[XP] Meerdere users maakt Word etc. langzaam?

Pagina: 1
Acties:

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12-2025
De afgelopen tijd had ik als ik MS Word gebruikte last van dat als ik de lettertype of grootte en dat soort dingen van mijn tekst wou veranderen word een tijdje vastliep en daarna gewoon het aanpaste. Deed ik het daarna nog een keer dan ging alles goed. Sluit je word af, start je het weer op en verander je het lettertype weer dan liep het weer vast. Vaak liep mijn taakbalk dan ook vast en andere programma’s reageerden ook traag. Met ctrl-alt-del zag ik dat er zat werkgeheugen over was en dat de processor voor zon maximaal 22% gebruikt werd. Ik gebruikte twee profielen 1 voor mij en 1 voor mijn broer, niet tegelijkertijd.

Omdat ik vaak Word gebruik en er erg van baalde, want het is best wel lastig heb ik Windows XP prof opnieuw geïnstalleerd. Alle programma’s geïnstalleerd, en het loopt weer heerlijk. Word en Excel lopen soepel en nergens meer last van. Toen besloot ik mijn broer ook een profiel te geven. De volgende dag startte ik Word op en hij had weer dezelfde symptomen net als de andere programma’s. Ik dus de hyperthreading van mijn processor uitschakelen (dit was mijn eerste idee). Geen succes. Dus ik dacht ik haal mijn broers profiel weg. En ja, alles liep weer soepel met 1 profiel. Geef ik mijn broer weer een profiel, en de programma’s doen weer vaag.

Ik heb gemeten hoe lang het duurt voordat Word reageert.
Proefopzet:
In word 10 letters typen, dan op rechter muisknop klikken, en dan lettertype.
Resultaat: 22 seconden en die 22 seconden staat Word volgens Windows Taakbeheer op “Reageert niet”.

Dit hetzelfde gedaan met 1 profiel; Resultaat: nog niet eens 1 seconde wachten.

De programma’s zijn met mijn profiel geïnstalleerd als beheerder.

Specs computer:
Proc: Intel Pentium IV 2.6ghz HT non-oc
Ram: 2x 256mb Corsair 217 mhz op 200mhz C2 DC
Mobo: Asus P4P800 Deluxe Bios 1012
Office: Office 2000

Kort:
Meerdere users maakt MS Word, Excel en dat soort programma's langzaam o.a. bij het kiezen van lettertype, lettergrootte.

Ik hoop zo voldoende informatie gegeven te hebben, zo niet dan beantwoord ik graag je vraag.

Verwijderd

Office zet allemaal bestanden (per user) in de map:

X:\Documents and Settings\ssernaam\Application Data\Microsoft

Waarschijnlijk is het voor office lastig als er meerdere van die mappen zijn.

Er zijn al een paar bugfixes voor office probeer die eens. (zowel XP en 2003)

Heb je ook last van het probleem als je na een reboot word opstart bij 1 van de gebruikers, of alleen als je Word opstart bij gebruiker A, vervolgens afmeld, en dan Word opstart bij gebruiker B?

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12-2025
Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 16:41:
Office zet allemaal bestanden (per user) in de map:

X:\Documents and Settings\ssernaam\Application Data\Microsoft

Waarschijnlijk is het voor office lastig als er meerdere van die mappen zijn.

Er zijn al een paar bugfixes voor office probeer die eens. (zowel XP en 2003)

Heb je ook last van het probleem als je na een reboot word opstart bij 1 van de gebruikers, of alleen als je Word opstart bij gebruiker A, vervolgens afmeld, en dan Word opstart bij gebruiker B?
Ik zal ff kijken naar die bugfixes, dank je.

ik heb het probleem dus als ik de computer opstart en dan word opstart. Als ik word afsluit en weer opstart heb ik dat probleem weer. Dit probleem is dus eenmalig per keer dat word opgestart word.

Verwijderd

Ik heb dus dit probleem ook, heb alle updates binnengehaald, nog altijd hetzelfde. Het markante is dat ik hier in een netwerk zit van 5 pc's en 2 hebben dit probleem... Ik open de bestanden vanuit een netwerklocatie op de server, alles bliksemsnel, maar voordat ik dan kan beginnen typen moet ik dan ook ongeveer 20 seconden wachten... |:(

Heeft er iemand enig idee?