Hallo,
Ik heb een probleempje. Ik wil namelijk een query uitvoeren die alleen die records laat zien die voldoen aan een aantal in de query berekende waarden.
Dit is de query:
Wanneer ik deze query in Access uitvoer vraagt hij om AantalBehandeld. Ik denk dus dat hij de variabelen die in de WHERE clause staan niet herkend worden terwijl ik ze daarboven bereken. Wanneer ik de variabelen vervang door een SUM functie zegt Access dat er geen bereken functies (zoals SUM) mogen worden gebruikt in een WHERE clause.
Vb zegt:
To few parameters: Expected 2.
Weet iemand wat dit inhoud en en kan die gene mij misschien ook een beetje de goede richting in sturen?
Ik heb een probleempje. Ik wil namelijk een query uitvoeren die alleen die records laat zien die voldoen aan een aantal in de query berekende waarden.
Dit is de query:
SQL:
1
2
3
4
| SELECT orders.Ordernummer, orders.[Ordernummer cliënt], orders.Orderdatum, orders.Afleverdatum, Sum(orders.Aantal) AS AantalInBehandeling, Sum(behandeld.Aantal) AS AantalBehandeld, (AantalInBehandeling-AantalBehandeld) AS AantalNuInBehandeling FROM orders LEFT JOIN behandeld ON (orders.Productcode = behandeld.Productcode) AND (orders.Ordernummer = behandeld.Ordernummer) WHERE AantalBehandeld < 1 OR (AantalBehandeld > 0 AND AantalNuInBehandeling > 0) GROUP BY orders.Ordernummer, orders.[Ordernummer cliënt], orders.Orderdatum, orders.Afleverdatum; |
Wanneer ik deze query in Access uitvoer vraagt hij om AantalBehandeld. Ik denk dus dat hij de variabelen die in de WHERE clause staan niet herkend worden terwijl ik ze daarboven bereken. Wanneer ik de variabelen vervang door een SUM functie zegt Access dat er geen bereken functies (zoals SUM) mogen worden gebruikt in een WHERE clause.
Vb zegt:
To few parameters: Expected 2.
Weet iemand wat dit inhoud en en kan die gene mij misschien ook een beetje de goede richting in sturen?