Toon posts:

[USR router] geen stabiele verbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik woon in een studentenhuis in Rotterdam.
We hebben hier een Chello (classic) verbinding. Deze verbinding willen we graag delen met 4 personen.
Daarom hebben we besloten een router aan te schaffen.
Volgens de verkoper hier in Rotterdam zou de U.S.Robotics 8300 router het beste werken met Chello.
Deze hebben we geinstalleerd en in eerste instantie hadden we een stabiele verbinding.
We hebben de router het mac adres van de computer waarop chello is geinstalleerd laten aannemen.
En we hebben de volgende poorten open gezet (4662.4661.4672.4673.4711)
We zitten momenteel nog maar met 2 personen op de router ( mijn huisgenoot gebruikt Kazaa, Outlook, explorer ik gebruik Emule,explorer,Mirc,Outlook)
Nou heeft de router ons twee keer van internet afgegooid. 1 x vannacht terwijl alleen ik met Emule aan het downloaden was en 1 x vanmorgen toen ook mijn huisgenoot aan het internetten was.

heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen ?

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-08 14:20
welk windows draai je?

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
heb je al contact gehad met Chello, 't hoeft natuurlijk niet aan de router te liggen.

Tevens denk ik dat je iets meer poorten open hebt staan, voor http verkeer (80)
smtp(25), pop(110) en andere applicatie's pakken vaak poorten > 4000 @ random.

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:28
AvOn schreef op 15 december 2003 @ 15:05:
Tevens denk ik dat je iets meer poorten open hebt staan, voor http verkeer (80)
smtp(25), pop(110) en andere applicatie's pakken vaak poorten > 4000 @ random.
Hij bedoelt denk ik geforward.

Verwijderd

Mogelijke oorzaak zou kunnen zijn dat Emule te veel connecties maakt als dat de router aan kan.

Een Sweex router had tevens uitstekend gewerkt in combinatie met Chello.

Let er wel op dat het niet toegestaan is bij Chello Classic om een router te gebruiken. Geruchten doen de ronde dat hier ook op wordt gescanned door Chello.

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Idd, chello classic + router mag niet.. helaas... is natuurlijk ook onzin...

zelf heb ik een sweex router (koste iets van 49 euro of zo). Doet het perfect. 2 pc's eraan... flink downloaden, gaat perfect. Kijk naar de logs van je router, of je kan vinden waarom je er uit wordt geknikkerd.

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Verwijderd

Topicstarter
@ arvidbeheerder - Ik draai windows 2000, mijn huisgenoot XP

@ avon - de porten zijn idd geforward, sorry dat was niet duidelijk.
De verbinding draaide erg goed voordat de router werd geinstalleerd, is iemand van chello voorgekomen. Nadeel is dat je dus geen router op je chello verbinding mag gebruiken, dus ik kan Chello er niet voor bellen.

@ BuzzOffLine - Ik probeer of ik met een lager aantal connecties met emule beter draai. tnx ( draait nu op max sources 400, max connections 200 dat lijkt me niet overdreven )

@ rac-on - ik probeer de log op te sporen.

De verkoper in de media markt verzekerde mij van het feit dat de Sweex router niet zou draaien met Chello. Dat is dus niet waar ?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2003 15:27 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 15:19:

De verkoper in de media markt verzekerde mij van het feit dat de Sweex router niet zou draaien met Chello. Dat is dus niet waar ?
Die informatie is zeer zeker onjuist.

http://www.sweex.nl/product.asp?pid=144&s=5

Rechtstreeks uit de FAQ: 5. Hoe configureer ik Chello in mijn router.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 15:19:
draait nu op max sources 400, max connections 200 dat lijkt me niet overdreven
De meeste routers zouden wel meer aankunnen, zit hiero achter een linksys router met max sources 500 en max connections 4000 :P En dat is niet eens super veel.

Overigens, verkopers kunnen wel vaker dingen zeggen ;) Als ik jou was zou ik zelf de beslissingen voortaan nemen ipv afgaan op wat de verkoper zegt. Zeker niet afgaan als ze zeggen 'deze is het best, die heb ik zelf ook... ', sommige hebben de halve winkel thuis staan :|
Pagina: 1