, is dit mogelijk?

Verwijderd

Zeker mogelijk!! Gewoon de output van je geluidskaart op je input van je md plakken met een simpel kabeltje. Je moet dan wel oppassen dat je niet te hard opneemt. Dus niet het volume van je pc en van je md vol bij het op nemen. En nog een tip als je van winamp wilt opnemen. Maar ff een bestandje van 4sec geluid loos, en plak dat tussen elk nr dat je op je md zet. Anders plakt hij alle nr's aan elkaar.

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-08 13:09
Uiteraard.

Er zijn 2 'kwaliteit' niveau's waar je dit op kunt doen. De analoge en de digitale manier.

Analoog: goedkoop/minder kwaliteit (ruis). Je kunt doormiddel van een kabel (met aan beide eindes een mini-stereo plug) je MD Recorder aansluiten op je SB Live (dit gaat met elke geluidskaart btw). Waar je alleen op moet letten in het volume van het geluid, dit zal je voor de je gaat opnemen inmoeten stellen.
Dure speciale analoge kabels kunnen dit verlies van kwaliteit een beetje opvangen, maar deze zijn ook echt duur.

Digitaal: duurder/perfecte kwaliteit. Je kunt door de SPDIF (Sony/Philips Digital Interface, dacht ik dat het heet) uit-, ingang op je dure SB Live Platinum (of een andere, vaak goedkopere geluidskaart met een SPDIF out) je MD digitaal oplaten nemen. Doordat er geen geluidskwaliteit verloren gaan over dankzij het digitale signaal, heb je bijna geen ruis vorming en heldere klanken.

Waar je dus naar moete kijken is of je MD recorder een SPDIF in en/of out heeft. Als deze een coax ingang heeft, kun je hem op een SB Live 1024 (dacht ik) ook aansluiten.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:21

JT

VETAK y0

De meeste portable MD's hebben een optische ingang, en zo'n digitale uitgang heeft de Terratec DMX Xfire 1024... Tipje ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• jeepey
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:50
Misschien is dit ook leuk te weten:
Sony heeft nu bij de nieuwste portable MD's een xtra kabel om 'm aan je PC te verbinden (volgens mij USB, maar weet niet zeker). Kan je heel makkelijk nummers opnemen en titels invoeren, vooral dat laatste spreekt me ook erg aan. Meer info op www.sony.nl.

Voor die 4 sec tussen tracks zijn trouwens hele handige winamp-plugins (bijv WinCue).

Succes!

Vertalen.nu

Verwijderd

Topicstarter
het moet wel goedkoop ;(

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-08 13:09
Als je geluidskaart al een digitale (optische) uitgang heeft, moet je je een MD recorder halen met een optische ingang (wat ze bijna allemaal hebben).

Heeft je geluidskaart dit niet, moet het met een mini-stereo naar mini-stereo stekker dmv de analoge uitgang van je geluidskaart en de analoge ingang van je MD recorder.

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op zondag 10 december 2000 22:06 schreef Delirium het volgende:
het moet wel goedkoop ;(
terratec DMX Xfire kost maar 149,-
optical out, rechtstreeks naar Md, werkt perfect, en de geleuidskwaliteit is beter dan de SB live 128 (veel helderder)

heb hem zelf ook vorige week gekocht

moet idd alleen nog even een ID tag transfer oid komen voor de decks, das het enige gemis ;(

ow voor de mensen die nog geen deck hebben, maar wel willen, mischien handige info, bij mediamarkt in a'dam staat de MDS J770 (dacht ik) voor 477,- das een koopje (QS serie) :9:9~

edit: 2 seconden tussentijd is genoeg voor een MD om een nieuwe track te herkennen

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Pagina: 1