directe kabelverbinding van [w2k] => [win95]

Pagina: 1
Acties:

• The Bluesbro
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-08 17:13
Ik probeer al een tijdje een directe kabelverbinding van win2k naar win95 te krijgen. Dit lukt dus niet. Ik gebruik een lpt1 kabel.

Mijn vraag is dus, is dit uberhaubt wel mogenlijk en zoja heeft iemand dan enig id waarom dit niet lukt???

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:14
Zeker is het wel mogelijk. Heb je alles goed ingesteld. Als je nu in de Windows 200 machine aangeeft, dat je een directe kabel verbinding op wilt zetten via je machine, krijg je, volgens mij, een goede wizard die je door alle problemen / vragen heen loodst.

Verder zou iets wat meer info ( wat heb je zelf al geprobeerd, problemen, foutmeldingen, etc ) welkom zijn..

• The Bluesbro
ok ik ga van een desktop pc naar een laptop (moet uiteraard niets uitmaken). Ik heb op de pc met win2k de wizard gedraait en er is in netwerkverbindingen een icoontje verschenen met de benaming "binnenkomende verbindingen" hier dus in principe geen probleem.

Maar nu, ik kies in win95 voor directe kabelverbinding en maak die pc guest. Dan gaat ie connecten (althans hij gaat een poging doen) en dan krijg ik et bericht:

"Cannot connect to the host computer

Make sure you have run Direct Cable Connection on the host computer and you have connected your cable to both computers"

dan kan ik op "ok" klikken en dan begint ie weer opnieuw met connecten en krijg ik na een paar seconde weer dezelfde message |:(

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
1. [OT] In principe is dcc natuurlijk hopeloos traag, netwerkkaartjes zijn erg goedkoop, eenvoudig te configureren en veel sneller.
2. Test het eens met Total Commander (Shareware) , daar zit ook een client en server voor directe kabelverbinding in, kun je meteen controleren of het hardwarematig klopt.

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
WinRoute Lite gebruikte ik geloof ik altijd. Werkte prima :)

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 12:58
Kijk eventueel ook eens naar http://www.kime.net/directcc/

En weet je zeker dat je kabel goed is ?

Abort, Retry, Quake ???

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 12:26

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Staan beide LPT poorten wel ingeschakeld (BIOS)?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• The Bluesbro
Ik weet dat gewoon netwerken veel sneller en makkelijker is maarja aangezien et hier om een redelijk oude laptop gaat is hier ook zo'n 16 bits netwerkkaart voor nodig.
Ik heb al een hele tijd gezocht naar deze kaartjes maar ze zijn helaas erg schaars.
:(

En nog bedankt voor alle tips zodra ik weer thuis ben zal ik et direct ff proberen. :)

Me is now @ School })
Pagina: 1