Toon posts:

[XP] SP1 installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een tijd terug heb ik SP1 geinstalleerd op mijn computer. Nu werd deze merkbaar trager na de installatie. Dus heb ik sp1 er weer afgegooid met behulp van system restore. Ik denk dat de snelheidsverlaging te maken heeft met de hypertreading functie. Nu heb ik alleen de update nodig voor een aantal spelletjes, maar nu wil ik weten of dit probleem al is opgelost. Is er dus al een patch o.i.d. dat de snelheidsvertraging van de computer na het installeren van SP1 oplost. Iemand die ook last van dit probleem heeft?

System specs:

Intel Pentium 4 - 1.80 GHz
512 MB Ram
GeForce4 MX440
60 Gb HD

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:56

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ik merk zelf helemaal niks van vertraging na installatie van SP1. Gisteren nog complete reinstall gedaan van PC :)

Waar aan merk je dan dat je pc trager wordt? Ik herken het probleem wel nu je het zo noemt, maar ik heb er nog nooit wat van gemerkt

Verwijderd

Topicstarter
We Are Borg schreef op 15 december 2003 @ 15:55:
Ik merk zelf helemaal niks van vertraging na installatie van SP1. Gisteren nog complete reinstall gedaan van PC :)

Waar aan merk je dan dat je pc trager wordt? Ik herken het probleem wel nu je het zo noemt, maar ik heb er nog nooit wat van gemerkt
Hij startte langzamer en het startmenu openen duurde lang. Ook Interntet explorer werkte trager naar mijn idee.

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05 22:36
Heb je nog tests gedaan ofzo?

Veel mensen denken ook dat hun PC trager is omdat ze gelezen hebben dat SP1 slecht is, zit misschien tussen je oren ;)

[edit] Startmenu snelheid kan je met TweakUI veranderen

[ Voor 17% gewijzigd door Sir_Killalot op 15-12-2003 16:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sir_Killalot schreef op 15 december 2003 @ 16:00:
Heb je nog tests gedaan ofzo?

Veel mensen denken ook dat hun PC trager is omdat ze gelezen hebben dat SP1 slecht is, zit misschien tussen je oren ;)
Zou kunnen, maar toen ik de update deed had ik dat nog niet gehoord. Wel heb ik het een en ander gelezen over tragere PC's na installatie van SP1 omdat deze hypertreading niet zou ondersteunen, maar ik weet dus niet of dat probleem al verholpen is en als dat zo is of het ook echt werkt.

en wat de snelheid van het startmenu betreft gaat het over het laden ervan. De icoontjes enzo verschenen pas na enkele seconden

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2003 16:04 ]

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:56

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 15:59:
[...]

Hij startte langzamer en het startmenu openen duurde lang. Ook Interntet explorer werkte trager naar mijn idee.
Langzamer opstarten kan je op 2 manieren fixen (misschien wel meer, deze ken ik en werken :P ):

- bootvis
- iets in je register veranderen. Moet je even google aanzwengelen

De rest heb ik totaal geen last van. Als ik jou was zou ik gewoon SP1 downloaden en alle updates daarna installeren (en dan zijn er wat) en dan weer kijken. SP1 kan je weer deinstalleren als je dat aangeeft bij de setup, dus niks te verliezen :P

Wat Sir_Killalot zegt klopt ook: kude gedrag bij uitspraken over computers komt erg vaak voor ;)
en wat de snelheid van het startmenu betreft gaat het over het laden ervan. De icoontjes enzo verschenen pas na enkele seconden
Weet je misschien heel toevallig ook of het windows icoontjes waren (kortom, programma's die bij windows worden geleverd) of icoontjes van programma's die je later hebt geinstalleerd :) ?
SH007
Ik denk het niet, wat de P4 1.8 GHz heeft helemaal geen HT.
+ 1 scherp :P. Had er niet eens bij nagedacht, maar de 1.8 heeft idd geen HT. Kortom, de uitspraak van Sir_Killalot is niet eens zo slecht :P

[ Voor 32% gewijzigd door We Are Borg op 15-12-2003 16:06 ]

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik denk dat de snelheidsverlaging te maken heeft met de hypertreading functie.

Verder snap ik niet wat je precies bedoelt.
Heb je een steeds langzaam wordende computer?
Als dat het geval is hoeft dat helemaal niet door SP1 te komen. Dat kan ook komen door spyware en dat soort dingen. Ik raad je aan om eerst eens te kijken of het wel echt aan SP1 ligt.
Even een voorbeeldje: Je hebt een maand geleden SP1 er op gezet. Nu vind je je computer traag worden en doe je system restore. Die system restore haalt veel meer weg dan alleen SP1. Ookal is je computer nu weer snel, dan wil het niet zeggen dat het aan SP1 ligt ;)

[ Voor 7% gewijzigd door SH007 op 15-12-2003 16:05 ]

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
je kan 't best ff een slipstreamed sp1 cd'tje maken en dan windows opnieuw installeren, werkt bij mij ook als 'n tiet terwijl ik er eerder ook altijd problemen mee had :)
ff googlen op Slipstreaming xp service pack 1 en creating bootable windows xp disk en daar zou je het mee moeten redden :)

Verwijderd

Topicstarter
We Are Borg schreef op 15 december 2003 @ 16:03:
[...]

