HIS 9800 Pro IceQ met VGA Silencer

Pagina: 1
Acties:

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-08 17:43
Ik weet niet of hij al eens is langsgekomen maar het bedrijf "HIS" heeft een Radeon 9800 PRO op de markt gezet met een erg groot koelblok zodat de geluidsproductie erg laag is, of kan zijn..

Ik vind het er wel mooi uit zien, iig niet van dat lelijke doorzichtige gele plastic :)
Afbeeldingslocatie: http://www.wooninspiraties.nl/image1.jpg
--
Afbeeldingslocatie: http://www.wooninspiraties.nl/image4.jpg

http://www.tomshardware.com/firstlook/20031210/index.html

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:43

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Als je 't mij vraagt is het precies dezelfde. Ik meen ook al een keer ergens gelezen te hebben dat ze radeon's met deze koelers gingen uitbrengen. Weet alleen niet meer waar.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Verwijderd

Als je goed kijkt zie je op dat bovenste plaatje ook het logo van arctic cooling. Wel mooi systeem trouwens.

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 10:21
Waarom zou het hele koelsysteem niet aansluiten op de opening aan de backplate? Lijkt me toch dat de hitte dan beter wordt afgevoerd... Of zou het iets met geluidsproductie te maken hebben?
The casing of the exhaust-air channel is not flush with the backplane of the card, raising doubts about its CE-conformity.
Wat zou ome Tom daarmee bedoelen??

• Shockers
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-08 17:33
het is de zelde ja
Afbeeldingslocatie: http://www.arctic-cooling.com/img/produkte/product_vga_silencer.jpg

kost rond 20 euro.. kan je er zelf ook wel 1 op je ati maken ;)

Verwijderd

Enig idee waar ik deze kan kopen in nederland? de distributeur die op hun website staat heeft hem niet(meer) op zijn website staan

• Belgar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2025

Belgar

Archmaster ranzige code..

Jorizzz schreef op 15 december 2003 @ 13:52:
Wat zou ome Tom daarmee bedoelen??
Dat er een gat is tussen de koelribben en het achterplaatje. Hierdoor is mogelijk een goed werkende 'kooi van Faraday' niet meer gegarandeerd en daarmee de storingsgevoeligheid.

...Als het maar werkt

• Shockers
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-08 17:33
http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=1178

denk dat ik er wel 1 bestel, ziet er goed uit

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-08 16:26

DaOverclocker

Overclocker for life...

Nou nog ff zien wat de koelprestaties zijn...
Misschien kun je er ook wel redelijk mee overclocken.:P

systeem specs

Verwijderd

ja sorry had hem al gevonden

btw op de site van arctic staat retail prijs +- 20 euro en ze verkopen hem daar voor 28 (afzetters! :r )

edit: ze hebben hem momenteel ook niet op voorraad:(

zou hij eigenlijk net zo goed zijn als de van Zalman?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2003 14:36 ]

Verwijderd

Dan moet je voor de grap eens kijken wat de meerprijs in de shop's is voor de kant en klare oplossing is, meer dan 60 euro! :(

Dan mag deze koeling wel meer dan in orde zijn als het gaat om koelvermogen en geluidsproductie (en vooral de afvoer van de warmte uit de PC-kast), zie ook deze review van ati-news.de maar gezien deze meerprijs heb ik echt geen zin meer in dit product.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

Titelfix 9800 PRO met Nvidia koeling > HIS 9800 Pro IceQ met VGA Silencer

LinkedIn
Instagram

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Installeren op een Radeon 9700 (pro) is trouwens tricky ivm met de rand rond de core, wou ik ff kwijt ;) (las ik ergens)

• procyon
Afbeeldingslocatie: http://www.wooninspiraties.nl/02.jpg

Mooier dan alle andere oplossingen iig, hoewel die standard ATI koeler helemaal bovenaan ook niet verkeerd is.

tnx voor de titel fix ;)

[ Voor 10% gewijzigd door procyon op 15-12-2003 14:59 ]

• procyon
Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 14:45:
Dan moet je voor de grap eens kijken wat de meerprijs .. dit product.
Je bent toch een tweaker? Schroef die koeler er toch lekker zelf op, scheelt je weer 40 euro.

Verwijderd

32 euro :P
hij wordt verkocht voor 28 euro ipv 20 euro:( plus nog eens 7 euro verzenkosten dus totaal 35 euro ipv die 20 euro (naja verzenkosten moet je altijd op rekenen, maar toch)

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
henri schreef op 15 december 2003 @ 14:26:
Nou nog ff zien wat de koelprestaties zijn...
Misschien kun je er ook wel redelijk mee overclocken.:P
volgens SilentPCReview is ie evengoed of zelfs ietsje beter dan een Zalman HP80A en kon de reviewer er verder mee overclocken...

Verwijderd

hmm dan issie ut wel weer waard want dan komt ie goedkoper uit dan de zalman (tenminste als je hem met de extra cooler neemt.

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 10:21
Iemand een idee waarom het plastic niet aansluit op de backplate? Lijkt mij toch beter voor de airflow... (Toch?)

• gri-
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Zeker een leuke koeler, had er zelf ook laatste tijd naar gekeken maar ben toch voor een zalman gegaan. Trouwens niet gek dat ie wint van de Zalman HP80A in die review, de reviewer gebruikt er geen koeler bij. Als je de nieuwe hp80c koopt met de optionele fan gok ik toch dat die beter is ;)

Verwijderd

Procyon for life schreef op 15 december 2003 @ 15:01:
[...]

Je bent toch een tweaker? Schroef die koeler er toch lekker zelf op, scheelt je weer 40 euro.
Dat was mijn antwoord op de mededeling dat je hem dus niet los voor 20 euro kon kopen. Voor 40 euro gaat Meneer_E inderdaad zelf schroeven... :)

Verwijderd

Misschien stomme vraag, maar zou deze ook op een Parhelia passen? Op de site van Artic staat de koeler gedemonstreerd met een Radeon, maar er staat nergens dat hij op een andere kaart ook niet past.

Verwijderd

Hij sluit niet mooi aan op de backplate omdat de lengtes van de verschillende videokaarten varieren... Bij een iets wat kleinere kaart (of waar de core dichter op de backplate zit) zou de cooler dus te groot worden...

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-08 22:23
in duitsland hebben ze de hiq iceq 9800pro voor 244€ retail, de sapphire kost 212€, in bulk, nou dan heb ik toch liever de his, omdat deze de warmte ook niet in de kast, maar erbuiten loost.

Verwijderd

den His is best wel mooi en koelt vrij tot zeer goed en kan serieus geOC'ed worden ..
De hittelozing van den HIS is idd wel vrij interessant. Wij hebbe den HIS 9800 Pro hier bij ons in de winkel voor €299 (Exell Aartselaar --> ff wa reklame make mag wel hé ;) )
Mor als we eerlijk zijn bestelt em rechtstreeks via het net, bij voorkeur uit Duitsland dan komde mss wel tot bijna €100 goeikoper uit.

Mijn conclusie is: wilde een heel goei kaart, koopt den HIS
prutste liever zelf, koopt dan de kaart me ne standaard koeler (komt iets cheaper uit) en koopt dieje koeler apart (Zalman is goe qua prijs/kwaliteit).
Alles kunde dan nog is tot aan uw deur late levere door MPL [www.mpl.be] voor maar €10 meer
Pagina: 1