Videokaart veel warmer op nieuw mobo

Pagina: 1
Acties:

• Remz-Jay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-07-2025
Ik heb een heel vreemd verschijnsel:

Ik had eerst een athlon 2400+ op een asus a7v8x met een ATI Radeon 9700 pro vidkaart. Toen was er niets aan de hand, en de videokaart werd niet echt warm.

Sinds een paar weken heb ik een Pentium 4 3.0Ghz op een MSI 875P NEO Fis2r met dezelfde radeon erin.

Sindsdien wordt mijn radeon gruwelijk warm (het rooie plaatje bij de spanningsregulatoren en de geheugenchips zijn bijna nie aan te raken zo heet), en ik krijg ook in games rare textures te zien en crashed hij soms. In windows heb ik ook 1x een hardware failure gehad waarna ik geen beeld meer had.

Dit verschijnsel is zowel bij standaard instellingen als bij OC waarbij de agp/pci speed gelocked blijft op 66/33.

Bij een vriend van me werd bij zijn nieuwe asus p4 bord de videokaart ook enorm warm, en die ti4400 heeft het ondertussen dan ook begeven.

Weet iemand of dit een bekend probleem is, en of het vaker voorkomt? En wat zou ik er verder aan kunnen doen?

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 22:43
HHmm.. vreemd. Misschien stond je oude mobo op AGP4x en je nieuwe op AGP8x en moet je kaart daarom harder werken? (ik weet ook wel dat beide probleemloos zouden moeten werken hoor, maar probeer mee te denken :) )

• htol
  • Laatst online: 29-04-2024
zetje01 schreef op 15 december 2003 @ 13:40:
HHmm.. vreemd. Misschien stond je oude mobo op AGP4x en je nieuwe op AGP8x en moet je kaart daarom harder werken? (ik weet ook wel dat beide probleemloos zouden moeten werken hoor, maar probeer mee te denken :) )
Het oude mobo was ook AGP 8x ---> asus a7v8x ;)

Al andere/nieuwere drivers geprobeerd voor je videokaart?
Ik probeer ook maar mee te denken :P

[ Voor 15% gewijzigd door htol op 15-12-2003 13:51 ]

• Semper Fight
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-03 13:00

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

Ik heb hetzelfde op mijn Asus P4P800
Mijn Sapphire Radeon 9800 word ook gruwelijk warm (in de zin van niet aan te raken)

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen

• Remz-Jay
Electra schreef op 15 december 2003 @ 13:51:
Ik heb hetzelfde op mijn Asus P4P800
Mijn Sapphire Radeon 9800 word ook gruwelijk warm (in de zin van niet aan te raken)
Dat mobo heeft die vriend van me dus ook, en daar werd zijn videokaart dus TE warm, begon strepen te trekken, en vervolgens helemaal niets meer :(

AGP stond op het oude mobo idd ook al op 8x, maar zonder fastwrite omdat dat issues veroorzaakte. Bij mijn nieuwe MSI plank kan ik in de bios de FW niet meer uitzetten, dus staat hij aan. Da's t enige verschil.

Maar er zijn dus blijkbaar meer mensen met dit soort problemen. Zou het aan iets vaags in de 875P chipset liggen ofzo?
htol schreef op 15 december 2003 @ 13:47:
[...]

Het oude mobo was ook AGP 8x ---> asus a7v8x ;)

Al andere/nieuwere drivers geprobeerd voor je videokaart?
Ik probeer ook maar mee te denken :P
Kheb gewoon de nieuwste drivers van ATI geinstalleerd. Ik kan eventueel wel proberen om die aangepaste drivers te installeren ja. Omega heten die dingen toch? :?

[ Voor 24% gewijzigd door Remz-Jay op 15-12-2003 14:25 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

ik had eerst ook die asus a7v8x nu zoals remz al zei de asus p4p800, met dit moederbord heb ik dus mijn vidkaart vermoord:(

of iig er duiden veel dingen op...zoals de temp en het 1 uur eerder nog perfect werken in mijn oude systeem, heb het oude mobo al terug gebracht en daar een nieuwe voor gehad maar ja daardoor heb ik nog geen werkende vidkaart.....

hoop dat ze er bij asus of intel ook al over gehoord hebben want zit gvd net 1 maand over de 1 jaar garantie (van leadtek) en op deze manier is me dus mooi 250 euro door de neus geboord!! :(

Verwijderd

hmm jullie maken mij bang :|
kheb zaterdag net een P4P 800 gekocht met een 2,8 800mhz fsb en ik heb een Saphiren radeon 9800 pro

heb hem alleen kunnen installeren nog niet kunnen testen

• Remz-Jay
Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 14:42:
hmm jullie maken mij bang :|
kheb zaterdag net een P4P 800 gekocht met een 2,8 800mhz fsb en ik heb een Saphiren radeon 9800 pro

heb hem alleen kunnen installeren nog niet kunnen testen
Laat hier alsjeblieft even weten dan of die van jou ook barbeque verschijnselen vertoont?

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
Staan standaard de voltages van de agp bus te hoog :?

Misschien dat iemand dat even kan nakijken.

[ Voor 10% gewijzigd door Weezer-DC op 15-12-2003 16:53 ]

Verwijderd

dan zal ik eerst even een hoop $#&^%*(^(*^(*^#(*^)#(&@() eruit gooien en janken en daarna zal ik het wel even laten weten

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-07 18:06

Ryceck

Constants and Variables

Remz-Jay schreef op 15 december 2003 @ 16:50:
[...]

Laat hier alsjeblieft even weten dan of die van jou ook barbeque verschijnselen vertoont?
Man ik dacht dat je een nieuwe pc had gekocht, niet een complete oven :Y) :+

Probeer s terug te stappen met je drivers naar Catalyst 3.7, er was namelijk sprake een tijdje geleden van dat de catalyst 3.8+ meer hitte zouden produceren (ofzo?)
Probeer het eens.

Hoe hoog is het voltage naar je PCI/AGP toe? is dat op dit mobo ook gewoon standaard of is dat meer??? (u never know :z )

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

• Remz-Jay
Ryceck schreef op 15 december 2003 @ 23:49:
[...]

Man ik dacht dat je een nieuwe pc had gekocht, niet een complete oven :Y) :+

Probeer s terug te stappen met je drivers naar Catalyst 3.7, er was namelijk sprake een tijdje geleden van dat de catalyst 3.8+ meer hitte zouden produceren (ofzo?)
Probeer het eens.

Hoe hoog is het voltage naar je PCI/AGP toe? is dat op dit mobo ook gewoon standaard of is dat meer??? (u never know :z )
Oven, stofzuiger, discoshow.. tis alles in een doosje :)

Voltage naar AGP is gewoon regelbaar, standaard op 1.5.

Kheb ook een mail naar MSI gestuurd, of zij evt iets wisten van issues die de chipset op zou kunnen leveren met videokaarten, en ik kreeg 't korte maar verwonderlijke antwoord van ze terug:
R,

There is no known issue with ATI Radeon 9700 cards in this board.

Please be sure to set the AGP Voltage to 1.6 instead of 1.5volt which ATI requires.

Sincerely,
Technical Support Division
MSI Computer Corp.
http://www.msicomputer.com

• Remz-Jay
Hmm.. kheb een tijdelijke oplossing gevonden: 2 8x8 casefans er direct op gelegd. Het wint de schoonheids en degelijkheids prijs wel niet ,maar tis iig een oplossing tot ik iets beters gevonden heb.

Weet iemand overigens waar ik van die kleine geheugen-heatsinkjes kan halen?
Pagina: 1