Langzamer opstarten kan je op 2 manieren fixen (misschien wel meer, deze ken ik en werken :P ):

- bootvis
- iets in je register veranderen. Moet je even google aanzwengelen

De rest heb ik totaal geen last van. Als ik jou was zou ik gewoon SP1 downloaden en alle updates daarna installeren (en dan zijn er wat) en dan weer kijken. SP1 kan je weer deinstalleren als je dat aangeeft bij de setup, dus niks te verliezen :P

Wat Sir_Killalot zegt klopt ook: kude gedrag bij uitspraken over computers komt erg vaak voor ;)
Ik zal het proberen.

• Sir_Killalot
Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 16:03:
[...]

Zou kunnen, maar toen ik de update deed had ik dat nog niet gehoord. Wel heb ik het een en ander gelezen over tragere PC's na installatie van SP1 omdat deze hypertreading niet zou ondersteunen, maar ik weet dus niet of dat probleem al verholpen is en als dat zo is of het ook echt werkt.

Um, ik weet niet wat jij leest maar SP1 ondersteund HTT 100% hoor, en er zijn niet eens P4 1.8 met HTT :)

Maar heb je alle onnodige menu graphics al uit gezet?

[ Voor 4% gewijzigd door Sir_Killalot op 15-12-2003 16:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
SH007 schreef op 15 december 2003 @ 16:05:
[...]

Verder snap ik niet wat je precies bedoelt.
Heb je een steeds langzaam wordende computer?
Als dat het geval is hoeft dat helemaal niet door SP1 te komen. Dat kan ook komen door spyware en dat soort dingen. Ik raad je aan om eerst eens te kijken of het wel echt aan SP1 ligt.
Even een voorbeeldje: Je hebt een maand geleden SP1 er op gezet. Nu vind je je computer traag worden en doe je system restore. Die system restore haalt veel meer weg dan alleen SP1. Ookal is je computer nu weer snel, dan wil het niet zeggen dat het aan SP1 ligt ;)
Dat zou idd ook nug kunnen ja. Had ik nog niet aan gedacht.

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:36

grimson

domeingrommer

SP1 kan systemen doen vertragen zie:
http://www.superdownloads.co.uk/article765.html

Verwijderd

Topicstarter
WuSSiE schreef op 15 december 2003 @ 16:05:
je kan 't best ff een slipstreamed sp1 cd'tje maken en dan windows opnieuw installeren, werkt bij mij ook als 'n tiet terwijl ik er eerder ook altijd problemen mee had :)
ff googlen op Slipstreaming xp service pack 1 en creating bootable windows xp disk en daar zou je het mee moeten redden :)
is het maken van zo'n CD erg moeilijk of niet? Ik heb namelijk alleen een udate CD van XP :D

• rb338
  • Laatst online: 04-03 19:38
Dacht dat dat opgelost was in SP1a?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat heb ik dan waarschijnlijk gemerkt, maar is er ook een werkende patch voor het probleem?

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
uh DOH :) dan gaat het nie, je heb de XP CD zelf nodig voor zover ik weet ;x maar 't maken van de cd zelf is nie zo moeilijk :) je moet iets van <xpsp1filename -x <directory waar je xp cd files staan> uitvoeren in dosprompt, en dan wat instellinkjes aan je nero veranderen enzo. maar daar heb je wel een xp cd voor nodig ;x

Verwijderd

Topicstarter
rb338 schreef op 15 december 2003 @ 16:09:
Dacht dat dat opgelost was in SP1a?
Ja, daar heb ik ook al naar gezocht, maar ik kon niets vinden wat dit bevestigde :(

• Sir_Killalot
Symptomen

De correctie van de opslagruimte-algoritme in Windows XP Service Pack 1 (SP1) is speciaal ontwikkeld om de verwerking te optimaliseren van een ongewone en zeldzame reeks opslagruimteverzoeken in een particulier, intern ontwikkeld programma dat niet in de handel verkrijgbaar is. In dit programma werden grote delen van de opslagruimte tienduizenden keren toegewezen en vrijgegeven. Het bereik en de omvang van de correctie voor het desbetreffende programma zijn ten onrechte overdreven in een vorige versie van dit artikel over een interne testtoepassing die is ontwikkeld om het symptoom te reproduceren. Deze informatie is niet relevant voor enig ander bekend programma of de algehele systeemprestaties. Deze correctie heeft geen invloed op de normale uitvoering van Windows of de gangbare programma's voor zakelijk gebruik, thuisgebruik, ontspanning of gebruik op internet. Gebruik deze correctie alleen voor het desbetreffende programma.
http://support.microsoft.com/?kbid=815411

Lijkt me niet echt aan de orde :)

Verwijderd

Topicstarter
WuSSiE schreef op 15 december 2003 @ 16:10:
uh DOH :) dan gaat het nie, je heb de XP CD zelf nodig voor zover ik weet ;x maar 't maken van de cd zelf is nie zo moeilijk :) je moet iets van <xpsp1filename -x <directory waar je xp cd files staan> uitvoeren in dosprompt, en dan wat instellinkjes aan je nero veranderen enzo. maar daar heb je wel een xp cd voor nodig ;x
Hmm dan moet ik maar ff de volledige versie van windows regelen :P

Verwijderd

Topicstarter
bootvis op microsoft:

The Bootvis.exe tool is no longer available from this site.

• Sir_Killalot
Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 16:21:
bootvis op microsoft:

The Bootvis.exe tool is no longer available from this site.
er zijn nog meer sites dan die van MS hoor: http://www.google.com/search?q=bootvis
Pagina: 1