Toon posts:

Windows Server 2003: Desktop op server ivm zwervend profiel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een goede dag,

Ik maak gebruik van Windows server 2003 en 2 verschillende clients (win2000).
Iedere gebruikers die wordt aangemaakt op de server krijgt automatisch
een eigen stukje van de harde schijf (U:) en toegang tot de gedeelde schijf (V:).

Als gebruiker kun je dus op welke computer dan ook inloggen en krijg je
altijd je eigen spullen. Gebruikers hebben nergens rechten behalve op hun
eigen stukje harde schijf, tenzij dit mag van mij })

Probleem: het bureaublad en mijn documenten zijn nog aanpasbaar door de gebruiker. En sinds het profiel op de server staat, waar zelfs de administrator (eigelijk) geen toegang tot heeft en ook geen zin heeft om voor iedere gebruiker die rechten weer aan te gaan passen...wil ik dit in een map op de server beheersbaar hebben.

Iemand een ideej hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?!

Als je een oplossing voor me weet _/-\o_ dan wordt ik heel blij!
Dank je wel....

Verwijderd

Zoek eens op mandatory profile...

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al gezocht...daar staan hele leuke dingen idd voor zwervende profielen enzo. Dat werkt allemaal al, ik heb ookal een login script enzo. Maar hoe
zorg ik ervoor dat alleen bijvoorbeeld de map Desktop wordt omgeleid voor elke gebruiker? Zodat ik hier centraal rechten op kan geven. De profielmap van een zwervende gebuiker kom je namelijk niet in...het kan wel, maar het is niet de bedoeling en werkt ook gewoon niet zoals het hoort.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie...

Verwijderd

Waarom laat je het roamingprofile dan niet in hun homedirectory uitkomen? Dan heb je die gewoon gelijk staan met de rechten van de homedir..

ideetje?

ennuh... een mandatory profile... als je geen vrienden op het werk over wilt houden... ga je gang :)

succes !

Verwijderd

Topicstarter
Heej Wolvie...bedankt voor je reactie...

In Windows server 2003 worden de profiles opgeslagen in de 'Share' map...
We willen natuurlijk niet dat als mensen hun homedir openen ze ineens een mapje zien genaamd profile...waar ze dan alle rechten op hebben en per ongeluk weg sodemieteren...wat je aangeeft zou opzich wel kunnen. Maar dan moet je voor die 30 gebruikers de je aan gaat maken dus wel weer die rechten in die homedir gaan zitten wijzigen.

Als je alles goed heb ingesteld en je maakt een nieuwe gebruiker aan, wordt door win2003 de rechten op de profielmap van deze gebruiker automatisch ingesteld. Dus deze gebruiker heeft precies de goede rechten in deze map en ziet em nergens...ole

Ik wil eigelijk gewoon een algemeen bureaublad wat geld voor een bepaalde gebruikersgroep omleiden..zodat ik deze centraal kan beheren. Ik weet dat dit kan in Windows Server 2003...maar hoe en waar?! Aaarggh 8)7 dit is gewoon frustrerend!

Ennuh, vrienden heb ik toch al niet... :'( (komt wel goed)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

[rml][ 2000]Howto: desktop and policy settings[/rml]
[rml][ windows 2000]HOWTO: redirect My documents and settings[/rml] (werkt in 2003 zelfde)
mocht je niet snappen hoe policies werken
[rml][ windows 2003]Howto: policies en tools[/rml]
Shadow copy's is ook een erg handige optie voor deze gebruikers
[rml][ Windows 2003]Howto: Shadow Copy gebruiken[/rml]
en finally als je niet wilt dat ze bijvoorbeeld vbs scripts uitvoeren lees onderstaande
[rml][ 2003]Howto: Software Restriction Policies[/rml]

waar halen we dit vandaan? wel in dit forum staat boven in de thread Howto's & Guides en daar staan allemaal howto's in :D

Verwijderd

Topicstarter
Heej!

Hier hebben we wat aan, sorry dat ik blijkbaar toch niet goed genoeg gezocht heb op dit topic...met deze documentatie kom ik een heel eind! :*)

Dank u allen...
Pagina: 1