Toon posts:

CD op HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als je een game CD hebt, een gewoon spel, en je wilt dat kopieren die CD. Maar je hebt bevoorbeeld nog geen brander hebt, kan je dan gewoon CD in je pc steken, dan CTR+A drukken, en dat kopieren naar een lege map op je HD, en dan later die map weer CTRL+A doen, en dat dan branden? Is dat dan identiek aan die CD?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2003 15:14 ]

Verwijderd

LOL, nee meestal gaat dat niet zo..

Wazig topic :)

Hintjes: Daemontools... en iets van cdr-win

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2003 15:17 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zou kunnen. Maar het beste is om even een iso te maken van je cd.

Verwijderd

Hmmm.. Ik vraag me af of dit zou kunnen? Waarom niet? Probeer het eens zou ik zeggen maar vergeet niet de verborgen bestanden ook te kopiëren indien aanwezig :)

Verwijderd

Je zal een programma als CloneCD moeten installeren om een ISO van de cd te maken op de HD.

Mocht op een later tijdstip een brander hebben ingebouwd, brand je de ISO naar een CD.
Werkt vaak in verband met beveiliging van de orginele CD niet 100%, ga dan opzoek naar een NoCD patch van het spel.

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Nee, want op veel CD's zit een beveiliging waardoor je niet kan kopiëren. Wil je die omzeilen van is dat illegaal.

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

GGS_VR6 schreef op 15 december 2003 @ 15:19:
Nee, want op veel CD's zit een beveiliging waardoor je niet kan kopiëren. Wil je die omzeilen van is dat illegaal.
Niet als je ze zelf op je hdd bewaard om ze snel te kunnen spelen, het delen met anderen is niet legaal.

TS verlult zichzelf echter wel door te zeggen dat ie "nog geen"brander heeft... :+

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Zou kunnen
Op windows98 systemen ging het in ieder geval niet.
Maar bij de meeste games staat de audio-track erop als een soort mp3 file zodat je dit probleem niet hebt.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
ma tis al gekopierd.Ma tis gewoon, alsek da wil branden geeftem opt einde, burn-proces failed. Waant brander werkt ni goe mee. Ma morge moe die CD ier weg ten laatste, dus moetek da ergens kunnen bewaren

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-03 20:35
Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 15:17:
Hmmm.. Ik vraag me af of dit zou kunnen? Waarom niet? Probeer het eens zou ik zeggen maar vergeet niet de verborgen bestanden ook te kopiëren indien aanwezig :)
CD's hebben ook "FileSystems" beter bekend als "Book-codes" (en bij nero kan je kiezen voor bijvoorbeeld ISO-(Joliet) etc)

Als je het dan gaat copy-pasten, dan wijzig je dus ook even de file-system en kan je hem op een andere manier terug branden als het origineel was.

Kortom, gebruik idd iets als Deamon-tools / Alcohol om dit tegen te gaan.

suc6

PS: Meeste programma's op de CD's hebben er toch geen last van, maar als je audio op een data CD brand is het dus jammer en speelt ie niet meer in een CD-speler. Ander voorbeeldje had ik uit de tijd dat ik SVCD's brande, in de tutorials kon je gewoon 780MB!!! op een 700 MB cd branden, dit lag dus weer aan 1 van die boekcodes. Nadeel: 1 krasje, en het is gewoon over. Zit namelijk (haast) geen foutcorrectie op, vandaar dat het ook niet gebruikt word voor data CD's.

[quote]
read: DVD+RW, DVD-ROM, DVD+R, DVD Video, CD-R, CD-RW, CD-Digital Audio (Red Book) and CD Extra, CD-ROM (Mode 1 - Yellow Book), CD-ROM XA & CD-I (Mode 2/Form 2 - Green Book) CD-Bridge & Photo-CD (single and multi-session), CD-Video
[/qoute]
van: http://www.dvd-gear.com/memorex-dvd-drive.htm

[ Voor 17% gewijzigd door LinuX-TUX op 15-12-2003 15:29 . Reden: Extra uitleg ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 15:21:
ma tis al gekopierd.Ma tis gewoon, alsek da wil branden geeftem opt einde, burn-proces failed. Waant brander werkt ni goe mee. Ma morge moe die CD ier weg ten laatste, dus moetek da ergens kunnen bewaren
Ken je niet normaal skrijvuh?

Oke sorry hoor, maar moest het even kwijt. Je kunt met nero ook naar een virtual device branden. Dan maakt hij er een image van. Ook kun je een tooltje zoals Winimage of Winiso hiervoor gebruiken. Het is meestal onverstandig om een cd-rom 1 op 1 te kopieren.

[ Voor 28% gewijzigd door Noork op 15-12-2003 15:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op 15 december 2003 @ 15:25:
[...]

Ken je niet normaal skrijvuh?
En hebt je misschien ook iets te zeggen ONTOPIC?

Verwijderd

"koop" winiso open winiso druk op f6 en klaar , cd op je hd
Pagina: 1