[Tv kaart]wel beeld, geen geluid

Pagina: 1
Acties:

• Kayz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-05 22:58
Ik heb dus net een tvkaartje in een pc gezet hier. Ik krijg een goed beeld door, maar het geluid krijg ik niet voor elkaar. Ik blijf een "opstijgende-helikopter"geluid horgen :). Ik maak gebruik van Descaler 4.18.

In de pc zit een A7N8X-x moederbord en ik maak gebruik van de onboard geluidskaart.

Situatie:
Line out van de Tvkaart verbonden met de line in van de onboard geluidskaart(blauwe rechtste van de drie).

Dscaler Mixer & Source Setup
Mixer device: NVIDIA(R)nForce(TM)Audio - is ook het enigste wat je hier kunt kiezen dus moet wel goed zijn
Destination: Master Volume (overige opties zijn Headphones en Line in)
Mixer Line: Line in

Specs Tv kaart:
Tevion
Pci Stereo-Tv/Fm Radio-Tuner-Karte
Md 9717

Ik lees ondertussen ook nog wat andere topics door, maar misschien heeft iemand al een idee wat ik fout doe ofzo?

[ Voor 13% gewijzigd door Kayz op 15-12-2003 14:51 ]

• mahi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

mahi

God bless GoT

En staat in de mixer van je geluidskaart (of het Windows mixertje) de Line-in op een acceptabel volume ingesteld? Dus niet volledig toegeschoven of gedempt?

[ Voor 99% gewijzigd door mahi op 15-12-2003 14:53 ]

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 10:12

MaDLiVe

.-Observer-.

Je moet misschien bij de software nog de line in selecteren (staat vast wel ergens bij audio options).

Tenminste dat doe ik altijd bij mijn pinnacle pctv pro.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Kayz
mahi schreef op 15 december 2003 @ 14:51:
En staat in de mixer van je geluidskaart (of het Windows mixertje) de Line-in op een acceptabel volume ingesteld? Dus niet volledig toegeschoven of gedempt?
Jep, die staan gewoon goed.

Misschien is dit nog handig om te weten:
Als ik in Dscaler het kanaal verkeerd instel, dus naast wat normaal een goed beeld zou geven, dan krijg ik wel enig geluid. Dit geluid is ook niet om aan te horen verder, maar er is te horen wat erop is.

[ Voor 31% gewijzigd door Kayz op 15-12-2003 14:56 ]

• mahi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

mahi

God bless GoT

Vraag niet helemaal goed gelezen... Dat helikoptergeluid heb ik over het hoofd gezien. Dat zou kunnen wijzen op een verkeerde geluidsinstelling in DScaler. Kijk eens in het menu <uw beeldchip> -> Audio Input / Standard / Channel en experimenteer wat met de instellingen. Verandert dat iets?

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

• Kayz
mahi schreef op 15 december 2003 @ 14:53:
Vraag niet helemaal goed gelezen... Dat helikoptergeluid heb ik over het hoofd gezien. Dat zou kunnen wijzen op een verkeerde geluidsinstelling in DScaler. Kijk eens in het menu <uw beeldchip> -> Audio Input / Standard / Channel en experimenteer wat met de instellingen. Verandert dat iets?
Ja dat is het :)

Bij Audio Input kon ik kiezen uit 4 opties: Mute, Tuner, Line 1 en Line 2. Hij stond op line 1. Nu heb ik hem op line 2 gezet en het werkt _/-\o_

Bedankt allemaal :)
Pagina: 1